Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

prądy, prądy... pomocy

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
renata
Posty: 935
Rejestracja: 2 lipca 2007, 13:18
Lokalizacja: wlkp

prądy, prądy... pomocy

Post autor: renata »

witam, mam zagadkę, to znaczy dla mnie to zagadka.

motocykl 12v bez alternatora, tylko magneto. żarówki są--- 12V 35W

muszę dodatkowo zamontować wiatrak chłodnicy na którym napisano 12V 90 i to wszystko..
co zrobić by zadziałał??
jakiś mostek prostowniczy, radiator kondensator :?:

help :oops:
cyp

Post autor: cyp »

jesli 12V to raczej DC czyli przydalby sie mostek no i pewnie stabilizator, a to 90 pewnie to moc... jesli samo magneto to moze sobie z tym nieporadzic... wrzuc jakis maly aku i po klopocie ;)
Awatar użytkownika
renata
Posty: 935
Rejestracja: 2 lipca 2007, 13:18
Lokalizacja: wlkp

Post autor: renata »

hmmm, a jak będę aku ładował? sorry ale jestem laikiem..w prądach
cyp

Post autor: cyp »

prostownikiem :mrgreen: aku moglby byc doladowywany z pradu wytwarzanego przez magneto pelnilo by role jak alternator, tylko musialby byc uzyty stabilizator napiecia...
rozumiem ze ten wentylator nie ma pracowac caly czas podczas jazdy :?: bo jezeli tak to aku nigdy nie bedzie doladowany...

hmmm magneto nie doladuje aku bo napiecie przed stabilizowaniem powinno byc >12V :-/

sorry za zamieszanie ale troche ciezki temat, nalezaloby jakies testy wykonac zwlaszcza wentylatora, bo jezeli to ma rzeczywiscie 90W i ma pracowac caly czas podczas jazdy to bez doladowywania aku sie nie obejdzie :/
rocker

Post autor: rocker »

Renata, nie pamiętam dokładnie jak to wyglądało ale zerknij na instalację WSK :)
Tam powinieneś znaleźć odpowiedź :-)
Prostownik selenowy :?: :?: :?:
vino1986

Post autor: vino1986 »

ale jak WSKi to chyba ze 4 z wiatrowskim silnikiem... tam tylo rozwiazanie ladowania aku w sposob ktory mogl by zalatwic cala sprawe... mialem kiedys taka i pamietam ze ladowalo powyzej 12V... a pozniej tylko wlacznik jakis zrobic zeby wiatrak nie chodzil caly czas tylko wtedy kiedy sie motor grzeje i po problemie... ;-)
rocker

Post autor: rocker »

vino1986 pisze:ale jak WSKi to chyba ze 4 z wiatrowskim silnikiem... tam tylo rozwiazanie ladowania aku w sposob ktory mogl by zalatwic cala sprawe... mialem kiedys taka i pamietam ze ladowalo powyzej 12V... a pozniej tylko wlacznik jakis zrobic zeby wiatrak nie chodzil caly czas tylko wtedy kiedy sie motor grzeje i po problemie... ;-)
Może i wiatr ??? Mocna była :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
vino1986

Post autor: vino1986 »

no tak silniki wiatra tylko ze ze mnie nie chumanista i nie wiem jak sie to odmienia... :roll: ah 175 cm3 4 biegowa skrzynia gaznik ze ssaniem... cudo skladane nogami :-D co rusz to nowa rzecz sie w nim sypala... :-> ale milo ja wspominam ;-)
rocker

Post autor: rocker »

vino1986 pisze:no tak silniki wiatra tylko ze ze mnie nie chumanista i nie wiem jak sie to odmienia... :roll: ah 175 cm3 4 biegowa skrzynia gaznik ze ssaniem... cudo skladane nogami :-D co rusz to nowa rzecz sie w nim sypala... :-> ale milo ja wspominam ;-)
Nie było moim założeniem Cię poprawiać :-) Tak się napisało....
Sypał się ? Wadliwy egzemplarz.
Ja na swój nie narzekałem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

Jaki to motor? a pewnie elektroniczny zapłon i moduł oraz za pewne prostownik i regulator napięcia... Każdy lepszy motorek tak ma... magneta zasilające żarówki bezpośrednio i przerywacze mechaniczne do zapłonu to były w komarkach ;-)
podpinasz się więc do instalacji prądowej z wentylatorem i po kłopocie... tylko nie wiem z czego masz ten wentylator i jakiej mocy, żeby nie zjarał modułu i magneta zbyt dużym obciążeniem...
ODPOWIEDZ