Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Z 1.1 na 1.8 z Laguny (F3P)

W tym temacie znajdziemy wszelkie informacje potrzebne przy przekładaniu silnika

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

KureckiE30 pisze:
Kabar pisze:
maja28 pisze:kolego szukałem ale o silniku F3P mało piesze
F3P i F3R różni się właściwie tylko wysokością bloku więc praktycznie różnica pomijalna w temacie swapa.
że czym sie różni :shock: skokiem tłoka raczej
Zewnętrznie różni się wysokością bloku. Jakie znaczenie przy swapie ma skok tłoka??
kureckie30
Posty: 223
Rejestracja: 4 lutego 2010, 07:38

Post autor: kureckie30 »

f3r od f3p wysokościa bloku nie wydaje mni sie
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

KureckiE30 pisze:f3r od f3p wysokościa bloku nie wydaje mni sie
To lepiej sprawdź :-) Ja jestem pewien...
kureckie30
Posty: 223
Rejestracja: 4 lutego 2010, 07:38

Post autor: kureckie30 »

taa to o ile
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Nie pamiętam dokładnie ale ok 10-12 mm. Tylko nie pisz mi że nie wiesz, to przecież podstawy silników z rodziny F, a do tego ja mechanikiem nie jestem :-)
maja28

Post autor: maja28 »

dzięki jeszcze raz wszystkim za odpowiedzi u będę studiował całe forum po kolei :) może coś się nauczę ale na pewno coś zrobię :)a i dlatego myślałem ze lepiej mi wstawić 1.7 bez przeróbek chyba ?:) Pozdrawiam i dziękuje za poprawienie tematu :)
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Bez przeróbek to możesz wstawić 1.1 zamiast 1.1 :-D.
Zakładając inny silnik nawet z tego samego auta musisz liczyć się z dużymi zmianami.

W skócie:
Zbiornik, przewody paliwowe, zawieszenie, hamulce, wiązka pod deską, wiązka silnikowa, wiązka w progu i cała komora silnikowa.
jjmag

Post autor: jjmag »

bez przeróbek wstawiam 1,4 na gaźniku w miejsce 1,1 i będzie chodził
unikorn

Post autor: unikorn »

Zbiornik?
jjmag

Post autor: jjmag »

co zbiornik w 1,4 jak i w 1,1 przy gaźniku jest taki sam
unikorn

Post autor: unikorn »

Kabara pytałem.
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

No dobra, może być sam "smok" w zbiorniku... :-D
lodoo
Posty: 6713
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

e tam - u mnie chodziło na zbiorniku i smoku z 1,4 bez problemów.... paliwa nie brakowało...
carmaker

Post autor: carmaker »

Kabar pisze:
KureckiE30 pisze:f3r od f3p wysokościa bloku nie wydaje mni sie
To lepiej sprawdź :-) Ja jestem pewien...
Bankowo Kabar ma racje bo zwiekszenie pojemności można uzyskać tylko w 2 sposoby albo zwiększenie średnicy tłoka albo większy skok tłoka a przy tym dłuższe tuleje cylindrowe ,korbowody i inne wykorbienie wału.Dla fabryki łatwiej jest sie opierac na konstrukcji jednego bloku i faktycznie silniki jednego typu o różnych pojemnosciach różnią sie wysokością bloku.Np mój ulubiony przykład pug 205 gti 1.6 i 1.9 i wszystkie starcze silniki szmelcwagona 1.6-2.0
ODPOWIEDZ