Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

czy do R5 1.1 pasował by silnik RENAULT 19

W tym temacie znajdziemy wszelkie informacje potrzebne przy przekładaniu silnika

Moderator: Moderatorzy

SirTomaszIII
Posty: 4
Rejestracja: 30 czerwca 2010, 14:18
Lokalizacja: Kielce

czy do R5 1.1 pasował by silnik RENAULT 19

Post autor: SirTomaszIII »

Witam i mam pytanie, jak w temacie czy do R5 1.1 pasował by silnik RENAULT 19 RAPID SILNIK 1,4 1.4 8V. Czy dużo było by do przerobienia i co ewentualnie.
Co ja robię tu... uu..
jjmag

Post autor: jjmag »

po pierwsze poczytaj sobie trochę a było o tym od choroby i jeszcze trochę po drugie 19 nigdy nie występowała w wersji rapid więc zastanów się co piszesz
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Jak jjmag napisał - zacznij od zapoznania się z działem SWAP.
A co do pytania. Zapewne masz na mysli ten silnik z allegro http://allegro.pl/renault-19-rapid-1-4-1-4-8v-silnik-i1244523359.html
Generalnie ta jednostka pasuje idealnie, gdyż był on montowany w R5, ale w Twoim przypadku nie polecam, gdyż ma on układ wtryskowy a nie gaźnik, więc dodatkowo musiałbyś albo szukać kolektorów i gaźnika do wersji 1.4 albo zmienić instalację elektryczną na wersję do wtrysku.
Niewątpliwą zaletą wtrysku jest mniejsze spalanie i bezproblematyczność silnika, ale też mniejsza moc.
Możesz też zrobić hybrydę montując korpus silnika od 1.4 i resztę swoją od 1.1 - jjmag zrobił lub robi coś takiego więc ma odpowiednią wiedzę na ten temat.
egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

Mniejsze zużycie paliwa??? Hmm, nie sądzę... 1.4 mono ma fabrycznie coś 8,5 l/ 100 na mieście i 7 średnio (poprawcie mnie jeśli się mylę), moje 1.1 średnio nigdy nie spala więcej jak 6, a na mieście poniżej 7, no chyba ze są duże korki. Kolejny raz - nie wiem skąd się biorą te bajki o niskim zużyciu paliwa na mono, poza tym to mocy brakuje stanowczo!!! No i jest ten EGR...
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Porównuje 1.4 gaźnik i 1.4 mono. Po warszawce oscylowało mi miedzy 7-8l, zima nieco powyzej 8.
Gaźnikowiec w trasie bardzo ok, ale za to w Warszawce poniżej 10 bez szans :) no tyle też że to Rapid.

A co do EGR raz poświęciłem chwilkę, powymieniałem uszczelki, znalazłem sprawny EGR, porobiłem jak trzeba i do czasu demontazu silnika (ponad 2 lata) bezdotykowo.
jjmag

Post autor: jjmag »

egonn jak dla ciebie brakuje mocy przy 1,4 mono to na 1,1 ci wystarcza? do końca przyszłego tygodnia kończę hybrydę więc powiem jakie spalanie wychodzi ale i tak muszę zakupić najpierw drugie kółka bo 5 na 2 dni będę musiał odstawić
egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

Nie do konca mnie zrozumiałeś chyba... Na mono nie będziesz miał takiego kopa jak gazniku, jeżdziłem wieloma samochodami z mono, więc wydaje mi sie, że moge cos na ten temat powiedziec... Nie wiem czy 1.4 mono jest lepsze od 1.1, w kazdym razie moje 1.1 zbiera się bardzo ładnie i na pewno bardzo porównywalnie do mono
karo3003

Post autor: karo3003 »

nie kupuj tego badziewia, ja się raz naciąłem i od tego czasu same problemy, zresztą poczytaj moje posty, teraz wracam do gaźnika a dokładniej do weberka (mam nadzieję że uda mi się go ogarnąć)
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

To że Tobie nie udało się naprawić tego typu silnika, wcale nie oznacza że jest on zły - wprost przeciwnie. Niezawodna i ekonomiczna jednostka, którą szczerze polecam jako kilkuletni użytkownik takiego silnika.
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Ja przechodzę z webera na mono nie tylko z ekonomiczności ale i z brakiem czasu na regulowanie gaźnika co jakiś okres czasu . Weber ma to do siebie że jak jest wyjechany to 2 gardziel się nie zamyka ale wymiana sprężyny odciągowej przy tej gardzieli pomaga i problem znika
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

Nie ma nic lepszego niż zadbane 1.1!!! no tylko że tam jest tylko 47 KM :P A mono nawet w bardzo dobrym stanie mnie nie przekonuje :(
Sylwó¶
Posty: 265
Rejestracja: 1 grudnia 2009, 12:55
Lokalizacja: Lubartów
Gender:

Post autor: Sylwó¶ »

od zadbanego 1.1 jest lepsze tylko zadbane 1.4 mono :lol: u mnie w 5 przez kilka lat jazdy nic się nie popsuło teraz jeździmy z ojcem na zmianę i nadal nic się nie psuje :okok:
ODPOWIEDZ