Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Jakie ładowanie?

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

RYCHO35
Posty: 1052
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

tak jak pisał djmonkey szczotki, pierścienie ślizgowe a ponadto regulator oraz lekko wybite łożyska w altku (pulsowanie świateł), rzaaaadko zdarza się zwichrowany wałek, mogą byś też np.skorodowane, zaśniedziałe, lub zabrudzone złączki na przewodach. Warto spradzić napięcie i stan paska klinowego i popatrzeć czy na pracującym silniku pasek chodzi równo-nie lata na boki. Warto obejrzeć płytkę z diodami-czy połączenie diod jest pewne, czasem wokół połączenia widać niewielkie pęknięcie i to też bywa przyczyną "niewydolności" alternatora.
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

chyba tym alternatorze są diody wprasowywane w takie aluminiowe blachy .Sprawdzałeś alternator tak jak pisałem na aucie w celu wyeliminowania usterki elektrycznej w instalacji ?
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
RYCHO35
Posty: 1052
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

djmonkey pisze:chyba tym alternatorze są diody wprasowywane w takie aluminiowe blachy
jedna strona diody wprasowana w blachę a druga końcówka(drucik) wlutowana (jakiś bardzo twardy lut) w inną blachę, i właśnie ten drucik potrafi się odczepić od tego lutu, czasem jest to prawie niewidoczne. Przerabiałem ten temat w alpnie a tam alternatory są chyba niemal identyczne jak w późniejszych renatkach tymbardziej że akurat mam alternator nowszego typu, tzn. z regulatorem zintegrowanym ze szczotkotrzymaczem i przykręcony do altka. Wcześniejsze wersje miały regulator zewnętrzny umocowany do nadkola ale i tam mocowanie diod było rozwiązane bardzo podobnie.
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

są lutowane stopem miedzi lub po prostu stopioną końcówką diody.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
ODPOWIEDZ