Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

BOV, DV, MBC i takie tam ...

Dział poświęcony tylko Renault 5 GT Turbo.

Moderator: Moderatorzy

Robcio_GTT

BOV, DV, MBC i takie tam ...

Post autor: Robcio_GTT »

Mógłby ktoś napisać z czym to się je :P ??
Chciałbym zakupić zawór do GTT, ale nie wiem jaki.
Są bowiem BOV , DV . Jaki do GTT ??
Np. czy taki Forge zda egzamin :mysli: ??
http://moto.allegro.pl/blow-off-forge-z ... 61851.html
Szczerze, to za dużo jeszcze o tym nie wiem, stąd pytanie do tych co takową widzę posiadają ;)
Druga sprawa to MBC.
Mógłby ktoś napisać o tym parę słów ??
Czy warto montować, plusy, itp... :)
Awatar użytkownika
krysiun
Posty: 1660
Rejestracja: 2 lutego 2010, 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krysiun »

mam takiego forge - nawet działa - w miarę jest OK ale Properfect lepszy ;) tylko się popsuł ;) ale sie zrobi
R5 1.4 - GTT




GG: 645045
Robcio_GTT

Post autor: Robcio_GTT »

Awatar użytkownika
krysiun
Posty: 1660
Rejestracja: 2 lutego 2010, 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krysiun »

R5 1.4 - GTT




GG: 645045
rocker

Post autor: rocker »

Ja mam ten:
http://www.re5pect.pl/index.php?product ... od_id=8251
Jest...fajny i głośny.
Mbc. Konieczny w autkach podkręconych.
W seriach może niepotrzebnie kusić :)
Służy do podkręcanie ciśnienia doładowania.
U mnie bez mbc - 0,7 bara.
Po wkręceniu ....duuuużo.
Do więcej niż 2 nie kręciłem :)
Pozdro, turbomaniacy.
Robcio_GTT

Post autor: Robcio_GTT »

No dobra a jak sprawdzić ile pompuje turbina i jak zmienić doładowanie ??
Awatar użytkownika
nikos
Posty: 438
Rejestracja: 6 lutego 2010, 12:29
Lokalizacja: kielce

Post autor: nikos »

przecież masz wskaźnik doładowania (na desce rozdzielczej opis: http://www.renault5gtturbo.com/maintenance.htm) a regulujesz właśnie mbc albo przy turbinie (wastegatem czy jak to się tam zwie)
Robcio_GTT

Post autor: Robcio_GTT »

Wracając do MBC.
Czyli jak już to założę, to można regulować ciśnienie bez kombinowania z wastegate ??
Awatar użytkownika
nikos
Posty: 438
Rejestracja: 6 lutego 2010, 12:29
Lokalizacja: kielce

Post autor: nikos »

tak
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

i mbc ma jeszcze tę wadę/zaletę zależy jak popatrzeć ;-) , że turbo wstaje wcześniej, przy niższych obrotach (zawór wastegate jest całkowicie zamknięty aż do uzyskania nastawionego ciśnienia, a normalnie, bez MBC płynnie się otwiera wraz ze wzrostem ciśnienia, część spalin spierdala bokiem i nie rozkręca wirnika)
ODPOWIEDZ