Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

zapłon?

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

dawid20
Posty: 2
Rejestracja: 19 października 2010, 22:28
Lokalizacja: Przemy¶l

zapłon?

Post autor: dawid20 »

witam
naprawiam wiekową piąteczkę z 93r., schematy troszeczkę się nie zgadzają z rzeczywistością a to pewnie dlatego, że to "składak" i mam takie pytanie może ktoś się orientuje dokładnie - do jakich wtyków/złączek ma być podpięta cewka zapłonowa (nie wiem jak to się dokładnie nazywa ale chyba tak jak napisałem), od spodu jest 2 wejścia 3-pinowe i 1 2-pinowe, i do tego jest jeszcze jeden pojedynczy wtyk bez kabla i nie wiem czy ma on być podłączony gdziekolwiek czy nie.
próbowałem tam wpinać różne wtyki bo podobnych jest kilka ale ciągle iskry brak a komputer się odzywa że pracuje, i z tego co się orientuję po włączeniu na zapłon powinna palić się kontrolka z akumulatorem a nie świeci - do alternatora jest dobrze podłączona

silnik 1.4 mono

będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie
wsmpw

Post autor: wsmpw »

kostka za lewą przednią lampą do sprawdzenia
corey16

Post autor: corey16 »

Ja w zeszłym tygodniu wyciągnąłem tą wiązkę, kable musiałem poucinać ze 30cm i dosztukować nowe, rozwiązało to parę problemów :lol:
karo3003

Post autor: karo3003 »

1) pojedynczy wtyk bez kabla do modułu to filtr przeciwzakłóceniowy czy jakoś tak
2) podwójny to najprawdopodobniej czujnik położenia wału
3) jeden potrójny jest nieużywany
4) drugi to zasilanie modułu, masa i sygnał na obrotomierz (jakoś tak)

jak się mylę to mnie poprawcie, a co masz na myśli pisząc że komputer się odzywa, że pracuje? :mysli:
wsmpw

Post autor: wsmpw »

karo3003 pisze:2) podwójny to najprawdopodobniej czujnik położenia wału
to sygnał z komputera na jednym z tych dwóch kabli..
dawid20
Posty: 2
Rejestracja: 19 października 2010, 22:28
Lokalizacja: Przemy¶l

Post autor: dawid20 »

wielkie dzięki za odpowiedzi :) i za zainteresowanie

kostki wszystkie po kolei posprawdzałem, delikatnie po przeczyszczałem, kable są w miarę w dobrym stanie, nie widać żeby były pozałamywane

dzięki za wyjaśnienie który kabel do czego, ale już sam doszedłem który to kabel zasilający - potrójny - żółty + a czarny masa, prąd dochodzi do cewki, jak wyciągniętą cewkę podłączę do akumulatora w miejscach zasilania to na wyjściu wysokiego napięcia "kopie" :D a jak jest włożona do samochodu to nie ma tam żadnego napięcia.

komputer się odzywa - przy włączaniu zapłonu dwa razy "pyknie" w odstępach sekundowych i zapalają mi się dwie kontrolki, tylko wydaje mi się, że jak w każdym samochodzie przy włączonym zapłonie a nie pracującym silniku powinna świecić się kontrolka zasilania a ta się nie świeci.
karo3003

Post autor: karo3003 »

dwie kontrolki Ci się zapalają...? ja jak miałem mono to komputer w ogóle nie miał nic wspólnego z kontrolkami... przecież on ma swoją oddzielną wiązkę... a co do modułu to powinien kopać jak dostaje sygnał z czujnika położenia wału czyli jak jest podłączony na krótko to nie powinien zadziałać...
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Jak możesz sprawdź jeszcze stacyjkę oraz ciągłość przewodów do samej wtyczki zasilającej moduł i wszystkie kostki po drodze
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
ODPOWIEDZ