Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Moduł 1.1 gaźnik - jak podłączyć

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Piorko
Posty: 38
Rejestracja: 2 października 2009, 13:15
Lokalizacja: Rzeszów

Moduł 1.1 gaźnik - jak podłączyć

Post autor: Piorko »

Potrzebuje informacji który kabel ma iść do czego w module z 1.1(najlepiej oznaczone po numerach co są napisane od dołu) bo nie mam normalnej kostki tylko kable wpięte luzem. Rozłączyłem i nie mam pojęcia jak zrobić tak jak było. Moduł mam na 4 kable i jeden na 5 kabli(taka mała aluminiowa puszka). Jakby ktoś otworzył maske i powiedział co do czego byłbym wdzięczny :D
unikorn

Post autor: unikorn »

Moduł w 1.1? Ja czegoś nie rozumiem.
RYCHO35
Posty: 1052
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

a co tu rozumieć? Moduł to moduł.
Jest tam klasyczny aparat zapł., cewka i tranzystorowy moduł zapłonowy.
Jak znajdę schemat to opisze co gdzie, jak.
Awatar użytkownika
cyklista
Posty: 350
Rejestracja: 4 lutego 2010, 19:36
Lokalizacja: £ ó d ¼

Post autor: cyklista »

z
Piorko pisze:Moduł mam na 4 kable i jeden na 5 kabli(taka mała aluminiowa puszka). Jakby ktoś otworzył maske i powiedział co do czego byłbym wdzięczny
jak się nie mylę to:
cewka ( + / - ) , położenie wału , rozdzielacz (aparat zapłonu ) i kilka jest wolnych kabli
to jest moduł stosowany R 19 był też wykorzystany w R 5 o poj silnika 1,1 / 1,4 - gażnik (lata 1988 / 1990)
takie cuda wyrobia facet w Sosnowcu i zdaje egzamin zamiast tej puszeczki
Awatar użytkownika
Piorko
Posty: 38
Rejestracja: 2 października 2009, 13:15
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Piorko »

Po podłączeniu według schematu z serwisówki z tranzystora poszły dymy, zamienników nie ma, zamówiłem nowy moduł z digitecha, właśnie z Sosnowca i ma przyjść na dniach. Dla potomnych moge tylko dodać że moduł tranzystorowy na 5 kabli a na 4 kable to jest to samo, po prostu pin 4 i 5 są złączone w jedno.
RYCHO35
Posty: 1052
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

cyklista pisze:jak się nie mylę to:
cewka ( + / - ) , położenie wału , rozdzielacz (aparat zapłonu ) i kilka jest wolnych kabli
to jest moduł stosowany R 19 był też wykorzystany w R 5 o poj silnika 1,1 / 1,4 - gażnik (lata 1988 / 1990)
chyba się mylisz bo w 1.4 jest moduł razem z cewką i regulatorem podciśnieniowym (oznaczane jako RE...) a w 1.1 tradycyjny aparat zapłonowy z przerywaczem i regulatorem podciśnieniowym i tranzystorowy moduł zapłonowy-przynajmniej ja takie coś znalazłem w jakiejś starej książce. Niestety nie mogę znaleźć schematu wyprowadzeń ale wielkiej filozofii tam nie ma +, - , podłączenie z przerywacza, acha i chyba tam w układzie był jeszcze jakiś przekaźnik? :mysli:
Awatar użytkownika
cyklista
Posty: 350
Rejestracja: 4 lutego 2010, 19:36
Lokalizacja: £ ó d ¼

Post autor: cyklista »

RYCHO35 pisze:
cyklista pisze:jak się nie mylę to:
cewka ( + / - ) , położenie wału , rozdzielacz (aparat zapłonu ) i kilka jest wolnych kabli
to jest moduł stosowany R 19 był też wykorzystany w R 5 o poj silnika 1,1 / 1,4 - gażnik (lata 1988 / 1990)
chyba się mylisz bo w 1.4 jest moduł razem z cewką i regulatorem podciśnieniowym (oznaczane jako RE...) a w 1.1 tradycyjny aparat zapłonowy z przerywaczem i regulatorem podciśnieniowym i tranzystorowy moduł zapłonowy-przynajmniej ja takie coś znalazłem w jakiejś starej książce. Niestety nie mogę znaleźć schematu wyprowadzeń ale wielkiej filozofii tam nie ma +, - , podłączenie z przerywacza, acha i chyba tam w układzie był jeszcze jakiś przekaźnik? :mysli:
właśnie miałęm taki układ modułowy w swojej piątce jak kolega pisze i wymieniłem go na inny a ten gdzię się poniewiera w piwnicy
a → → dokładna nazwa to jest
elektroniczny moduł zapłonu stykowy
w ;) Renault są dwa rodzaje cewek tak jak piszesz i normalne olejowe
ODPOWIEDZ