Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Elektrozawór wolnych obrotów (Weber 32 DRT)

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

Mecia
Posty: 23
Rejestracja: 11 września 2010, 19:34
Lokalizacja: Zb±szyñ

Elektrozawór wolnych obrotów (Weber 32 DRT)

Post autor: Mecia »

Witam. CHodzi mi o elektrozawór znajdujący się pod cewką zapłonową. Kiedy powinien on się zamykać, a kiedy otwierac? Wiem , że zamyka on podciśnienie idące do membranki , która z kolei uchyla przepustnice dla wolnych obrotów. Problem w tym , że u mnie ma cały czas przepustowość. Czy steruje nim czujnik temperatury czy co innego? Aktualnie mam go odłączonego, bo mam na nim za wysokie obroty biegu jałowego. Czy jeżeli jest odłączony ma wpływ na ilośc spalonego paliwa?
karo3003

Post autor: karo3003 »

słuchaj, u mnie w weberze nie mam nic takiego jak elektrozawór wolnych obrotów... w gaźniku jedyny elektrozawór jaki jest służy tylko do odcinania paliwa jak wyłączysz zapłon... zrób foto to zobaczę jak jest u mnie a jak u Ciebie ;)
RYCHO35
Posty: 1052
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

karo3003 pisze:słuchaj, u mnie w weberze nie mam nic takiego jak elektrozawór wolnych obrotów
czasem są takie wynalazki i nie tylko w renówkach, ale mają różne rozwiązanie: czasem służą do zwiększenia obrotów biegu jałowego np. podczas włączania wentylatora chłodnicy (tzw. szybki bieg jałowy), czasem współpracują z układem EGR a czasem służą jako ZHS-zawór hamowania silnikiem. W drugim i trzecim przypadku mogą mieć ogromny wpływ na zużycie paliwa i skład mieszanki. Niektóre trzeba regulować.
Mecia
Posty: 23
Rejestracja: 11 września 2010, 19:34
Lokalizacja: Zb±szyñ

Post autor: Mecia »

EGR odpada, bo u mnie go nie ma.

Obrazek

To pod cewką zapłonową. Jest możliwe, że jest to mechanizm zwiększający obroty na zimnym silniku, a po rozgrzaniu zmniejsza je?

Zrobiłem test spalania i wykazało zużycie 7,5 L /100km . Nie jest to najgorszy wynik zważywszy na fakt , że mam założone felgi aluminiowe 14 cali i opony 175 szerokie, no i temperatury są niskie. Ciekawi mnie czy jeszcze jestem w stanie zejsć ze spalaniem?
Gażnik i tak muszę wyregulować bo renia słabo reaguje na pedał gazu.
karo3003

Post autor: karo3003 »

to pod cewką to elektrozawór od EGR... przynajmniej podobnie wyglądał u mnie jak jeszcze był :mysli: może to sterować różnymi rzeczami jeszcze, np jak masz taki siłownik przy gaźniku (ja miałem ale u mnie był nieużywany) to może to zwiększać obroty silnika jak masz wspomaganie...
wsmpw

Post autor: wsmpw »

nie, raczej jest to zawór który ciągnie opary z baku przez filt węglowy.
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

to nie jest zawór do oparów benzyny przynajmniej w gaźniku steruje ona samą pracą gaźnika ogólnie chodzi o podciśnienie do jednej membramy z regulacją na śrubę. Sposób podłączenia i zasada działania jest w serwisówce
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Mecia
Posty: 23
Rejestracja: 11 września 2010, 19:34
Lokalizacja: Zb±szyñ

Post autor: Mecia »

Wyczytałem , ze dotyczy to wspomagania kierownicy, a ja go nie mam. Karo trafiłeś. A orientuje się ktoś , które wersje R5 miały wspomaganie? Zauważyłem , ze gazniki (drt 32) w autach ze wspomaganiem miały wyjścia na jedno podciśnienie, a u mnie są dwa.
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Najwięcej R5 ze wspomaganiem to wersja Exclusiv / Baccara. Sporo też trafiało się w GTX. W innych wersjach bardzo rzadko.

Przy okazji zobaczcie jaką Hawi znalazł - http://www.autoscout24.pl/Details.aspx?id=mkrmykrnfnnf
wsmpw

Post autor: wsmpw »

a mój tl teraz tez ma wspomaganie:D
Mecia
Posty: 23
Rejestracja: 11 września 2010, 19:34
Lokalizacja: Zb±szyñ

Post autor: Mecia »

O w morde Tommies , ładna.
A dużo jest pipszenia ze wstawieniem wspomagania?
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Trochę nie ten temat. Wpisz w szukajce forumowej "wspomaganie" i znajdziesz tam sporo informacji. W przypadku 1.4 to właściwie zostaje tylko elektrohydrauliczne, bo znalezienie pompy pod pasek do 1.4 to prawie jak wygrać w totolotka.
wsmpw

Post autor: wsmpw »

e nie można zrobić normalnie na pasek wielorowkowy troche modów i jest.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

albo kółko dorobić :-P
z R19 1,4 nie przypasi pompa na pasek klinowy?
ODPOWIEDZ