Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Czujnik położenia przepustnicy - TPS

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Hawi
Posty: 1031
Rejestracja: 7 lutego 2010, 16:47
Lokalizacja: Warszawa

Czujnik położenia przepustnicy - TPS

Post autor: Hawi »

http://www.renault19.pl/forum/viewthrea ... owstart=60

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=3904

Takie coś znalazłem... może być coś w tym prawdy pytanie na ile to jest użyte w f3n.

Zachęcam do pisania :) i dzielenia się spostrzeżeniami :)
wsmpw

Post autor: wsmpw »

?? ja chyba sobie załoze taki tps dla bajeru do bingo:D
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

a po co bez tps'u też bingo śmiga i wielkiej różnicy nie ma . jak chcesz to podłącz pod mapa i wyreguluj instalacje różnicy brak
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Awatar użytkownika
Hawi
Posty: 1031
Rejestracja: 7 lutego 2010, 16:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hawi »

wsmpw

Post autor: wsmpw »

ale powiedz mi o co ci chodzi z tym tematem całym wogóle?
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

no właśnie też się zastanawiam nie dopisałeś czegoś przed linkiem ?
tps to nic innego jak zwykły potencjometr na którym mierzy sie spadek napięcia na suwaku względem jednego z pinów tego potencjometru
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Awatar użytkownika
Hawi
Posty: 1031
Rejestracja: 7 lutego 2010, 16:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hawi »

Obrazek

Najgorsze właśnie że nie widzę tu potencjometru. Chyba, że jestem ślepy. :P

Kiedyś gdzieś Kabar pisał o tym dlatego poruszyłem temat. :P

A do tego moje spalanie jest ogromne więc pytam :)
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

może masz sam "czujnik" pozycji zerowej i max wciśniętego gazu, bez pośrednich wartości :-P
Awatar użytkownika
Hawi
Posty: 1031
Rejestracja: 7 lutego 2010, 16:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hawi »

No tak to wygląda właśnie :)

Tylko chodzi o ustawienie :mysli: bo każde ruszenie nim powoduje inna pracę silnika jak i przyśpieszania oraz spadania obrotów. Więc jak to powinno być wyregulowane :)
wsmpw

Post autor: wsmpw »

spalania dużego przyczyny bym szukał gdzies indziej nie w nim ustaw tak zeby zwierało na rozgrzanym silniku ten jeden styk i będzie dobrze wielkiej regulcji nie masz tam.
Awatar użytkownika
Hawi
Posty: 1031
Rejestracja: 7 lutego 2010, 16:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hawi »

No właśnie nie do końca.

Każde przestawienie czujnika powoduje inna pracę silnika a do tego na każdej działa styk zamknięcia przepustnicy. Poprostu myślę iż dokładnie trzeba go ustawić na miernik.

Dlatego wrzuciłem te tematy bo nigdzie w serwisówce nie znalazłem o ustawianiu tego ustrojstwa a jak jest proszę o lincz ;)
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

weź miernik w łapkę i pomierz co jest na pinach w czasie ruchu przepustnicy bo mnie się zdaje że jest to identyczna zasada sterowania jak w Spi 2 styki skrajne a resztę kontroluje map jest takowy w MPI ?
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
wsmpw

Post autor: wsmpw »

jest
Awatar użytkownika
Hawi
Posty: 1031
Rejestracja: 7 lutego 2010, 16:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hawi »

Nie ma co nabijać posty.

Tak jest map sensor. Ale zmiana położenia czujnika TPS zmienia pracę silnika.

Pomierzę na nagrzanym i na napięciu i będzie wiadomo co się dzieje :)

Bo oporność skrajna to normalne ;)
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

w MPI jest MAP, może były różne wersje TPS'a - ja miałem normalny, tzn styk pozycji zerowej + potencjometr i zmienne napięcie na bodajże fioletowym kabelku, ale nie pamiętam czy do 5V czy 12V
ODPOWIEDZ