Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Problem z 1.4 monowtrysk (Rozwiązany)

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

bill
Posty: 28
Rejestracja: 1 kwietnia 2011, 23:07
Lokalizacja: warszawa

Problem z 1.4 monowtrysk (Rozwiązany)

Post autor: bill »

Witam

Męczę się już jakiś czas z problemem

Na zimnym silniku po nocy samochód szarpie pierwsze 2-3 kilometry i wolniej reaguje na wcisniety gaz z opóznieniem.

Na ciepłym silniku jest super nic mu nie dolega

Zabawę w naprawę zacząłem od

1.Wymiany obu czujników w kolektorze ssącym ( zero poprawy)

2.Czyszczenie silniczka krokowego

3.Czyszczenie krańcówki pełnego otwarcia przepustnicy.

4.Świece ,kopułka palec ok


W planach mam (ponieważ posiadam zapasowe graty ) tylko nie wiem czy to ma sens

1.Wymiana cewki z modułem

2.Zaśepienie zaworu EGR ?

3.Wymiana wtryskiwacza (może leje ?)

4.Wymiana czujnika wału (ale on pada raczej na ciepłym silniku)

5.Sonda Lambda (ona raczej pracuje pózniej jak juz silnik złapie temperaturę)

6.Membrana podciśnienia paliwa przy gardzieli monowtrysku ?

Sam już nie wiem co

Dlatego proszę o pomoc tak wymieniać po kolei to mi zajmie wieki.


Z góry dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony 11 sierpnia 2012, 12:52 przez bill, łącznie zmieniany 1 raz.
vino1986

Post autor: vino1986 »

nie wiem jak jest konkretnie w Renaulcie ale mialem jakos niedawno Astre F 1.6 mono klienta i byly podobne objawy... wymienilem wtryskiwacz i sie uspokoilo...

powiedz tylko jeszcze jedno czy ciezko pali jak jest zimny silnik :?:
bill
Posty: 28
Rejestracja: 1 kwietnia 2011, 23:07
Lokalizacja: warszawa

Post autor: bill »

Nie ładnie zapala :( lekko
RYCHO35
Posty: 1052
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

przyczyna może być prozaiczna, np. kable WN, nie pisałeś chyba nic o nich a druga rzecz to kup taki dodatek do czyszczenia wtrysków i wlej do zbiornika i pojeździj troche na 3 biegu tak żeby silnik miał dość wysokie obroty może to coś da-ja miałem podobne objawy w lagunie i wystaczyło przejechać ok 2 km, kumpel miał też tak samo w astrze o przebiegu zaledwie 15tyś i taki dodatek też rozwiązał sprawe a serwis niepotrafił :szok:
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Zamień wtryskiwacz i zobacz czy dało efekty. Robota szybka na max. 30 min bez potrzeby rozbabrywania pół silnika
bill
Posty: 28
Rejestracja: 1 kwietnia 2011, 23:07
Lokalizacja: warszawa

Post autor: bill »

Zmieniłem wtrysk



Włożyłem wtrysk od monowtrysku 1,7 ale to chyba to samo

Zaraz po włożeniu :

-silnik równiej pracuje

Muszę poczekać kilka dni czy coś to da odezwę się na forum

Przy okazji w centralnym punkcie wtrysku jest śrubka na torx (nie chodzi mi o te do przykręcania)

Do czego ona służy ?

(dołączyłem zdjęcie) Obrazek
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

prawdopodobnie służy ona do zwiększania napięcia sprężyny zamykającej dyszę wtryskiwacza
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
bill
Posty: 28
Rejestracja: 1 kwietnia 2011, 23:07
Lokalizacja: warszawa

Post autor: bill »

djmonkey pisze:prawdopodobnie służy ona do zwiększania napięcia sprężyny zamykającej dyszę wtryskiwacza
Czyli spełniało by to rolę regulacji.

Pytanie tylko jak to działa.
Poluzowanie tej sprężyny zwiększało by dawkę paliwa ?
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

tego ci dokładnie nie powiem czy spełnia rolę regulacji czy po prostu jest to zwykła śruba trzeba sprawdzić na aucie
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
wsmpw

Post autor: wsmpw »

ja bym tego nie ruszał :]
bill
Posty: 28
Rejestracja: 1 kwietnia 2011, 23:07
Lokalizacja: warszawa

Post autor: bill »

Dziś upały

Ale samochód po nocy "odstały"

Ruszam jadę 500 metrów puszczam sprzegło i znów "zadławienie się lekkie " więc w takim przypadku muszę półsprzegło trochę więcej gazu i znów opózniona reakcja na przyśpieszenie.

:( głowa puchnie co to moze być

Co się dzieje pierwsze 3 minuty jazdy
jjmag

Post autor: jjmag »

filtr paliwa kiedy wymieniany
wsmpw

Post autor: wsmpw »

pompa paliwa
bill
Posty: 28
Rejestracja: 1 kwietnia 2011, 23:07
Lokalizacja: warszawa

Post autor: bill »

Pompa Paliwa daje właściwe ciśnienie mierzyłem.

Co do filtra to rzeczywiście nie wiem kiedy wymieniany kupiłem auto rok temu nie wymieniałem

Jesli by była pompa paliwa to miała by jakieś inne nie domagania pózniej

Filtr paliwa wymienię w Sobotę

Jakieś inne pomysły chętnie wysłucham
jjmag

Post autor: jjmag »

do sprawdzenia również czujnik położenia przepustnicy czy ścieżki są całe nie poprzerywane
ODPOWIEDZ