Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Instalacja wspomagania elektrohydraulicznego kierownicy

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
rat-med5
Posty: 878
Rejestracja: 2 lutego 2010, 21:13
Lokalizacja: Mszana 44-325
Gender:

Instalacja wspomagania elektrohydraulicznego kierownicy

Post autor: rat-med5 »

Witam

Zamierzam założyć wspomaganie do swojej renowki, mam już wszystko magiel pompę elektryczną przewody, niestety nie mam kabli ani żadnego szkicu instalacji, a o pomyśle jak to podłączyć nie wspomnę

za wszelkie proste opcje będę wdzięczny gdyż elektryki boję się najbardziej.


Pozdrawiam
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Dajesz z zacisku B+ alternatora przewód o odpowiedniej grubości na przekaźnik i z niego na pompę. przekaźnik wysterowany jest + po zapłonie lub sygnałem z przekaźnika pompy paliwa . Ten drugi pomysł jest lepszy ponieważ wspomaganie działa wtedy gdy silnik działa oraz w krótkim piku przy włączonym zapłonie gdy pompa paliwa jest załączana aby napełnić układ paliwowy. Acha alternator najlepiej jakieś 80A
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
ODPOWIEDZ