Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Problem z wypadającą półosią R5 1.1
Moderator: Moderatorzy
Problem z wypadającą półosią R5 1.1
Witam, od kilku miesięcy w moje ręce wpadła Renia 5 1.1 z 87r.
Mój problem zaczął się od szybszego pokonania zakrętu w prawo, mianowicie wypadła prawa półoś ta z krzyżakiem. Jedno łożysko gdzieś wypadło a ten element co wchodzi do niego ten krzyżak trochę się zniszczył wiec uznałem ze kupie całą półoś i znalazłem nową za dobre sianko wiec kupiłem. Wymiary te same wszystko ładnie pasowało, mechanik odkrył że jedna z przednich poduszek od strony skrzyni była zepsuta wiec to było wina awarii półosi.
Lecz poduch została wymieniona, około tyg jazdy i wszystko ładnie a tu nagle znów półoś wypadał i zdarza się to teraz notorycznie, krzyżak wychodzi tak jakby była ona za krótka. Ale wymiary się zgadzały ze starą. Co może być przyczyną, bo mi już nic nie przychodzi namyśl.
Mój problem zaczął się od szybszego pokonania zakrętu w prawo, mianowicie wypadła prawa półoś ta z krzyżakiem. Jedno łożysko gdzieś wypadło a ten element co wchodzi do niego ten krzyżak trochę się zniszczył wiec uznałem ze kupie całą półoś i znalazłem nową za dobre sianko wiec kupiłem. Wymiary te same wszystko ładnie pasowało, mechanik odkrył że jedna z przednich poduszek od strony skrzyni była zepsuta wiec to było wina awarii półosi.
Lecz poduch została wymieniona, około tyg jazdy i wszystko ładnie a tu nagle znów półoś wypadał i zdarza się to teraz notorycznie, krzyżak wychodzi tak jakby była ona za krótka. Ale wymiary się zgadzały ze starą. Co może być przyczyną, bo mi już nic nie przychodzi namyśl.
Po prostu źle dobrana półoś. Niestety zamienniki są fatalnej jakości "prawie jak Żywiec" Różnice w półosiach to jak lodoo napisał wynoszą kilka mm, ale te kilka mm przesądza o tym że półoś wyleci w dużym skręcie lub notorycznie stuka na prostej przy przyspieszaniu jak jest za długa. Z zamienników to EAI tak jakby leżała koło oryginału, ale rewelacji też nie ma.
Z przyczyn leżących po za półosią to jedyne co mi przychodzi do głowy to jakieś druciarstwo z amortyzatorami i zwrotnicami - np upchanie na siłę amorków skośnych do prostych zwrotnic lub podobnie, ale to raczej po oponach było by widać. Lub też wahacze od Clio, ale też by opony cięło.
Z przyczyn leżących po za półosią to jedyne co mi przychodzi do głowy to jakieś druciarstwo z amortyzatorami i zwrotnicami - np upchanie na siłę amorków skośnych do prostych zwrotnic lub podobnie, ale to raczej po oponach było by widać. Lub też wahacze od Clio, ale też by opony cięło.
Mi jak na razie 2 razy wypadła półoś, raz jakieś 50metrów za rondem na którym sprawdzałem czy dalej gaśnie mi auto jak ostro zaiwaniam w lewo (tak dalej gaśnie) drugi raz na zlocie, do tej pory nie wymieniłem nawet pierścieni zabezpieczających bo ciągle szukam odpowiedniej półosi właśnie takiej aby nie wypadała bo jest za krótka ani nie nie tłukła bo jet za długa (ta co mam teraz tłucze)
To że masz skrzynię 5cio biegową mało mówi, ja np mam skrzynię JB5 001 i do czego jak na razie doszedłem to to że półoś powinienem mieć długość 600mm albo 610mm właśnie kupuję 610mm jak będzie tłukła to dam znać
półosie od dizla i 1,7 mają inną długość (przynajmniej te co mam)
To że masz skrzynię 5cio biegową mało mówi, ja np mam skrzynię JB5 001 i do czego jak na razie doszedłem to to że półoś powinienem mieć długość 600mm albo 610mm właśnie kupuję 610mm jak będzie tłukła to dam znać
półosie od dizla i 1,7 mają inną długość (przynajmniej te co mam)
No to widzę że ładne problemy z tymi półosiami są. Moja niby na kartonie miała naklejkę renault 5 1.1 hatchback i skrzynia 5, z tego co wyczytałem po ang z oryginalnej naklejki Ogólnie wjechałem na kanał zdjąłem gume z tego mechanizmu i wytarłem smar, okazuję się że tam jest takie zabezpieczenie żeby ten krzyżak nie wypadł i one mi się osunęło wiec założyłem je z powrotem tak jak powinno być. I na razie od 4 dni jest ok
Ale jeszcze jedna rzecz mnie trapi, ja rozumiem ze jeżdżę przeważnie miasto i dość zwinnie ale za 50zł czyli jakieś 8.5l robię 50km to już szwagra pasek 2.8 V6 mniej pali w mieście
Ale jeszcze jedna rzecz mnie trapi, ja rozumiem ze jeżdżę przeważnie miasto i dość zwinnie ale za 50zł czyli jakieś 8.5l robię 50km to już szwagra pasek 2.8 V6 mniej pali w mieście
Długo poszukiwana półoś w końcu zakupiona i zamontowana,
200zł razem z przesyłką z http://autolech.net/ tylko nie wiem po co upierali się że muszę podać VIN inaczej nie chcieli sprzedać
pierwsze wrażenia, super w końcu nic nie wali, tylko zapomniałem od razu wymienić pierścieni zabezpieczających mam nadzieje że nie wypadnie, jakby coś się działo to dam znać, na razie jest gites.
@bartas942
Co do Twojego spalania to spora przesada, mi pali tyle ale na 100km i to jest i tak dużo.
Ostatnio rozebrałem gaźnik, popatrzyłem sobie na niego, stwierdziłem że nie mam pojęcia z czym to się je i poskręcałem z powrotem. ciekawe ile będzie teraz palić
200zł razem z przesyłką z http://autolech.net/ tylko nie wiem po co upierali się że muszę podać VIN inaczej nie chcieli sprzedać
pierwsze wrażenia, super w końcu nic nie wali, tylko zapomniałem od razu wymienić pierścieni zabezpieczających mam nadzieje że nie wypadnie, jakby coś się działo to dam znać, na razie jest gites.
@bartas942
Co do Twojego spalania to spora przesada, mi pali tyle ale na 100km i to jest i tak dużo.
Ostatnio rozebrałem gaźnik, popatrzyłem sobie na niego, stwierdziłem że nie mam pojęcia z czym to się je i poskręcałem z powrotem. ciekawe ile będzie teraz palić
z takim problemem z półośkami sie nie spotkałem, pewnie dlatego ze mam nadal oryginalne z gte jeździły na jb5 żadnego problemu, nie wypadały nie stukały, jeździły na jb3 i to samo, żadnego problemu
a jaki masz gaźnik przy gaźnikach nie ma żadnej filozofii najpierw polecałbym go rozebrać, wyczyścić i zakupić zestaw nowych uszczelek;p
a jaki masz gaźnik przy gaźnikach nie ma żadnej filozofii najpierw polecałbym go rozebrać, wyczyścić i zakupić zestaw nowych uszczelek;p