Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

kontrolka ładowania

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

Byłbym wdzięczny za podpowiedź jak sprawdzić diody i regulator?
Żeby sprawdzić sensownie diody to musisz wymontować moduł z diodami z alternatora, łącznie z odłączeniem go od uzwojeń stojana. Jeśli tego nigdy nie robiłeś to trochę zabawy jest :(.
I teraz to raczej nie miernik uniwersalny a raczej żarówka 12V/21W, którą łączysz jednym końcem do akumulatora lub zasilacza do ładowania akumulatorów(chyba, że masz inny, który wydoli prądowo) wszystko jedno czy do + czy do - . I teraz dwa przewody, jeden o drugiego końca akumulatora a drugi od żarówki dołączasz do każdej diody, raz "tak" a raz odwrotnie. Dla każdej diody żarówka w jedną stronę ma świecić a w drugą nie.
Jeśli będziesz diody sprawdzał miernikiem uniwersalnym to może się zdarzyć, że miernik pokaże, że dioda jest OK, bo miernik mierzy przewodzenie diody bardzo małym prądem. W rzeczywistości przy większych prądach, a takie są w alternatorze może się okazać, że miernikiem jest OK a w rzeczywistości tak nie jest. (Takie sytuacje już miałem w praktyce :) )
Jeśli już wyeliminujesz wszystkie możliwości: luźny pasek klinowy, niełączące styki, niełączące połączenia kabli i "oczek", pierścienie na wirniku, szczotki i diody to jedynie co pozostaje to regulator :).
Miernikiem uniwersalnym raczej go nie sprawdzisz. Jak wszystko dobrze działa wraz z regulatorem to napięcie ładowania powinno wynosić około 14,4V.
Alem się rozpisał :)
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Niech się kolega nie bawi w całkowite rozbieranie alternatora tylko poprawi połączenia elektryczne sprawdzi długość szczotek i będzie ok.
Przy jednej walniętej diodzie alternator będzie wyć albo się nie wzbudzi jedno i drugie zaświeci kontrolkę ładowania choć nie zawsze .

Wcześniej już pisałem dlaczego kontrolka się zapala przy maksymalnym obciążeniu .
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
ODPOWIEDZ