Przyznaję, że mnie to przerasta:-( Po przekręceniu stacyjki z okolic bezpieczników słychać jakiś przekaźnik. Po odpaleniu silnik pracuje jakiś czas i wtedy znowu pojawia się dźwiek przekaźnika, a obroty silnika ostro spadają (potrafi zgasnąć). W czasie jazdy też co jakiś czas coś pod deską "cyka" i ma wpływ na obroty (ale tylko na luzie).
Oglądałem skrzynkę z bezpiecznikami, ale widzę tylko przekaźnik od kierunkowskazów i klaskonu (klaxon).
Czy ma ktoś jakieś pomysły, co to za ustrojstwo się załącza?
Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Co to za przekaźnik?
Moderator: Moderatorzy
Skoro cyka na wolnych obrotach to spróbuj organoleptycznie - prze dotyk sprawdzić, który z przekaźników "cyka".
Może ktoś wcześniej dokonywał jakiś modyfikacji w instalacji i dołożył jakiś dodatkowy przekaźnik np. do włączania świateł.
Nie wiem jak w TR Prima (wtrysk paliwa, czy gaźnik?), ale w GTE i GTT w okolicy bezpieczników jest jeszcze przekaźnik pompy paliwa, który włącza się w momencie uruchomienia rozrusznika a po uruchomieniu silnika jest sterowany z modułu zapłonowego.
Może ktoś wcześniej dokonywał jakiś modyfikacji w instalacji i dołożył jakiś dodatkowy przekaźnik np. do włączania świateł.
Nie wiem jak w TR Prima (wtrysk paliwa, czy gaźnik?), ale w GTE i GTT w okolicy bezpieczników jest jeszcze przekaźnik pompy paliwa, który włącza się w momencie uruchomienia rozrusznika a po uruchomieniu silnika jest sterowany z modułu zapłonowego.
Idea jest chyba taka sama jak w silniku z gaźnikiem i mechaniczną pompą paliwa. Silnik chodzi - pompa pompuje paliwo.
Jeśli z jakiś przyczyn (wypadek ) silnik się zatrzyma paliwo nie jest pompowane. Gdyby elektryczna pompa cały czas pracowała to w razie tej nieprzyjemniej sytuacji (i np. małego ogniska ognia w komorze silnika) pompa mogła by cały czas dostarczać paliwo do komory silnikowej, co raczej nie prowadziło by do zaniknięcia pożaru. Sadzę, że o to właśnie chodzi.
Wracając do problemu, jeśli przekaźnik pompy paliwa "cyka" to widzę trzy możliwości
- uszkodzony moduł zapłonowy
- problem w połączeniach (kostkach) pomiędzy modułem zapłonowym i przekaźnikiem pompy paliwa
- problem z samym przekaźnikiem pompy paliwa - tam jest odrobina elektroniki (chyba ze trzy lub cztery tranzystory - nie pamiętam dokładnie). Z zasłyszanych informacji i doświadczenia te przekaźniki potrafią być awaryjne.
Jeśli z jakiś przyczyn (wypadek ) silnik się zatrzyma paliwo nie jest pompowane. Gdyby elektryczna pompa cały czas pracowała to w razie tej nieprzyjemniej sytuacji (i np. małego ogniska ognia w komorze silnika) pompa mogła by cały czas dostarczać paliwo do komory silnikowej, co raczej nie prowadziło by do zaniknięcia pożaru. Sadzę, że o to właśnie chodzi.
Wracając do problemu, jeśli przekaźnik pompy paliwa "cyka" to widzę trzy możliwości
- uszkodzony moduł zapłonowy
- problem w połączeniach (kostkach) pomiędzy modułem zapłonowym i przekaźnikiem pompy paliwa
- problem z samym przekaźnikiem pompy paliwa - tam jest odrobina elektroniki (chyba ze trzy lub cztery tranzystory - nie pamiętam dokładnie). Z zasłyszanych informacji i doświadczenia te przekaźniki potrafią być awaryjne.