Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Kod silnika - jak to odczytać

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

JohnyP
Posty: 5
Rejestracja: 17 sierpnia 2014, 20:16
Lokalizacja: £ód¼

Kod silnika - jak to odczytać

Post autor: JohnyP »

Wiem od poprzedniego właściciela, że w moim Renault Express wymieniany był silnik. Fabrycznie auto posiadało silnik benzynowy o poj. 1.1l. Aktualnie jest silnik z takim oznaczeniem na bloku: C1E 07/62. Ten silnik ma aparat zapłonowy z kopułką. Mam problem z wyborem części do auta ponieważ jak wiadomo zazwyczaj podaje się oznaczenie silnika a format zapisu z jakim się spotykam w sklepach to np. C1E760 bez ukośnika i 0 przed numerem. Czy taki zapis jest równoznaczny z tym na silniku (i czy silnik 760 = silnik 762) ? Czy wybierając częsci do auta można kierować się tylko pojemnością silnika, czyli że będą pasować części dla rodziny silników C1E? Uprzejmie proszę o wyjaśnienie.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Dobrze dumasz. C1E 762
Masz silnik z Rapida/Express. To praktycznie to samo. Jedyna różnica jakiej się doszukałem tkwi w gaźniku w R5 C1E 760 był Solex 32 BIS 994 a w 762/764 Solex 32 BIS 104
Przychodzi mi jeszcze do głowy różnica w filtrze powietrza. W Rapidach były te większe obudowy jak w 1.4, a w R5 przy silniku 1.1 były małe obudowy filtra. Musisz sam sobie odpowiedzieć którą masz :)
ODPOWIEDZ