Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Przekaźnik od benzyny gasi samochód na gazie...

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

karo3003

Przekaźnik od benzyny gasi samochód na gazie...

Post autor: karo3003 »

Witam

Mam ogromny problem. Gazownik założył instalację w mojej renówce ale jest problem. Samochód pracuje jakiś czas na gazie normalnie po czym pstryka jeden z przekaźników przy komputerze od benzyny i silnik gaśnie... Na przekaźniku jest napisane j7. 76729, nie wiem czym steruje i dlaczego tak się dzieje. Na benzynie wszystko jest ok. Silnik 1.7 MPI oraz kompletna wiązka przełożona z piątki GTE.

Pozdrawiam
Karol
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Jedź do gazownika z reklamacją :)
karo3003

Post autor: karo3003 »

Z tym że on nie wie dlaczego ten przekaźnik wyłącza silnik tylko jak pracuje na gazie a na benzynie nie, dlatego chcę się dowiedzieć jaka jest jego rola w instalacji...
dredzioch1
Posty: 644
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
Lokalizacja: Poznañ

Post autor: dredzioch1 »

To naprawdę musiał być dobry gazownik skoro nie poradził sobie z gazem w R5.
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Z tego co kojarzę to tam są dwa przekaźniki. Jeden od pompy paliwa a drugi od zasilania kompa.
karo3003

Post autor: karo3003 »

kabar pisze:Z tego co kojarzę to tam są dwa przekaźniki. Jeden od pompy paliwa a drugi od zasilania kompa.
Tak są dwa (jeden od pompy i drugi nie wiem od czego), silnik wyłącza ten drugi. A może gazownik zamiast wpiąć się w przekaźnik od pompy żeby nie działała na darmo jak jedzie się na LPG to podłączył się pod ten drugi przekaźnik...
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Pompy się nie odcina.
macky
Posty: 404
Rejestracja: 5 lutego 2010, 17:49
Lokalizacja: Gr±dy

Post autor: macky »

pompa chłodzi wtrytski a emulator wtrysku załozył?
karo3003

Post autor: karo3003 »

Komputer od gazu jest Stag 4 plus...

EDIT: Trochę źle opisałem problem gaśnięcia samochodu na gazie - gazownik zadzwonił i mi powiedział konkretnie, że sprawa wygląda tak:

1. Na benzynie wszystko jest OK
2. Na gazie silnik pracuje dobrze w zakresie obrotów od wolnych do mniej więcej 3000, a przy większym obciążeniu przekaźnik, o którym pisałem (na foto ten po lewej) wyłącza silnik.

Obrazek
kujtek
Posty: 90
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 21:19
Lokalizacja: polska

Post autor: kujtek »

karo3003, gaziarz próbuje ci sekwencję zamontować?

z góry mówię ci że to nie będzie dobrze działać na tym silniku. maksymalnie co będzie poprawnie działać to 1 generacja / 2 generacja.

niech ci odda kasę i kładzie 2 generację albo najlepiej BLOS

do tego silnika potrzebny jest specjalny emulator RENIX
albo Protec Digital PD-21R albo AEB 454, zależy który taniej dostaniesz ten załóż
karo3003

Post autor: karo3003 »

Dzięki za odpowiedź :) piszę również na forum Renault 19 bo w tych samochodach więcej jest 1.7 na wielopunkcie ale niestety po zastosowaniu się do wskazówek i założeniu emulatora AEB 454 jest jeszcze gorzej bo silnik na benzynie nie pracuje już wcale...

Nie wiem już co zrobić... Naprawdę nie będzie to działać? Tylko 2 generacja albo BLOS?
kujtek
Posty: 90
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 21:19
Lokalizacja: polska

Post autor: kujtek »

tak jak ci napisałem. tylko 1 gen / 2 gen / blos. w takiej kolejności od najgorszego do najlepszego. o sekwencji zapomnij
karo3003

Post autor: karo3003 »

Witam.

Piszę bo udało się uporać z gazem. Silnik pracuje na sekwencji, postaram się dopytać jak to możliwe i napisać w tym temacie. Na pewno trzeba było zastosować emulator wtryskow który polecił mi użytkownik forum renault 19. Są tylko dwa mankamenty, nie da się odpalić samochodu bezpośrednio na gazie tylko zawsze pali pierwsze na benzynie a później przełącza i druga sprawa, przełączenie na gaz trwa około sekundy więc trzeba przygazować żeby silnik nie zgasł, i to mnie trochę denerwuje... Ale chyba rozwiązaniem będzie ustawienie aby przełączenie odbywało się na wyższych obrotach - teraz około 1500. Dziękuję za pomoc i sugestie.

Pozdrawiam serdecznie
Karol
Robcio_GTT

Post autor: Robcio_GTT »

karo3003 pisze:nie da się odpalić samochodu bezpośrednio na gazie tylko zawsze pali pierwsze na benzynie a później przełącza
Sekwencja tak ma, choć ponoć jest możliwe odpalanie awaryjne na gazie.
Ja u siebie nie mogę.
ODPOWIEDZ