Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

1.1 na 1.4 Kilka pytań

W tym temacie znajdziemy wszelkie informacje potrzebne przy przekładaniu silnika

Moderator: Moderatorzy

pzengota
Posty: 51
Rejestracja: 15 maja 2014, 21:48
Lokalizacja: Gdynia

1.1 na 1.4 Kilka pytań

Post autor: pzengota »

Witam
Czas temu kupiłem silnik 1.4 na monowtrysku, powoli sobie go przygotowuję (lepiej teraz wymienić uszczelniacze niż gdy jest włożony :) ) ale nasunęło mi się kilka pytań:
-w którym miejscu w 5 oryginalnie znajduję się komputer?
-jaka jest wtyczka do silnika, wiązka którą dostałem z silnikiem różni się od tej która jest obecnie w samochodzie, tam mam płaską, a tu mam taką kostkę: http://naforum.zapodaj.net/86fe226d1262.jpg.html
-czy pompa paliwa może znajdować się w przegrodzie silnika czy jest to raczej niezalecanie z jakiegoś powodu?
-jak wygląda sprawa podpasowania wydechu, mam dość świeży wydech zamocowany do 1.1 i w razie możliwości chciałbym go zostawić :)
Puki co to wszystkie zapytania które teraz mi się nasuwają, oby ich już więcej nie było ale czas pokaże :) W razie uprzedzań to szukałem odpowiedzi na te pytania ale nic nie znalazłem dlatego tworzę ten wątek.
Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam :)

[ Dodano: 20 Kwiecień 2015, 19:25 ]
Ktoś coś dopomoże?
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Komputer oryginalnie jest w nogach pasażera, za bezpiecznikami.
Wiązki musisz sobie dopasować.
Wydech 1.1 i 1.4 jest taki sam, poza oczywiście portkami przy kolektorze.
Co do pompki nie mam pomysłu, ale skoro oryginalnie jest przy baku to niech tam będzie. Przewody paliwowe musisz wymienić, bo monowtrysk ma większe średnice. Tzn obecny zasilający zrób powrotem a zasilanie daj większe
pzengota
Posty: 51
Rejestracja: 15 maja 2014, 21:48
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: pzengota »

A jak wygląda oryginalna wtyczka wiązki do Renault 5 na monowtrysku, bo tą co mam jest z 19. Osobiście wolałbym nie przerabiać tej wiązki bo wolę mieć tak jak w oryginale.
A co do samego silnika, dziś głowica zawieziona do jednego z najlepszych fachowców od głowic na pomorzu i czekam na odbiór, czekam również na nowe pierścienie tłokowe i resztę gratów, tak więc niebawem czeka mnie składanie :)
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

tak więc niebawem czeka mnie składanie :)
Sładaj i na zlot! :)
pzengota
Posty: 51
Rejestracja: 15 maja 2014, 21:48
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: pzengota »

To przed złożeniem silnika do kupy, wolałbym wiedzieć jak się ma sprawa z wiązką elektryczną. :)
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

To przed złożeniem silnika do kupy, wolałbym wiedzieć jak się ma sprawa z wiązką elektryczną. :)
Silnik to czysta mechanika, a wiązka to już czysta kabelkologia - czasem nie wiadomo co jest gorsze :) :stres: :)
pzengota
Posty: 51
Rejestracja: 15 maja 2014, 21:48
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: pzengota »

Złożenie silnika to chwila, jak są wszystkie części, z tym problemu nie mam :) Ale w między czasie jak czekam na graty chcę ogarnąć elektrykę, chcę się dowiedzieć jak wygląda oryginalna wtyczka w samochodzie z monowtryskiem, bo chciałbym żeby było bez przeróbek, bo silnik robię na tip-top i prawdopodobnie będę się przymierzać żeby zarejestrować go na żółte blachy, a więc wszystko chcę mieć elegancko zrobione. :) Po za tym jestem leniwym pod tym względem i nie chce mi się przylutowywać garści przewodów i dochodzić który jest od czego :P
dredzioch1
Posty: 644
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
Lokalizacja: Poznañ

Post autor: dredzioch1 »

Na żółte blachy to trzeba było zostawić 1.1.
pzengota
Posty: 51
Rejestracja: 15 maja 2014, 21:48
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: pzengota »

Niestety silnik 1.1 jest już powoli padaką i nie opłacało mi się go odnawiać, a jeśli chodzi o tablicę to mam znajomego rzeczoznawce który wystawia opinie na temat rejestracji zabytków, mówi że jeśli silnik był montowany w tym pojeździe oryginalnie i jest wpisane wszystko w papierach że był zmieniany, to nie ma przeciwwskazań. Ale i tak muszę jeszcze popracować nad wizualną stroną, znaleźć oryginalne fotele, no i wsadzić silnik :)
dredzioch1
Posty: 644
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
Lokalizacja: Poznañ

Post autor: dredzioch1 »

Nie no jasne. Na żółte możesz zarejestrować w zasadzie każde auto w odpowiednim wieku. Nawet takie śmietniki jak ulep typu: buda z jednego, wnętrze z drugiego, silnik z trzeciego etc. Ja nie widzę problemu jak wszystko jest zgodne ze specyfikacją fabryczną, ale jak buda np. z Campusa, wnętrze GTX, silnik Diesel etc. to mnie się nóż w kieszeni otwiera. Nawet jak to ładnie wygląda..... Wyzwaniem jest zachować specyfikację fabryczną i poszukiwać dokładnie takie części jakie były w konkretnym egzemplarzu w momencie wyjazdu z fabryki. Wtedy jest największy fun jak po kilkuletnim polowaniu na ebay ustrzeli się jakiś brakujący element.

[ Dodano: 6 Maj 2015, 10:30 ]
A kwestia opłacalności przy starych auta, no cóż. Nie ma czegoś takiego.....
pzengota
Posty: 51
Rejestracja: 15 maja 2014, 21:48
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: pzengota »

Dlatego puki nie ogarnę wszystkiego do perfekcji, to nie zamierzam przerejestrować na żółte (nie dawno musiałem i nie chce znów latać po urzędach i trzeba oszczędzić pieniądze na inne cele :) ) A kwestia opłacalności jest, bo nie dość że przywraca się rzeczy do życia, to jeszcze jest radość z tego że to się zrobiło, a dodatkowo często części można dorwać w dobrych cenach bo hurtownie czyszczą magazyny ze "złomu" :) Dziś odebrałem już praktycznie wszystkie części i mógłbym przystąpić do składania, ale brakuje mi dość istotnego elementu: głowicy. Fachowiec coś nie dzwoni, pewnie zawalony pracą jak zwykle.
ODPOWIEDZ