Witam
Ostatnio zauważyłem, że przybywa mi oleju. Łatwo było stwierdzić, że to benzyna (olej jest rzadszy i śmierdzi benzyną). Z tego co się orientuję, to przyczyną może być gaźnik lub pompa paliwa. Jak mogę sprawdzić co jest przyczyną dostawania się paliwa do oleju.
Silnik: C1E G7/50
Gaźnik: Solex 32 bis
Pompa paliwa: Sofabex
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Benzyna w Oleju
Moderator: Moderatorzy
a co miałby gaźnik do tego?
Jedynym elementem który mógłby przepuszczać benzyne do oleju jest właśnie pompka paliwowa ewentualnie bardzo mocno zużyte pierścienie tłokowe (no ale wtedy paliłby olej i byłby raczej jego ubytek)
jeśli piszesz że sprawdziłeś pompke to rozumię że ją wymontowałeś z silnika, rozłożyłeś na części pierwsze, obejżałeś membranki czy są nie popękane i w ten sposób zweryfikowałeś?
Jedynym elementem który mógłby przepuszczać benzyne do oleju jest właśnie pompka paliwowa ewentualnie bardzo mocno zużyte pierścienie tłokowe (no ale wtedy paliłby olej i byłby raczej jego ubytek)
jeśli piszesz że sprawdziłeś pompke to rozumię że ją wymontowałeś z silnika, rozłożyłeś na części pierwsze, obejżałeś membranki czy są nie popękane i w ten sposób zweryfikowałeś?
skoro pompka jest nierozbieralna to pewnie nie ma dobrego sposobu na jej sprawdzenie. Ja do tej pory nie miałem okazji sprawdzać takiej pompki ani jej rozbierać żeby porównać jej budowe z pompką rozbieralną. Zawsze miałem do czynienia z pomkami rozbieralnymi. Co do sprawdzania Twoją metodą to może jest ona i dobra ale czy napewno miarodajna bo np. nie masz pewności czy pootwierały się zaworki w pompie? (teoretycznie powinny).
Mogę Ci jedynie doradzić profilaktyczną wymianę pompki (najlepiej na rozbieralną) i wymianę oleju i kontrolowanie jego stanu. Nie widzę innej drogi przedostawania się paliwa do oleju. No może jeszcze wspomniany przez Ciebie gaźnik,, teoretycznie mógłby przelewać gdyby nie trzymał zaworek iglicowy i paliwo może wtedy spływać na niepracującym silniku do cylindrów, ale to tylko niewielka ilość i teoretycznie powinna zostać w cylindrze i powodować utrudniony rozruch, a jeśli spływa do miski olejowej to silnik już nie jest w dobrej kondycji.
A jeśli nie chcesz inwestować w pompkę i olej na ślepo to poprostu zrób pomiar ciśnienia sprężania i jeśli okaże się że wszystko z silnikiem ok to trzeba będzie szukać dalej w osprzęcie.
Jeszcze jedno nasunęło mi się na myśl, to ze może silnik nie pracuje na którymś z cilindrów? No ale to może byś zauważył?
Mogę Ci jedynie doradzić profilaktyczną wymianę pompki (najlepiej na rozbieralną) i wymianę oleju i kontrolowanie jego stanu. Nie widzę innej drogi przedostawania się paliwa do oleju. No może jeszcze wspomniany przez Ciebie gaźnik,, teoretycznie mógłby przelewać gdyby nie trzymał zaworek iglicowy i paliwo może wtedy spływać na niepracującym silniku do cylindrów, ale to tylko niewielka ilość i teoretycznie powinna zostać w cylindrze i powodować utrudniony rozruch, a jeśli spływa do miski olejowej to silnik już nie jest w dobrej kondycji.
A jeśli nie chcesz inwestować w pompkę i olej na ślepo to poprostu zrób pomiar ciśnienia sprężania i jeśli okaże się że wszystko z silnikiem ok to trzeba będzie szukać dalej w osprzęcie.
Jeszcze jedno nasunęło mi się na myśl, to ze może silnik nie pracuje na którymś z cilindrów? No ale to może byś zauważył?
Wymieniłem olej na świeży, pompke narazie zostawiłem, gaźnik doszczelniłem Hylomarem. Teraz będę jeździł i kontrolował poziom oleju.
Przy montażu gaźnika zauważyłem coś co mogło być przyczyną. Mianowicie linka ssania mocowana jest za pomocą blaszki. Ma ona za zadanie unieruchomienie pancerza linki. Coś nie dobrze trzymała i cała linka "chodziła" prze co auto mogło na ssaniu jeździć. Tak więc poprawiłem to i kontroluję.
Przy montażu gaźnika zauważyłem coś co mogło być przyczyną. Mianowicie linka ssania mocowana jest za pomocą blaszki. Ma ona za zadanie unieruchomienie pancerza linki. Coś nie dobrze trzymała i cała linka "chodziła" prze co auto mogło na ssaniu jeździć. Tak więc poprawiłem to i kontroluję.