Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Luzy na prowadnicach

Wszystko to co nie dotyczy napędu

Moderator: Moderatorzy

ochotnik

Luzy na prowadnicach

Post autor: ochotnik »

Witam forumowiczów. Mam do Was pytanie, a w zasadzie to mój tata i którego tutaj zacytuję. Wszelkie nieścisłości w pytaniu nie są ode mnie zależne, ponieważ jego nie została przeze mnie napisana, a jedynie zacytowana.
Posiadam Renault 5 Super 1.4 mono.
Podczas jazdy słyszę tarcie klocków z przodu (dosyć głośno). Zacisk ma mały luz na prowadnicach (da się przesunąć ręką). Zestaw naprawczy (2 prowadnice + uszczelki) mają ten sam wymiar co moje używane 20 mm (zewnątrz). Wymiana bez sensu. Czy jest jakiś sposób na naprawienie ( może tulejki w zacisku). Gdzie zdobyć i czy są wymienialne?
dredzioch1
Posty: 644
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
Lokalizacja: Poznañ

Post autor: dredzioch1 »

A zestaw montażowy klocków jest kompletny, że tak zapytam?
Coś takiego http://www.motointegrator.pl/produkty/3 ... ive-pfk210

Bo jak Cytryn & Gumiak wymieniajo klocki w stodole to często brakuje połowy elementów i wtedy klocki piszczo, tro o tarcze i hałasujo.

Poza tym tłoczki chodzą dobrze? Nie trzeba by czasem zacisków zregenerować?
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

W tych bendixach konieczne jest utrzymywanie w czystości oraz regularne smarowanie tulejek - prowadnic. Oczywiście SPECJALNY smar do zacisków hamulcowych.
Naturalnie to samo z tłoczkiem - może ma wżery i nie odbija do końca.

No i jak Dredzioch napisał - jak C&G wymieniajo to nie wiedzo jak te niepotrzebne druciki idom :)
ochotnik

Post autor: ochotnik »

Witam po bardzo długiej nieobecności, ale pisze znowu na prośbę mojego taty ponieważ sam nie użytkuje tego samochodu.

Ile oringów gumowych zakłada się w prowadnicy zacisków hamulcowych z przodu? Przy rozebraniu był tylko jeden środkowy, a są tylko trzy kanałki. Jak jest oryginalnie? Zacisk na prowadnicach ma luz. Co można zrobić, żeby go zlikwidować?
ODPOWIEDZ