Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

akumlator do r5

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

wojciechz
Posty: 12
Rejestracja: 24 stycznia 2013, 15:24
Lokalizacja: Jas³o

akumlator do r5

Post autor: wojciechz »

Witajcie !!!

Koleżanki i koledzy potrzebuje waszej porady . Kupując 7 lat temu moją Renie GTX=a był w niej zamontowany akumlator Varta 44 Ah i po dwóch latach padł i 5 lat temu kupiłem nowy Bosch Silver S4 o takiej samej mocy , czyli 44Ah i wczoraj odmówił posłuszeństwa . Proszę was o podpowiedz , czy 44Ah to do silnika 1.7 to nie za mało, może kupić większej mocy . Ktoś wie jaki w tym silniku nominalnie powinien być akumlator . Macie może jakieś doświadczenia jakiego producenta kupić czy wsio ryba bo go po 5 latach i tak szlag trafi . Dzięki . Pozdrawiam !!!
RYCHO35
Posty: 1052
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

pojemność aku to jedna sprawa a ważny jest też prąd rozruchowy. Skąd wiesz że padł? Ktoś go pomierzył? Pozatym 5 lat na aku to wcale nie zły wynik. Ja do laguny 1.8 kupowałem 50 Ah w real'u ( jakiś power coś tam coś tam ) i służy już 7 lat.
Czy 44 Ah to za mało to nie wiem, sprawdź w literaturze.
Ale zanim weźmiesz się za wymianę akumulatora daj do jakiegoś zakładu niech ci go pomierzą, sprawdzą obwód ładowania i może poszukają jakiś upływów prądu.Bo jeśli masz coś nie tak z inst. to wymiana akumulatora nic nie pomoże.
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

Jeśli chodził Ci 5 lat na 44Ah to mógłby być i 44Ah. Natomiast silnik GTE jest nieco większy od 1,1 i 1,4 I może mógłby być i większy akumulator. Musisz jednak popatrzeć czy większy zmieści się w komorze akumulatora. U nas siedzi 55Ah ale mieści się na styk. Dyskusji na różnych forach na ten temat było dużo, że o kłótniach i wymądrzaniu się już nie wspomnę :( :)
Moim zdaniem nie ma co przesadzać z pojemnością akumulatora, bo na krótkich dystansach może alternator go nie doładowywać.

Napisałem moje zdanie i nie podejmuję dalszej dyskusji :>
wojciechz
Posty: 12
Rejestracja: 24 stycznia 2013, 15:24
Lokalizacja: Jas³o

Post autor: wojciechz »

był mierzony dlatego wiem , że padł .Natomiast z ładowaniem i wszystko z prądem oraz instalacją jest ok . Dzięki za podpowiedzi , ale proszę o więcej informacji . Pozdrawiam !!! :>
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

Według internetu dla wszystkich z wyjątkiem Diesla - 45Ah, przy prądzie rozruchowym 380A.
Dla diesla 63Ah - 630A.

Weź też sam poszukaj :)
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Do R5 wchodzi spokojnie i nic nie wystaje 77 Ah. Długość – 278 mm Szerokość – 175 mm Wysokość - 190 mm. Np. Bosch z serii S5 czy Varta Silver.
5 lat to normalna długość życia akumulatora. Osobiście wole zwykłe z odkręcanymi korkami, gdzie mogę samodzielnie kontrolować stan elektrolitu i uzupełniać. Obecnie jednak nawet najtańsze markowe sa już "bezobsługowe", co moim zdaniem skraca ich żywotność. Rekord był u ojca w Lanosie, gdzie najtańsza Varta miała 9 lat i z nią samochód został sprzedany. Ile jeszcze podziałała to nie wiem, ale był to właśnie model, gdzie samodzielnie można było uzupełnić stan elektrolitu.
RYCHO35
Posty: 1052
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

nie ma sensu montować zbyt dużego akumulatora bo efekt będzie odwrotny od zamierzonego, alternator nie da rady go naładować. Nie bądźmy mądrzejsi od konstruktorów.
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

RYCHO35 pisze:nie ma sensu montować zbyt dużego akumulatora bo efekt będzie odwrotny od zamierzonego, alternator nie da rady go naładować. Nie bądźmy mądrzejsi od konstruktorów.
Alternator będzie w stanie go naładować lecz czas który będzie potrzebny naładowania jest zależny od stanu rozładowania i pojemności.

Dla ciekawostki mogę wam powiedzieć że bardzo rozładowany akumulator potrafi pobierać 30A i więcej, w aucie odpalonym z kabelków bądź ostatkiem sił kręcenia rozrusznikiem.

Aktualnie polecam EXIDE oraz pod markę Centre tego ostatnio dużo montuję i nikt nie wraca z reklamacją
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Z pojemnością akumulatora nie ma co przesadzać. To że wchodzi 77Ah, to tylko informacja mająca jedynie zastosowanie, gdy mamy diesla 1.6 albo zeswapowanego 1.9 D/TD. Do silników benzynowych 55 Ah wystarczy w każdym przypadku, nawet jeśli był robiony swap na coś o większej pojemności.
Awatar użytkownika
iparts
Posty: 17
Rejestracja: 26 marca 2013, 12:28
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: iparts »

Jeśli chodzi o producenta alternatora to polecałbym Magneti Marelli albo Quinton Hazell.
Zapraszamy forumowiczów do internetowego sklepu z częściami - http://www.iparts.pl/auto/renault,93.html
ODPOWIEDZ