Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Wskaźnik i czujnik poziomu oleju

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

picia
Posty: 58
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:05
Lokalizacja: Kraków

Wskaźnik i czujnik poziomu oleju

Post autor: picia »

Po przekładce zegarów na GTT chciałem uruchomić wskaźnik poziomu oleju. Znalazłem na forum, że piny do wskaźnika to są te zaznaczone w czerwonym kółku. Miałem oryginalnie puszczone kable z miejsca koło miski do kostki pod lampą, resztę sobie dorobiłem. Założyłem czujnik do miski z GTT i wskaźnik ani drgnie. Zauważyłem, że w licznikach latał luźno pęknięty opornik który wymieniłem i wlutowałem ale nic to nie zmieniło. Ktoś mógłby mi podać sposób w jaki mógłbym sprawdzić sprawność wskaźnika oraz zakres oporności czujnika w misce? Ewentualnie pomóc która nóżka (zaznaczone na zdjęciu) z czym się łączy/za co odpowiada?

Obrazek
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

Też z tym walczyłem. W sumie oprócz zespołu wskaźników zakupionego z samochodem kupiłem jeszcze dwa inne. W jednym nie działał wskaźnik poziomu oleju i nie pokazywał ciśnienia oleju, a w dwóch pozostałych jeden wskazywał poziomu oleju,a nie wskazywał ciśnienia, a w kolejnym było odwrotnie.
Skończyło się na tym, że wstawiłem ten wskazujący ciśnienie oleju.
W zespole zegarów za te wskazania (poziom/ciśnienie) odpowiada układ scalony, który występuje w dwóch rodzajach. Nie pamiętam dokładnie, ale jeden z typów zaczyna się na SN i dalej jakieś cztery cyfry produkcji Teksas Instruments a drugi rodzaj zaczyna się na NA i dalej jakieś cztery cyfry.
Szukałem w necie - nikt o nich nic nie wie :( . Nawet na stronach producenta nic o nich nie wiadomo. Tajne?
Te same typy układów scalonych występowały w starszych typach Peugeotów i Citroenów i też są z nimi kłopoty.
Czujnik poziomu musi mieć po prostu, jakiś opór (dokładnie, jaki to nie pamiętam, ale chyba coś koło 12 omów) to jest cienki drut oporowy nawinięty wewnątrz czujnika.

Działa na takiej zasadzie, że po włączeniu stacyjki układ scalony przepuszcza przez czujnik prąd około 1A powodując silne nagrzanie tej części czujnika wystającej ponad olej, następnie tenże układ scalony wyłącza przepływ prądu i mierzy opór czujnika. Im mniej oleju tym zmierzony opór jest większy.

To co zaznaczyłeś to leci do czujnika poziomu.

Gdzieś mam rozpiskę, co i jak jest podłączone i jak znajdę to Ci wyślę.
picia
Posty: 58
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:05
Lokalizacja: Kraków

Post autor: picia »

Aha. Dzięki z góry ;) A jest jakiś prosty sposób żeby sprawdzić poprawność działania tego wskaźnika? I w takim razie gdzie znajduje się czujnik ciśnienia oleju do tego wskaźnika? Bo rozumiem, że jest osobny niż do kontrolki ciśnienia oleju.
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

Są dwie wersje czujnika oleju:
1. Czujnik zespolony takie dwa w jednym ma dwa piny i wkręcony jest w metalową część przewodu olejowego prowadzącego do turbiny

2. Dwa czujniki, od wskaźnika ciśnienia oleju (jeden pin) wkręcony jak powyżej i drugi czujnik (na lampkę ciśnienia) wkręcony w otwór w bloku silnika pod alternatorem.

Kurcze nie mogę znaleźć tej rozpiski. Gdzieś to kiedyś ściągnąłem z netu.
A jest jakiś prosty sposób żeby sprawdzić poprawność działania tego wskaźnika?
Prostego sposobu nie ma - musisz zasymulować wszystkie obwody dołączone do płytki drukowanej z układem scalonym w zegarach.
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

Czujnika ciśnienia oleju to tam nie znalazłem :(

Ale znalazłem takie cosie

http://www.ebay.co.uk/itm/Renault-5-gt- ... SwgQ9V3zsW

i

http://www.ebay.co.uk/itm/RENAULT-5-GT- ... Sw3ydV3GRJ

A tak naprawdę, potrzebujesz czujnika dwufunkcyjnego, czy wystarczy tylko do informacji o braku ciśnienia oleju? :)
kujtek
Posty: 90
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 21:19
Lokalizacja: polska

Post autor: kujtek »

TQT, raczej potrzebuje kary za spam reklamowy, przejrzyj posty, zero treści i konkretów same reklamy sklepów :)
ODPOWIEDZ