Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Problem

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Vecordia
Posty: 23
Rejestracja: 10 grudnia 2014, 20:08
Lokalizacja: Ma³opolska

Problem

Post autor: Vecordia »

Witam serdecznie :)
Mam problem prawdopodobnie ze ssaniem ( mamy automatyczne 88 r. 1.4 kat wersja campus) otóż jest ciepło i renia nie zawsze chce odpalić nie ważne czy silnik jest zimny czy ciepły. Dusi go jakby paliwo jak w końcu zaskoczy to czuć benzynke wężyki nie mają wody ani filtr paliwa bo był zmieniany ktoś coś pomoże tylko tak krok po kroku bo jestem tylko kobieta
dredzioch1
Posty: 644
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
Lokalizacja: Poznañ

Post autor: dredzioch1 »

Takie podstawy na początek jak regulacja zaworów i wymiana świec była? Na pewno nie zaszkodzi.
Ale mi to wygląda na problem z ciśnieniem paliwa. Może pompa już słaba jest...
W Campusie 1.4KAT nie ma ssania. Dawką paliwa steruje komp zbierając dane z kilku miejsc - sonda lambda, czujniki w kolektorze ssącym i pewnie czujnik temperatury cieczy też.
Vecordia
Posty: 23
Rejestracja: 10 grudnia 2014, 20:08
Lokalizacja: Ma³opolska

Post autor: Vecordia »

Jak nie ma ssania? To dlaczego jak zalacze silnik to są większe obroty jakiś czas jak przy ssaniu i auto jedzie samo? A potem obroty maleją i jest inaczej? Kable zapłonowe wymienialam
Świece trochę wcześniej faktycznie ją wymienię
Co do pompy to czy przypadkiem nie występował by wtedy też problem w zimie bądź zimnie?

[ Dodano: 4 Kwiecień 2016, 20:35 ]
Ja stawiam na ten czujnik może z nim coś nie tak idzie to ogarnąć samej jakoś ew z bratem?
dredzioch1
Posty: 644
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
Lokalizacja: Poznañ

Post autor: dredzioch1 »

Typowego ssania nie ma, to nie jest zwykły gaźnik. Tylko monowtrysk czyli gaźnik elektryczny. Ilością paliwa steruje komputer.

A czujników jest kilka. Nie znam dokładnie ich rozmieszczenia, ale dwa są na pewno w kolektorze dolotowym.

Sugeruje na początek wyregulować zawory. To nic nie kosztuje, a na pewno nie zaszkodzi.
Vecordia
Posty: 23
Rejestracja: 10 grudnia 2014, 20:08
Lokalizacja: Ma³opolska

Post autor: Vecordia »

Możesz mi powiedzieć gdzie ich szukać ewentualnie ostryknac :)
dredzioch1
Posty: 644
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
Lokalizacja: Poznañ

Post autor: dredzioch1 »

O fak:) Najlepiej szukaj ich pod pokrywą zaworową. Ale ja nie wiesz gdzie szukać to i z ustawieniem nie pójdzie, no to nieco bardziej skomplikowane niż dolanie wachy do baku na stacji.
Wyregulowałbym Ci te zawory, ale mam trochę nie po drodze niestety.

Szczelinomierz jest potrzebny:)
Awatar użytkownika
-=wasq=-
Posty: 2299
Rejestracja: 5 lutego 2010, 11:45
Lokalizacja: ³ód¼

Post autor: -=wasq=- »

jezeli to jest monowtrysk

trzeba zaczac od czujnika temperatury na komuter 2-pinowy z biała wtyczka okolice termostatu jest wkrecony
Vecordia
Posty: 23
Rejestracja: 10 grudnia 2014, 20:08
Lokalizacja: Ma³opolska

Post autor: Vecordia »

Ej aż tak,źle ze mną nie jest :p nagrzewnice wymienialam sama klocki hamulcowe :p coś wiem dobra podjadę do jakiegoś mechanika :) i powiem mu to co tu piszecie :p

[ Dodano: 5 Kwiecień 2016, 21:01 ]
Boże dlaczego napisało się to tak to nie wiem - czujniki sa nie ruszyłam tego ale mogły się popsuć 1.4 kat napewno w dowodzie mam inne cuda podpisywane do tej pory kto inny zajmował się wszelkimi jej naprawami a teraz jestem z tym sama hehehe i tak to jest niestety na weekend będzie Renata to jadę na warsztat
Awatar użytkownika
jacenty
Posty: 111
Rejestracja: 11 lutego 2016, 13:30
Lokalizacja: Wroc³aw

Post autor: jacenty »

Jeżeli mogę coś podpowiedzieć z czujnikiem temperatury to jedyna skuteczna metoda sprawdzenia jest na Adama Słodowego. Bierzesz garnek z wodą, termometr i podgrzewasz czujnik. Zwykły omomierz z marketu za 15zł wystarczy. Są małe problemy z dojściem do 100*C ale można dodać soli + jakaś pokrywka. Albo podgrzewać w oleju. W ten sposób można sprawdzić czujnik o zmiennym oporze względem temperatury albo np. termowłącznik w chłodnicy - żarówką i bateryjką. Wartości trzeba porównać z serwisówką.
Ma to wyglądać mniej więcej tak:

0*C > 6000ohm
60*C > 600ohm
100*C > 100ohm

to tak z pamięci do Fiata

Może trochę śmieszne ale skuteczne, w warsztacie lenie nic nie zrobią w najlepszym razie podmienią na jakiegoś chińczyka albo na niepewną używkę i odchudzą portfel.

.
pzdr, J.
Vecordia
Posty: 23
Rejestracja: 10 grudnia 2014, 20:08
Lokalizacja: Ma³opolska

Post autor: Vecordia »

Dzięki! W takim razie jak brat wróci postaram się go namówić do takich działań w weekend Renata wraca będzie dobrze
ODPOWIEDZ