Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Spalanie LPG

Wszystko co dotyczy instalacji LPG w naszych autach.

Moderator: Moderatorzy

przemeq

Spalanie LPG

Post autor: przemeq »

Czy wynik 10l /100km lpg w silniku 1.1 (C1E) to norma czy ponad normę.
Jazda miasto i kawałki po 10 km pod miasto.
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Mnie Clio paliło 10l w mieście ale silnik 1.8 110KM w automacie i instalacja sekwencyjna. Więc jak na 1.1 to raczej dużo.
Piotrek
Posty: 992
Rejestracja: 5 lutego 2010, 01:35
Lokalizacja: Morawica k.Kielc
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

raczej możliwe. stary samochód, mocy mało więc i przycisnąć trzeba mocniej. ale zawsze można podjechać na regulację. dla przykładu jechaliśmy z kumplem na wczasy na 2 auta ja megi 2.0 a kumpel passat 1.8. ja spalanie 8 on 9l/100. jechaliśmy cały czas równym tempem.
raczej chyba nie ma co się kierować pojemnością bo na spalanie może wpływać kilka różnych czynników: instalacja, silnik, sposób jazdy, wiek auta.
tel. 694-451-356
Obrazek
wilku
Posty: 135
Rejestracja: 13 listopada 2010, 20:05
Lokalizacja: £ód¼

Post autor: wilku »

Mój też tyle pali, ale liczę na niższe spalanie jak już ogarnę cały silnik, gaźnik, zapłon i elektryke. Zatankowałem się na retkini nie daleko mnie i gaz był tak fatalny że spalił 16 litrów na 100km
wilku
Posty: 135
Rejestracja: 13 listopada 2010, 20:05
Lokalizacja: £ód¼

Post autor: wilku »

Czy na spalanie gazu ma wpływ zamknięte ssanie, czyt. włączone...?
lodoo
Posty: 6713
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

W instalacji gaźnikowej, gdzie masz dopływ gazu gdziekolwiek przed ssaniem (na pewno tak masz, bo nie wierzę, że masz sekwencję ;-) niemożliwą do założenia w gaźnikowcu) nie ma żadnego wpływu - ssanie tylko przytyka gardziel - działa tak:

1. załóżmy, że włączone na max ssanie zamyka dolot do 30% (czyli o 70%)
2. dodajesz gazu 30% - nie ma wpływu ssanie, ale jak dodasz gazu na 50% to mimo, że przepustnica jest mocniej otwarta klapka ssania pozostawia jedynie 30% przepływu więc to tak jakbyś dodał gazu na 30%
3. dodasz gazu na max - dalej masz zwężkę na 30% itd...
4. pół ssania to powiedzmy 50% więc dopóki wciskasz gaz do połowy nie ma zmian ale nawet jak wciśniesz na max to i tak masz tak jakby ograniczony do połowy....

Tym samym ssanie na gazie nie ma też żadnego wpływu na większe spalanie auta, a może je wręcz ograniczyć - działa jak "ogranicznik otwarcia przepustnicy". Nawet jak "deptasz" to tak, jakbyś deptał z cegłą (mniejszą lub większą - zależy od ustawienia ssania) pod pedałem gazu ;-)

Wszystko dlatego, że gaz podawany jest "nad ssaniem" i klapka ssania ogranicza przepływ gotowej mieszanki (gaz+powietrze), a przy zasilaniu benzyną podawana jest ona (benzyna) pod ssaniem, a zamknięcie klapki ssania ogranicza ilość samego powietrza a zwiększa (poprzez większe podciśnienie pod klapką) ilość zasysanej do gardzieli benzyny (bogatsza mieszanka) stąd też między innymi mniejsza moc na ssaniu, bo jest całej mieszanki mniej (przytkany klapką ssania dolot powietrza) Bogatsza niż optymalna mieszanka + jej mniejsza ilość = mniej mocy

oooooooooo
wilku
Posty: 135
Rejestracja: 13 listopada 2010, 20:05
Lokalizacja: £ód¼

Post autor: wilku »

Lodoo, pięknie to wyjaśniłeś, dzięki:) Potwierdziłeś moje odczucie, bo ostatnio słyszałem tyle teorii na ten temat, że postanowiłem się upewnić:) Dzięki!
BrzeszczoT
Posty: 1
Rejestracja: 25 marca 2011, 21:00
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: BrzeszczoT »

lodoo, normalnie tymbark się należy za taką instrukcję.
Powiedzcie mi dlaczego poprzedni właściciel zwężył (zakleił taśmą) częściowo końcówkę dolotu powietrza? Chodzi o tą gumową fajkę dochodzącą do filtra powietrza. Na przodzie jest zaklejone taśmą, która zawężyła otwór o jakieś 60-70%
Przy próbie zdjęcia tej taśmy silnik momentalnie gasł na wolnych obrotach. Dalej nie eksperymentowałem. Silnik to 1.2 gaźnik (C1G) na instalacji I gen LOVATO. Chodzi mi bezproblemowo od 2 lat, a instalka ma już ogólnie 9 lat.
Odnosząc się do wypowiedzi lodoo: Czy rzeczywiście jeżdżąc na zaciągniętym ssaniu auto powinno mniej palić po mieście ? Przeważnie jeżdżę normalnie, ale czasem trzeba depnąć, żeby tego mułka rozbujać i ogólnie w Szczecinie wychodzi mi spalanie w okolicach 9l. Na trasie przy 100-120 wychodzi 8l. Jak kupiłem auto to miało uszkodzoną oponę i jechałem 400km maksymalnie 85km/h to spaliła 6l.
R5 Lubię to!
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Ponieważ w puszcze filtra powietrza było za małe podciśnienie i nie umiał dobrze wyregulować LPG czasem gaziarze wkładają kawałek gąbki efekt ten sam.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 50
Rejestracja: 4 listopada 2009, 20:40
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: Wolf »

Witam u mnie ostatnio wyszło 8 litrów na 100km i to na ładnych górkach po Bieszczadach więc nie ma takiej tragedii po małej regeneracji gaźnika i wymianie membran w reduktorze :]
a.d.a.m.
Posty: 18
Rejestracja: 28 czerwca 2011, 15:13
Lokalizacja: ¦l±sk CIeszyñski

Odgrzebuję temat z okazji podsumowań.

Post autor: a.d.a.m. »

Wiem że stary temat, ale z chęcią podzielę się naszym spalaniem poprzedniej Piąteczki 1.1 na gaźniku. Średnia spalania LPG z 84 tys. km wyszła 7,09l/100km, przy czym
- minimalne zanotowane na długiej trasie na autostradzie A4 - 4,4l/100km (średnia prędkość z całej trasy wyszła ~70km/h),
- maksymalne po mieście ~9,5l/100km bardzo krótkie trasy odpalanie ciepłego tylko na gazie.
Obecna Nowa Piątka 1.4 mono ma zrobione dopiero 1200km i średnie spalanie na tym dystansie to 8,14l/100km. Maksymalne 10,2l, a minimalne 6,95l/100km.
ODPOWIEDZ