Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

układ ogrzewania 1.4 mono

O wszystkim i o niczym...

Moderator: Moderatorzy

Sylwó¶
Posty: 265
Rejestracja: 1 grudnia 2009, 12:55
Lokalizacja: Lubartów
Gender:

układ ogrzewania 1.4 mono

Post autor: Sylwó¶ »

mam pytanie odnośnie połączenia pompy z nagrzewnicą,jak powinny być połączone przewody wychodzące z pompy które oznaczyłem 1 i 2 z króćcami nagrzewnicy które też oznaczyłem 1 i 2.
Załączniki
pompa.jpg
nagrzewnica.jpg
nagrzewnica.jpg (52.18 KiB) Przejrzano 1020 razy
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

Oryginalne rurki w zasadzie same pasują.
Ale tak na logikę to chyba powinno być połączenie 1-1 i 2-2 na Twoich zdjęciach.
Najwyższy punkt węża z odpowietrznikiem czyli 1, z najwyższym punktem nagrzewnicy czyli 1. Cyba najłatwiej się wtedy odpowietrzy nagrzewnicę.
Sylwó¶
Posty: 265
Rejestracja: 1 grudnia 2009, 12:55
Lokalizacja: Lubartów
Gender:

Post autor: Sylwó¶ »

nie mam już oryginalnych rurek i nie pamiętam jak to było połączone
RYCHO35
Posty: 1052
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

TQT pisze:Ale tak na logikę to chyba powinno być połączenie 1-1 i 2-2 na Twoich zdjęciach.
Najwyższy punkt węża z odpowietrznikiem czyli 1, z najwyższym punktem nagrzewnicy czyli 1. Cyba najłatwiej się wtedy odpowietrzy nagrzewnicę
nie wiem czy aby napewno tak byłoby dobrze, np w lagunie 1.8 zasilanie na nagrzewnice idzie dołem a powrót górą
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

zdejmij ten plastik od tunelu środkowego i zobacz w która stronę pokazuje strzałka na nagrzewnicy.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Sylwó¶
Posty: 265
Rejestracja: 1 grudnia 2009, 12:55
Lokalizacja: Lubartów
Gender:

Post autor: Sylwó¶ »

górny króciec nagrzewnicy to zasilenie a dolny to powrót.
Awatar użytkownika
cyklista
Posty: 350
Rejestracja: 4 lutego 2010, 19:36
Lokalizacja: £ ó d ¼

Post autor: cyklista »

Sylwóś pisze:górny króciec nagrzewnicy to zasilenie a dolny to powrót.
tak samo jak masz w centralnym ogrzewaniu w domu
RYCHO35
Posty: 1052
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

cyklista pisze:
Sylwóś pisze:górny króciec nagrzewnicy to zasilenie a dolny to powrót.
tak samo jak masz w centralnym ogrzewaniu w domu
to akurat nienajlepsze porównanie o ile w c.o. w domu sprawa jest jasna o tyle w samochodzie różnie z tym może być, na podłączenie ma np wpływ to jak jest umiejscowiona nagrzewnica, czasem jest pochylona itp, ma też wpływ układ rurek już w samej nagrzewnicy i tak jak już pisałem wcześniej na przykładzie laguny tam akurat jest podłączenie na odwrót-zasilanie dół a powrót góra
Krzysiek92
Posty: 178
Rejestracja: 25 listopada 2010, 13:10
Lokalizacja: Wsola

Post autor: Krzysiek92 »

Wszystko masz ładnie pokazane w serwisówce Super 5 znajdującej się w dziale download dział 19 bodajże strona 265. Ja wzorując się na ten serwisowce zrobiłem instalacje wodna od nowa u siebie i jest gitara;)
Sylwó¶
Posty: 265
Rejestracja: 1 grudnia 2009, 12:55
Lokalizacja: Lubartów
Gender:

Post autor: Sylwó¶ »

RYCHO35 pisze:
cyklista pisze:
Sylwóś pisze:górny króciec nagrzewnicy to zasilenie a dolny to powrót.
tak samo jak masz w centralnym ogrzewaniu w domu
to akurat nienajlepsze porównanie o ile w c.o. w domu sprawa jest jasna o tyle w samochodzie różnie z tym może być, na podłączenie ma np wpływ to jak jest umiejscowiona nagrzewnica, czasem jest pochylona itp, ma też wpływ układ rurek już w samej nagrzewnicy i tak jak już pisałem wcześniej na przykładzie laguny tam akurat jest podłączenie na odwrót-zasilanie dół a powrót góra
dokładnie ,w różnych autach jest różnie połączone i różnie umiejscowiona nagrzewnica ,w 5 akurat jest oznaczone zasilenie i powrót,natomiast nie wiem jak to jest z pompą dlatego pytam bo nie wiem który króciec z pompy to zasilenie i powrót od nagrzewnicy
halabalax
Posty: 70
Rejestracja: 23 sierpnia 2012, 09:14
Lokalizacja: Warszawa/Opole

Post autor: halabalax »

Sorry za odgrzewanie starego watku. Potrzebuje informacji czy górny króciec nagrzewnicy to zasilanie czy powrót? Aktualnie mam nagrzewnice bez strzałek i do tego nieorginalne przewody:(
macky
Posty: 404
Rejestracja: 5 lutego 2010, 17:49
Lokalizacja: Gr±dy

Post autor: macky »

pisze ci parę postów wyżej
halabalax
Posty: 70
Rejestracja: 23 sierpnia 2012, 09:14
Lokalizacja: Warszawa/Opole

Post autor: halabalax »

Ok juz widzę. Górny zasilanie, dolny powrót.
ODPOWIEDZ