Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Felgi 14 cali do piątki
Moderator: Moderatorzy
Felgi 14 cali do piątki
Witam, jakby ktoś mógł w miarę możliwości powiedzieć jak te felgi bedą sie miały do auta chodzi mi generalnie czy nie bedą wystawać i obcierać Dane felg 6 1/2 Jx14H2 et23
Z góry dziękuje za odpowiedzi
Z góry dziękuje za odpowiedzi
Zależy jaka szerokość tych 15 cali i jakie będą opony.
Przy feldze 15 et36 szer 6" i oponach 185/50/15 na GTE było w miarę OK, jedynie przy skrajnym dobiciu kierownicy delikatnie smyrało.
Przy 14' 5J 165/60/14 w zwykłej GTRce jest ok. Wydaje mi się też, ze do zwykłego silnika 1.4 nic więcej nie jest potrzebne. 165 do 5J jest optymalnym zalecanym rozmiarem. Także 175/55/14 jest optymalne i raczej tez nie będzie obcierało, ale ciężko jest już kupić nowe opony w tym rozmiarze.
Przy feldze 15 et36 szer 6" i oponach 185/50/15 na GTE było w miarę OK, jedynie przy skrajnym dobiciu kierownicy delikatnie smyrało.
Przy 14' 5J 165/60/14 w zwykłej GTRce jest ok. Wydaje mi się też, ze do zwykłego silnika 1.4 nic więcej nie jest potrzebne. 165 do 5J jest optymalnym zalecanym rozmiarem. Także 175/55/14 jest optymalne i raczej tez nie będzie obcierało, ale ciężko jest już kupić nowe opony w tym rozmiarze.
Ciężko powiedzieć. Z jednej strony średnica o 7% mniejsza od oryginału i do tego mniejsze ET, ale z drugiej 6,5J w stosunku do oryginalnego 4 czy 4,5J.
Myślę, że są spore szanse na obcieranie. Gdyby to było GTT/GTE z poszerzeniami to może by jakoś działało, ale nie w zwykłej wersji.
I moim skromnym zdaniem tuning należy zacząć od usprawnień mechanicznych a nie wizualnych.
Na tak szerokiej feldze i oponie bez wspomagania będzie się naprawdę słabo kręciło kierownicą, szczególnie w R5, gdzie łożysko w kolumnie potrafi stanąć i kręci się wszystko razem z poduszką.
Podtrzymuje zdanie, że do zwykłej wersji 165/60/14 jest optymalne.
Ponadto dzięki 14 można włożyć skuteczniejsze hamulce od Clio II z wentylowaną tarczą 259mm
Weź też pod uwagę, że szersza opona ma zalety na dobrej suchej asfaltowej nawierzchni.
Przez zastosowanie szerszej opony co prawda zwiększasz powierzchnię przylegania, ale jednocześnie zmniejszasz nacisk jednostkowy. Super 5 z silnikiem 1.4 to bardzo lekkie auto, a przy szerszych oponach i zwykłym zawieszeniu może nieźle popłynąć na mokrej nawierzchni czy piasku na asfalcie - zastanów się dobrze na tym, jeśli chcesz codziennie użytkować to auto. Seryjne opony w tym aucie z silnikiem 1.4 to 145 i 155
Myślę, że są spore szanse na obcieranie. Gdyby to było GTT/GTE z poszerzeniami to może by jakoś działało, ale nie w zwykłej wersji.
I moim skromnym zdaniem tuning należy zacząć od usprawnień mechanicznych a nie wizualnych.
Na tak szerokiej feldze i oponie bez wspomagania będzie się naprawdę słabo kręciło kierownicą, szczególnie w R5, gdzie łożysko w kolumnie potrafi stanąć i kręci się wszystko razem z poduszką.
Podtrzymuje zdanie, że do zwykłej wersji 165/60/14 jest optymalne.
Ponadto dzięki 14 można włożyć skuteczniejsze hamulce od Clio II z wentylowaną tarczą 259mm
Weź też pod uwagę, że szersza opona ma zalety na dobrej suchej asfaltowej nawierzchni.
Przez zastosowanie szerszej opony co prawda zwiększasz powierzchnię przylegania, ale jednocześnie zmniejszasz nacisk jednostkowy. Super 5 z silnikiem 1.4 to bardzo lekkie auto, a przy szerszych oponach i zwykłym zawieszeniu może nieźle popłynąć na mokrej nawierzchni czy piasku na asfalcie - zastanów się dobrze na tym, jeśli chcesz codziennie użytkować to auto. Seryjne opony w tym aucie z silnikiem 1.4 to 145 i 155