Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

I znowu nie do śmiechu

O wszystkim i o niczym...

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Andzia
Posty: 3952
Rejestracja: 7 lipca 2011, 14:22
Lokalizacja: Wroc³aw/£ozina

I znowu nie do śmiechu

Post autor: Andzia »

Kolejne zmiany dotyczące starych samochodów

https://wrc.net.pl/miales-kolizje-stars ... pS3tZRRBTk

"Przełomowe zmiany w ustawie dotyczącej obowiązkowego ubezpieczenia OC pojazdów mechanicznych stały się faktem. Pojazdy po szkodzie całkowitej nie będą mogły wrócić na drogi.

Projekt zainicjowany przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny i Związek Dealerów Samochodowych spotkał się z przychylnością posłów. Za przyjęciem ustawy głosowało 262 posłów. 224 było przeciw, a 32 wstrzymało się od oddania głosu.

Co te zmiany oznaczają zatem dla Polaków? Otóż samochody po zdarzeniu, które zostaną zakwalifikowane przez rzeczoznawcę z firmy ubezpieczeniowej do szkody całkowitej, nie będą mogły wrócić na drogi. Czym zatem jest szkoda całkowita?

Ze szkodą całkowitą w OC mamy do czynienia, gdy pojazd został uszkodzony w stopniu uniemożliwiającym jego naprawę lub gdy koszty ewentualnej naprawy przekroczyłyby wartość pojazdu z dnia likwidacji szkody.

Niestety pod tę definicję można podciągnąć zdecydowaną większość starszych samochodów, które brały udział w poważniejszych kolizjach. Części do tych aut nadal są w cenie, a ich wartość rynkowa jest niska. Zatem orzeczenie szkody całkowitej niestanowi dużego problemu.

Możliwość orzeczenia szkody całkowitej niestety sprzyja także nadużyciom. Dzięki temu ubezpieczyciel unika kosztów związanych choćby ze sporządzeniem kosztorysu czy rozliczeniem z warsztatem samochodowym.

Nowe regulacje prawne mają zacząć obowiązywać od 1 stycznia przyszłego roku. Tyle czasu zająć ma zintegrowanie bazy danych firm ubezpieczeniowych z Centralną Ewidencją Pojazdów i Kierowców.

Źródło: interia.pl"
Awatar użytkownika
kesare
Posty: 4
Rejestracja: 2 kwietnia 2012, 00:09
Lokalizacja: Katowice

Post autor: kesare »

Źródło Interia.pl 1.IV.2015 ;P
Awatar użytkownika
Andzia
Posty: 3952
Rejestracja: 7 lipca 2011, 14:22
Lokalizacja: Wroc³aw/£ozina

Post autor: Andzia »

Czyli straszą odgrzewanym kotletem?
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Podobne prawo powinno od dawna obowiązywać z rozróżnieniem na szkodę całkowitą ekonomiczną i techniczną. Tak jak w USA. Oczywiście z prawem do odwołania.
O ile tanich, mocno uszkodzonych samochodów nikt nie naprawia nawet u nas, o tyle w przypadku drogich i młodych aut zabawa jest nader opłacalna.
ODPOWIEDZ