Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Wysokie obroty w R5 1,4 benzyna rok 1989

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

jankujanku
Posty: 1
Rejestracja: 17 września 2017, 10:52
Lokalizacja: Kraków

Wysokie obroty w R5 1,4 benzyna rok 1989

Post autor: jankujanku »

Witam koledzy w mojej Reni wysokie obroty na luzie i podczas jazdy - z jednej strony prawie jak automat ;) bo rusza prawie bez dodawania gazu ale ogólnie spalanie duuuże no i wyje nie potrzebnie jak stoi .Napiszcie w czym problem - diagnoza mechanika silniczek krokowy lub cały monowtrysk . Jak uwżacie no i jak dobrac odpowiedni monowtrysk do swojego slinika lub czy jest opcja na kupno samego silniczka krokowego?? Może ktoś ma na zbyciu ??
Druga sprawa jaka jest opcja wrzucenia do klasycznej wersji 1,4 turbinki ?? Jest taka możliwość ??
z góry dziękuje za odpowiedz
Awatar użytkownika
Hawi
Posty: 1031
Rejestracja: 7 lutego 2010, 16:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hawi »

Witaj,

Opisz autko w odpowiednim dziale.

Co do mono i obrotów to temat wałkowany poszukaj po tematach 1,4 mono 1,4 GTR.

Co do silników to wszystko masz w dziale SWAP. Tam wszystkie różne modyfikacje.

Wszystko do zrobienia :)
dredzioch1
Posty: 644
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
Lokalizacja: Poznañ

Post autor: dredzioch1 »

Mechanik nie ma racji, bo pewnie nigdy nie naprawiał konkretnie takiego auta. Na 99% przyczyną jest uwalona uszczelka pomiędzy kolektorem ssącym i wydechowym. Te dwa kolektory są ze sobą skręcane i pomiędzy nimi jest uszczelka. Ona jest uszkodzona i auto dostaje za dużo powietrza i ma wysokie obroty.
Nie chodzi o uszczelkę pomiędzy kolektorami, a głowicą, którą i tak trzeba wymienić przy naprawie.

Generalnie trzeba zdemontowac kolektory i je rozkręcić (czasem potrafi się ukręcić, któraś ze śrub je łącząca). Wymienic uszczelkę i przy okazji wywalić/zaślepić zawór egr.

[ Dodano: 10 Lipiec 2019, 16:35 ]
Poczytaj tu
http://www.klubrenault5.pl/viewtopic.php?t=11254

i tu

http://www.klubrenault5.pl/viewtopic.php?t=11742

i tu

http://www.klubrenault5.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0

I zrób to sam, bo mechanik nie zrobi tego sam poprawnie.

Mógłbym Ci to zrobić ale dopiero zimą i z 1500 musiałbybm wziąć:)
A u mnie ta awaria doprowadziła do zabicia silnika, bo poprzedni właściciel bardzo długo tak jeździł. W skrzynie korbowej przez miesiace zbierały się sadze ze spalin.....

[ Dodano: 10 Lipiec 2019, 16:37 ]
Uszczelka w ASO jakies 2 lata temu kosztowała około 20PLN.
ODPOWIEDZ