Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

R5 > diesel > TD

W tym temacie znajdziemy wszelkie informacje potrzebne przy przekładaniu silnika

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Trochę to sztuka dla sztuki. Zazwyczaj wersje z turbo mają inne tłoki i korbowody, głowica. Obniżony jest też stopień sprężania. Nigdy sam tego nie robiłem, ale jak czyta się na forach operacje takie się udają jak nie przesadzi się z doładowaniem. Co do trwałości, to na pewno będzie dużo niższa - pytanie tylko o ile.
Moim zdaniem taka operacja jest bez sensu. Po co wyłamywać drzwi skoro są otwarte? Poszukasz trochę i za 1500 znajdziesz R19 1.9TD na przykład
http://olx.pl/oferta/renault-19-chamade ... 11516eac89
Elegancko sobie wszystko do swapa przygotujesz i posprawdzasz.
Awatar użytkownika
kurylek
Posty: 316
Rejestracja: 4 sierpnia 2010, 14:19
Lokalizacja: W³oc³awek/Wawa

Post autor: kurylek »

nie wspominając o częściach które możesz wyciągnąć typu hamulce, wiązki(wtyczki),żaróweczki , zegary itd.
kruszyn
Posty: 3
Rejestracja: 7 kwietnia 2019, 10:56
Lokalizacja: Ma³e Radowiska

Post autor: kruszyn »

Czy jakimś cudem jest tu jeszcze ktoś, kto wstawił 1.9 TD zamiast 1.6D? Mój diesel chyba powoli kończy żywot, zastanawiam się nad kupnem 1.9TD i wstawieniem do starej budy, aniżeli remontem 1.6 chociaż takiej możliwości też nie wykluczam. Czy wystarczy kupić coś w stylu:
https://www.olx.pl/oferta/silnik-renaul ... xKZau.html
i rzeźbić?
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Można i 1.9TD, ale prościej 1.9D
Najlepiej na szrocie znaleźć Rapida/Expressa 1.9D i oprócz silnika wyciąć także górne mocowanie przy kielichu.
Sanki też z Rapida albo Clio I, lub przerobić R5tkowe, aby wlazła większa chłodnica.Jeśli nie planujesz wspomagania elektrohydraulicznego, to z niewielką przeróbką wejdzie obudowa filtra powietrza od Rapid/Clio 1.9D

Musisz szukać silnika starszego typu bez sterowania elektronicznego na pompie.
Z elektryki silnika to tylko świece żarowe i elektrozawór ;)
ODPOWIEDZ