Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Silnik C2JTJ/84 wysokie obroty.

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Pi±tkowicz
Posty: 18
Rejestracja: 16 lutego 2020, 20:33
Lokalizacja: Jastrzêbie Zdr

Silnik C2JTJ/84 wysokie obroty.

Post autor: Pi±tkowicz »

Był post na temat CJ3 i wysokich obr. Czy w gaźnikowy może być przyczyną wysokich obr. również uszczelka pod kolektorami?
Gaźnik wyczyszczony, nowe uszczelki kpl.oringi, membrany. Regulacja zaworów ssący 0,15 wydechowy 0,20, zawory pracują prawidłowo nie klekotają jak wcześniej. Chodzi równiuteńko ale nie da się ustawić niższych obrotów, wykręcona śr. Reg.obr na maxa. Wcześniej przed reg.zaworów miał niższe obr. ale kulał na boki strasznie. Jak odkręcę dyszę mieszanki min.obr. spadną ale wyziew kuje w oczy z daleka...kopci na czarno jak kominy JSW i Renia drze się jak głupia.
Nowe świece, kable.
Czy ta uszczelka pozostaje jako podejżany sprawca?🤔🤔🤔
Awatar użytkownika
Zimny
Posty: 52
Rejestracja: 20 kwietnia 2015, 20:21
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: Zimny »

Regulacja gaźnika nie polega tylko na kręceniu śrubka w prawo albo w lewo. To sztuka której trzeba się nauczyć żeby dobrze wyregulować silnik, samemu bardzo Ciężko będzie Ci go ustawić jak nie masz w tym doświadczenia. A druga sprawa logicznie myśląc skoro kopci na czarno ma za bogata mieszankę
Pi±tkowicz
Posty: 18
Rejestracja: 16 lutego 2020, 20:33
Lokalizacja: Jastrzêbie Zdr

Post autor: Pi±tkowicz »

Owszem, dymi jak odkręcę więcej mieszanki, ale takie zachowania to norma nie tylko w Piąteczce. W takim razie gdzie szukać przyczyny tego, że nawet na wkręconej dyszy mieszanki są wysokie obroty🤔🤔🤔. Może inaczej, co Ty sugerujesz, od czego zacząć, gdzie węszyć🤔
Awatar użytkownika
Zimny
Posty: 52
Rejestracja: 20 kwietnia 2015, 20:21
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: Zimny »

Ciężko mi się wypowiadać na ten temat, gdyż nie jestem ekspertem od gaźników, ale ja przede wszystkim sprawdziłbym czy gaźnik się do regeneracji nie nadaje jak z nim się nic zrobić nie da, musisz poszukać ludzi którzy na tych autach żeby zjedli i napewno Ci pomogą. Są warsztaty specjalizujące się tylko w gaźnikach np. Pietrzyk z Wawy gorąco polecem, nie jest tani ale zarzucić mu nic nie mogę
Awatar użytkownika
Patencik1987
Posty: 991
Rejestracja: 31 maja 2014, 12:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Patencik1987 »

najpierw szukaj nie szczelności,sprawdź podciśnienia.....
Pi±tkowicz
Posty: 18
Rejestracja: 16 lutego 2020, 20:33
Lokalizacja: Jastrzêbie Zdr

Post autor: Pi±tkowicz »

Witam po dłuższej przerwie. Temat obr. opanowany. Po drodze krok po kroku wymieniając uszczelkę pod kolektorami ogarnięta została uszczelka pod głowicą, dotarte zawory, wymienione gumki uszczelniaczy i wszystko co po drodze.
Przyczyną wysokich obrotów była przepustnica drugiej gardzieli i sam jej mechanizm. Mało zauważalne, jednak kolidujące w regulacji biegu jałowego. Kilka problemów po drodze,ale operacja z wynikiem pozytywnym, Renia ożyła i dobrze oddycha.
A tak swoją drogą to ktoś, kto montował nową uszczelkę pod kolektorami założył własnoręcznie wyciętą sztukę, bez wzmocnień i do tego najpierw skręcił 3 śrubami oba kolektory, a później dokręcał je do głowicy co nie daje prawidłowego przylegania i efekt lewego ssania jak i wydechu.
Dziękuję za wszelkie podpowiedzi, były dobrym tropem do efektownego zakończenia.
ODPOWIEDZ