Hej,
Jak ktoś czyta mój temat to już zna część mentalną ( pewnie nie do końca zrozumiałą)
Posiadam silniczek z Alpine Turbo cały z osprzętem itp itd.
Chciałbym wiedzieć jakie są dokładne równice w budowie silnika ( gdzieś wyczytałem że tłoki są w atmo wypukłe) szukam lektury potwierdzającej to oraz szukam info gdzie takie części można dostać. Czy głowice są takie same czy wałki są takie same, jaki jest układ zapłonowy oraz jak wygląda układ zasilania paliwem, dolot itp itd.
Proszę o informacje czy skrzynie w Turbo i Atmo były takie same?
Proszę o info jakie były gaźniki ( mam gaźnik z turbo) jakie były dysze?
Jeżeli mogę prosić o fotki jak wygląda atmo pod maską, Turbawkę łatwo znaleźć na necie.
Proszę o info czy były jakieś instrukcje do podnoszenia seryjnej mocy w atmo? (to akurat nie jest bardzo konieczne , bardziej ciekawość).
Sorry za proste pytania i nie fachową nomenklaturę. Zakładam że z informacji zdobytych i mnóstwa pytań, uda mi się zrobić zespół napędowy i mięć nie zawodny pojazd.
Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Alpine Turbo vs Atmo
Moderator: Moderatorzy
Tu powinieneś znaleźć sporo części tak do Alpine ATMO jak i do Turbo.Kłopotliwe jest trochę szukanie bo wszystko w Pdf ale są rysunki konkretnych układów, położenia elementów i ich połączeń.Firma od lat specjalizuje się w starych modelach Renault i Alpine.
http://www.mecaparts.com/index.php?rub=catalogue
http://www.mecaparts.com/index.php?rub=catalogue
Mam obydwa silniki.
1. Inne tłoki, w atmo są wypukłe ( stopień spręzania 8,6 turbo i 10,5)
2.Wałki rozrządu o zupełnie innych fazach.
3.Układ zapłonowy inny- w turbo elektroniczny w atmo klasyczny i o zupełnie innej charakterystyce.
4.Układ zasilania paliwem w atmo to standardowa pompka przeponowa ale opcjonalnie pompka elektryczna (o ciśnieniu 1 bar jeśli się nie mylę)
5. Kolektor ssący nieco inny, w atmo jest niższy w miejscu montażu gaźnika.
6. Głowice raczej takie same choć spotkałem się z większymi zaworami w turbo.
7. Skrzynie biegów miały niektóre inne przełożenia .
8. Jeśli chodzi o gaźniki to w turbo i w atmo były po trzy rodzaje. Różniły się dyszami i rozpylaczami. Żeby dostosować gaźnik z turbo do atmo i na odwrót to trochę trzeba mieć wiedzy, zrobić trochę pomiarów ( jeśli ma się czym) i zabawa na dłuuuuugie zimowe wieczory. łatwiej z turbo do atmo niż na odwrót. Gdzieś miałem rozpiski dysz ale na szybko nie znajdę.
9. Fotek atmo w necie jest mnóstwo.
10. Podnoszenie mocy w atmo to głównie zmiana gaźników ( np. weber dcoe 40 lub 45) i zmiany faz rorządu, zmiany kolektorów ssącego i wydechowego. Da się wydoić 140 KM bez większego problemu.
11. Literatura też jest w necie ale trzeba się nieźle naszukać. Ja niestety nie mam możliwości zeskanować posiadanych materiałów.
1. Inne tłoki, w atmo są wypukłe ( stopień spręzania 8,6 turbo i 10,5)
2.Wałki rozrządu o zupełnie innych fazach.
3.Układ zapłonowy inny- w turbo elektroniczny w atmo klasyczny i o zupełnie innej charakterystyce.
4.Układ zasilania paliwem w atmo to standardowa pompka przeponowa ale opcjonalnie pompka elektryczna (o ciśnieniu 1 bar jeśli się nie mylę)
5. Kolektor ssący nieco inny, w atmo jest niższy w miejscu montażu gaźnika.
6. Głowice raczej takie same choć spotkałem się z większymi zaworami w turbo.
7. Skrzynie biegów miały niektóre inne przełożenia .
8. Jeśli chodzi o gaźniki to w turbo i w atmo były po trzy rodzaje. Różniły się dyszami i rozpylaczami. Żeby dostosować gaźnik z turbo do atmo i na odwrót to trochę trzeba mieć wiedzy, zrobić trochę pomiarów ( jeśli ma się czym) i zabawa na dłuuuuugie zimowe wieczory. łatwiej z turbo do atmo niż na odwrót. Gdzieś miałem rozpiski dysz ale na szybko nie znajdę.
9. Fotek atmo w necie jest mnóstwo.
10. Podnoszenie mocy w atmo to głównie zmiana gaźników ( np. weber dcoe 40 lub 45) i zmiany faz rorządu, zmiany kolektorów ssącego i wydechowego. Da się wydoić 140 KM bez większego problemu.
11. Literatura też jest w necie ale trzeba się nieźle naszukać. Ja niestety nie mam możliwości zeskanować posiadanych materiałów.