Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Przegub napędowy zewnętrzny w R5 87

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

fragles1994
Posty: 39
Rejestracja: 24 października 2017, 22:01
Lokalizacja: Wroc³aw

Przegub napędowy zewnętrzny w R5 87

Post autor: fragles1994 »

Ostatnio wymieniłem osłonę przegubu zewnętrznego z lewej strony. To co tam zobaczyłem, w sensie konstrukcję tego przegubu, nie powiem zaskoczyło mnie. Znalazłem schemat mniej więcej o co chodzi:

Obrazek

Kilka godzin i zrobione, jak zawsze prosta sprawa utrudniona przez Renault na ile się da - można się przyzwyczaić.

Niestety problem nastąpił po miesiącu kiedy to zaczynam słyszeć ten przegub. Teraz pytanie skąd wziąć części do tego badziewia? Poszukałem troche i nie znalazłem nic oprócz tego jak ktoś za granicą robił w clio i wymienił całą półoś bo się nie opłaca naprawiać. W PL znalałem również kompletne półosie (nie wiem jeszcze czy pasują) i nic poza tym.

Ma ktoś dane na temat tych przegubów? Gdzie to kupić?
Awatar użytkownika
Patencik1987
Posty: 1011
Rejestracja: 31 maja 2014, 12:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Patencik1987 »

Kupuj całą półoś są już wymienialne przeguby,jak Chcesz to sprawdze ceny,napisz na PW pojemność,moc rok i którą polos potrzeba
fragles1994
Posty: 39
Rejestracja: 24 października 2017, 22:01
Lokalizacja: Wroc³aw

Post autor: fragles1994 »

No a więc posłuchałem kolegi i wymieniłem całą półoś

Obrazek

GSP za 200 zł - nie wiem czego oczekiwać, ale póki co działa i mogę polecić. Pamiętać tylko o tym, że przy okazji olej ze skrzyni do wymiany :)
Awatar użytkownika
Patencik1987
Posty: 1011
Rejestracja: 31 maja 2014, 12:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Patencik1987 »

Mam GSP i działa, przeguby i półosie montowane klientom i żyją
fragles1994
Posty: 39
Rejestracja: 24 października 2017, 22:01
Lokalizacja: Wroc³aw

Post autor: fragles1994 »

Ok przegub (tzn. cała półoś lewa) dawno temu zmieniony, pomogło na 3 miesiące. Problem wrócił a objawia się tak samo jak poprzednio czyli hałasem i delikatnymi drganiami kierownicy od 50km/h wzwyż. Ustaje zazwyczaj przy zmianie obciążenia (np. hamowanie silnikiem na biegu) lub na zakrętach. Padło oczywiście na łożysko w kole. Przy wymianie faktycznie okazało się zużyte. Po 2 dniach od wymiany i przejechaniu 50km znów problem powrócił w dokładnie takiej samej formie.

Przed wymianą łożyska sprawdzałem źródło hałasu podnosząc przednie koło i napędzając silnikiem. Większy hałas wydobywał się z lewej strony stąd pomysł na łożysko natomiast po wymianie jest z obu stron podobnie - wydaje mi się że żywot kończy skrzynia biegów.

Spotkał się ktoś z podobnymi objawami? Czy skrzynie w R5 potrafią się tak zużyć? Olej w skrzyni wymieniany, stary całkiem świeży.
Model skrzyni: JB5 (5 biegowa)
Awatar użytkownika
Patencik1987
Posty: 1011
Rejestracja: 31 maja 2014, 12:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Patencik1987 »

Na jaką półoś zmieniałeś? hałas wewnątrz czy na zewnątrz przy kole? stuka przy skręcie? bije przy rozpędzaniu?
macky
Posty: 404
Rejestracja: 5 lutego 2010, 17:49
Lokalizacja: Gr±dy

Post autor: macky »

Może montujesz złe długości półosi, i też tak bedzie
fragles1994
Posty: 39
Rejestracja: 24 października 2017, 22:01
Lokalizacja: Wroc³aw

Post autor: fragles1994 »

Patencik1987 pisze:Na jaką półoś zmieniałeś? hałas wewnątrz czy na zewnątrz przy kole? stuka przy skręcie? bije przy rozpędzaniu?
Półoś nowa GSP (wszystko jest opisane post wyżej). Jak dla mnie hałas dochodzi z okolic skrzyni, ale ciężko powiedzieć bo strasznie się nosi. Nic nie stuka ani nie bije.
macky pisze:Może montujesz złe długości półosi, i też tak bedzie
Półoś jako jedyna pasowała po opisie do skrzyni JB5 którą posiadam. Oprócz tego powyżej, w poprzednim moim poście, jest zdjęcie na którym widać starą i nową półoś, które są identycznej długości.

W tym momencie na przegubach nie ma żadnych luzów. Myślę też, że istnieją małe szanse na uszkodzenie przegubów w 3 miesiące w sposób który tworzy dokładnie te same objawy podczas jazdy jak przed wymianą.
Awatar użytkownika
Patencik1987
Posty: 1011
Rejestracja: 31 maja 2014, 12:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Patencik1987 »

Na zdjęciu widać że nowa jest krutsza od starej.Chyba że tak na zdjęciu wygląda?!
Z jakiej części Wrocławia jesteś?
fragles1994
Posty: 39
Rejestracja: 24 października 2017, 22:01
Lokalizacja: Wroc³aw

Post autor: fragles1994 »

Patencik1987 pisze:Na zdjęciu widać że nowa jest krutsza od starej.Chyba że tak na zdjęciu wygląda?!
Z jakiej części Wrocławia jesteś?
Jak napisałem wyżej - takie same.

[ Dodano: 9 Marzec 2021, 17:25 ]
Doszło do nowej obserwacji: podczas przyspieszania na zakręcie w lewo przy prędkości około 60 km/h zaczyna być słychać rytmiczne stuki, podobne do hałasu wydawanego przez przegub. Ciężko było określić skąd dobiega odgłos natomiast biorąc pod uwagę że lewa strona jest po wymianie wszystkiego oraz że problem występuje przy obciążeniu prawej strony przy skręcie w lewo można by podejrzewać przegub prawy zewnętrzny (co i tak prowadzi do wymiany całej półosi).

Co myślicie?
ODPOWIEDZ