Strona 8 z 9
: 15 listopada 2008, 23:02
autor: -=wasq=-
1/25
: 16 listopada 2008, 00:32
autor: lodoo
zmiescic sie zmiesci... moze trzec o zaciski z przodu... mialem tak na wlasnie takich felach o identyhcznych parametrach (mangels)
: 16 listopada 2008, 13:22
autor: pib84
o to fajnie taki sam jak w duzym fiacie a to oznacza ze nie musze szukac szpilek bo takie juz mam ja tez wlasnie mangelsy mam oplowskie chromowane chce je zalozyc bo bede robil sobie rosta z piateczki i te felgi pod pasuja........ problem jest z cholernym pierscieniem centrujacym ale mam takie male dystansiki to powinno byc ok dzieki chlopaki za informacje
: 30 grudnia 2008, 16:03
autor: lepix85
Czy może mnie ktoś oświecić jakie ciśnienie w oponach mam mieć? Mam z przodu dębice Frigo 155/70 R13, a z tyłu dębice Passio 155/70 R13. Byłbym wdzięczny bo nigdzie nie mogę tego znaleźć, a jak ostatnio byłem dopompować opony to za głowę się złapałem jak miałem na przedniej lewej 1 bar

się dziwiłem że spalał 10l
: 30 grudnia 2008, 20:48
autor: lodoo
zassaj sobie serwisowke z forum i bedziesz wiedzial...
ja mam 2,1 bara z przodu i 2 z tylu na takich oponach
jak mam nizszy profil (175/60) to mam z przodu 2,3 a z tylu 2,2
nie wiem cyz tak ma byc - tak mi sie dobrze jezdzi i opony zawsze schodza rowno

: 30 grudnia 2008, 23:44
autor: lepix85
Zassałem serwisówke, szukałem w rozdziale Wheels i nic tam nie znalazłem na temat ciśnienia :-?
: 31 grudnia 2008, 16:41
autor: żuwik
Bo nic w niej nie ma na temat ciśnień
2,1 z przodu i 2.3 z tyłu.
Skąd masz Lodoo te wartości to nie wiem, trochę z d...
I jak masz większą oponę ciśnienie powinno raczej zmaleć, bo ciśnienie zależy od ilości powietrza w oponie, a skoro powietrza ma być podobnie a opona większa - ciśnienie zmaleje.
Ale to nie są duże różnice i dla 175/60 oraz 195/55 również podaje się 2,1 i 2,3.
: 31 grudnia 2008, 19:10
autor: lodoo
zuwik... z przodu gdzie jest ciezki silnik ma byc mniej powietrza jak na lekkim tyle??
pierwszy raz widze cos takiego...
a moje wartosci jak juz pisalem dobralem sobie sam organoleptycznie (na oko)

co jzu wyzej napisalem...
na nizszym profilu zawsze trzeba troche zwiekszyc cisnienie zeby opona tak nie siedizala - to chyba normalne...
sorry pomylka - nie chodzilo mi o serwiskowke a o ksiazeczke ta z renault 5 o naprawianiu itp... tam to bylo podane... w serwisowce faktycznie nie ma - sorki
: 1 stycznia 2009, 22:01
autor: żuwik
Lodoo pisze:zuwik... z przodu gdzie jest ciezki silnik ma byc mniej powietrza jak na lekkim tyle??
pierwszy raz widze cos takiego...
No widzisz, znawco renówek... Belka skrętna ma dobre właściwości trakcyjne i wymagane jest zwiększenie ciśnienia na tyle by tą trakcję trochę ograniczyć, aby auto nie było zbyt podsterowne. Przy okazji zyskuje się na kosztach eksploatacji. Wszystkie stare francuzy miały większe ciśnienie z tyłu niż z przodu.
a moje wartosci jak juz pisalem dobralem sobie sam organoleptycznie (na oko)

co jzu wyzej napisalem...
Iście precyzyjna metoda, sztab inżynierów Renault musi się mylić
na nizszym profilu zawsze trzeba troche zwiekszyc cisnienie zeby opona tak nie siedizala - to chyba normalne...
Zawsze? Trzeba? Kto tak twierdzi? Bo to bzdura.
: 5 stycznia 2009, 22:06
autor: lodoo
nie ma co sie sprzeczac - od poczatku mowilem ze NIE WIEM JAKIE MAJA BYC WARTOSCI I WYRAZNIE NAPISALEM ZE TE KTORE PODALEM TO TAKIE "MOJE" - i w zadnym wypadku nie twierdze ze mam racje i nie podwazam kompetencji inzynierow renaulta

mniejsza o to
: 5 stycznia 2009, 22:09
autor: kabar
żuwik pisze:Belka skrętna ma dobre właściwości trakcyjne...
Skoro ma takie dobre to czemu w "lepszych" autach się ich nie stosuje, a stosuje się konstrukcje wielowahaczowe lub kolumny mcPersona?
Z tego co ja wiem to belka jest raczej średnim rozwiązaniem pod względem trakcyjnym, ale jest tania w produkcji i zajmuje niewiele miejsca.
żuwik pisze:wymagane jest zwiększenie ciśnienia na tyle by tą trakcję trochę ograniczyć
Hmm... zmniejszanie trakcji?? Ciekawa teoria... a może by tak np. z tyłu ładować węższe koła?
: 6 stycznia 2009, 11:28
autor: żuwik
Źle napisałem przed edycją posta...
Konstruktorom zależy by auta były jak najbardziej zbliżone do charakterystyki neutralnej. Jednak za dobra trakcja tylnej osi wymusza w skrajnych sytuacjach dużą podsterowność. W samochodach drogowych, choć brzmi to abstrakcyjnie, najlepszym sposobem zmniejszenia podsterowności jest pogorszenie trakcji kół tylnych. Z tego samego powodu w maluchu przód pompuje się 1.6 a tył 2.0.
Belka ma bardzo dobre właściwości - wraz z ugięciem jednej strony zmienia się lekko zbieżność w kontrolowany sposób, wraz z ugięciem symetrycznym (obciążenie) nie zmienia się kąt pochylenia. Podczas hamowania zmniejsza nurkowanie. Niestety nie zapewnia zbyt dużego komfortu bo ma charakterystykę liniową, a nie progresywną. Układ wielowahaczowy jest precyzyjny, można przy pochyleniu bocznym zaplanować zmianę kąta pochylenia koła aby zwiększyć trakcję, jednak jest to bardzo kosztowna i skomplikowana konstrukcja.
Belka ze sprężynami śrubowymi wymaga zastosowania dodatkowego stabilizatora, wymaga umieszczenia amortyzatora w miejscu nie kolidującym ze sprężyną. To zaś odbija się na żywotności i przestrzeni wewnątrz auta.
: 1 maja 2009, 16:09
autor: dw998
Bardzo miło czyta się o rozmiarach i wielkościach ale powiedzcie mi jaki rozstaw śrub jest w seryjnej 5 ? Bo chcę do swojej wrzucić na lato 175/65 R13 aha no i czy te całe ET czy ma znaczenie ? Jeżdżę klasyczną 5 z 1989r pozdrawiam i dzięki wielkie z góry

: 1 maja 2009, 16:24
autor: tommies
Oj ma, ma. Poszukaj na forum, zanim sie zapytasz.
Standardowe przy "zwykłych silnikach" w R5 to rozstaw 4x100 otwor centrujacy 60,1 ET 36 155/70/13
Opony ktore chcesz zalozyc beda w obwodzie o ponad 10 mm mniejsze, ale jest to dopuszczalne a blad wskazania licznika bedzie minimalny praktycznie bez roznicy
: 2 maja 2009, 12:35
autor: lodoo
każde ranault ma taki rozmiar otworów / piasty
o et dużo było - jak Ci się nie chce poszukać i poczytać od początku to nie wiesz o tym....
ja jeździłem na 175/60/13 - fajniutki rozmiar do R5, ale z hamowaniem na suchym troszkę kłopot - łatwo blokuje koła - za wąskie kółko do mocniejszych silników