Strona 8 z 9

: 15 listopada 2008, 23:02
autor: -=wasq=-
1/25

: 16 listopada 2008, 00:32
autor: lodoo
zmiescic sie zmiesci... moze trzec o zaciski z przodu... mialem tak na wlasnie takich felach o identyhcznych parametrach (mangels)

: 16 listopada 2008, 13:22
autor: pib84
o to fajnie taki sam jak w duzym fiacie a to oznacza ze nie musze szukac szpilek bo takie juz mam ja tez wlasnie mangelsy mam oplowskie chromowane chce je zalozyc bo bede robil sobie rosta z piateczki i te felgi pod pasuja........ problem jest z cholernym pierscieniem centrujacym ale mam takie male dystansiki to powinno byc ok dzieki chlopaki za informacje

: 30 grudnia 2008, 16:03
autor: lepix85
Czy może mnie ktoś oświecić jakie ciśnienie w oponach mam mieć? Mam z przodu dębice Frigo 155/70 R13, a z tyłu dębice Passio 155/70 R13. Byłbym wdzięczny bo nigdzie nie mogę tego znaleźć, a jak ostatnio byłem dopompować opony to za głowę się złapałem jak miałem na przedniej lewej 1 bar :oops: się dziwiłem że spalał 10l

: 30 grudnia 2008, 20:48
autor: lodoo
zassaj sobie serwisowke z forum i bedziesz wiedzial...
ja mam 2,1 bara z przodu i 2 z tylu na takich oponach
jak mam nizszy profil (175/60) to mam z przodu 2,3 a z tylu 2,2
nie wiem cyz tak ma byc - tak mi sie dobrze jezdzi i opony zawsze schodza rowno :-P

: 30 grudnia 2008, 23:44
autor: lepix85
Zassałem serwisówke, szukałem w rozdziale Wheels i nic tam nie znalazłem na temat ciśnienia :-?

: 31 grudnia 2008, 16:41
autor: żuwik
Bo nic w niej nie ma na temat ciśnień :D

2,1 z przodu i 2.3 z tyłu.

Skąd masz Lodoo te wartości to nie wiem, trochę z d...

I jak masz większą oponę ciśnienie powinno raczej zmaleć, bo ciśnienie zależy od ilości powietrza w oponie, a skoro powietrza ma być podobnie a opona większa - ciśnienie zmaleje.

Ale to nie są duże różnice i dla 175/60 oraz 195/55 również podaje się 2,1 i 2,3.

: 31 grudnia 2008, 19:10
autor: lodoo
zuwik... z przodu gdzie jest ciezki silnik ma byc mniej powietrza jak na lekkim tyle??
pierwszy raz widze cos takiego...
a moje wartosci jak juz pisalem dobralem sobie sam organoleptycznie (na oko) :-P co jzu wyzej napisalem...
na nizszym profilu zawsze trzeba troche zwiekszyc cisnienie zeby opona tak nie siedizala - to chyba normalne...

sorry pomylka - nie chodzilo mi o serwiskowke a o ksiazeczke ta z renault 5 o naprawianiu itp... tam to bylo podane... w serwisowce faktycznie nie ma - sorki

: 1 stycznia 2009, 22:01
autor: żuwik
Lodoo pisze:zuwik... z przodu gdzie jest ciezki silnik ma byc mniej powietrza jak na lekkim tyle??
pierwszy raz widze cos takiego...
No widzisz, znawco renówek... Belka skrętna ma dobre właściwości trakcyjne i wymagane jest zwiększenie ciśnienia na tyle by tą trakcję trochę ograniczyć, aby auto nie było zbyt podsterowne. Przy okazji zyskuje się na kosztach eksploatacji. Wszystkie stare francuzy miały większe ciśnienie z tyłu niż z przodu.
a moje wartosci jak juz pisalem dobralem sobie sam organoleptycznie (na oko) :-P co jzu wyzej napisalem...
Iście precyzyjna metoda, sztab inżynierów Renault musi się mylić ;)
na nizszym profilu zawsze trzeba troche zwiekszyc cisnienie zeby opona tak nie siedizala - to chyba normalne...
Zawsze? Trzeba? Kto tak twierdzi? Bo to bzdura.

: 5 stycznia 2009, 22:06
autor: lodoo
nie ma co sie sprzeczac - od poczatku mowilem ze NIE WIEM JAKIE MAJA BYC WARTOSCI I WYRAZNIE NAPISALEM ZE TE KTORE PODALEM TO TAKIE "MOJE" - i w zadnym wypadku nie twierdze ze mam racje i nie podwazam kompetencji inzynierow renaulta :-P
mniejsza o to

: 5 stycznia 2009, 22:09
autor: kabar
żuwik pisze:Belka skrętna ma dobre właściwości trakcyjne...
Skoro ma takie dobre to czemu w "lepszych" autach się ich nie stosuje, a stosuje się konstrukcje wielowahaczowe lub kolumny mcPersona?

Z tego co ja wiem to belka jest raczej średnim rozwiązaniem pod względem trakcyjnym, ale jest tania w produkcji i zajmuje niewiele miejsca.
żuwik pisze:wymagane jest zwiększenie ciśnienia na tyle by tą trakcję trochę ograniczyć
Hmm... zmniejszanie trakcji?? Ciekawa teoria... a może by tak np. z tyłu ładować węższe koła?

: 6 stycznia 2009, 11:28
autor: żuwik
Źle napisałem przed edycją posta...

Konstruktorom zależy by auta były jak najbardziej zbliżone do charakterystyki neutralnej. Jednak za dobra trakcja tylnej osi wymusza w skrajnych sytuacjach dużą podsterowność. W samochodach drogowych, choć brzmi to abstrakcyjnie, najlepszym sposobem zmniejszenia podsterowności jest pogorszenie trakcji kół tylnych. Z tego samego powodu w maluchu przód pompuje się 1.6 a tył 2.0.

Belka ma bardzo dobre właściwości - wraz z ugięciem jednej strony zmienia się lekko zbieżność w kontrolowany sposób, wraz z ugięciem symetrycznym (obciążenie) nie zmienia się kąt pochylenia. Podczas hamowania zmniejsza nurkowanie. Niestety nie zapewnia zbyt dużego komfortu bo ma charakterystykę liniową, a nie progresywną. Układ wielowahaczowy jest precyzyjny, można przy pochyleniu bocznym zaplanować zmianę kąta pochylenia koła aby zwiększyć trakcję, jednak jest to bardzo kosztowna i skomplikowana konstrukcja.

Belka ze sprężynami śrubowymi wymaga zastosowania dodatkowego stabilizatora, wymaga umieszczenia amortyzatora w miejscu nie kolidującym ze sprężyną. To zaś odbija się na żywotności i przestrzeni wewnątrz auta.

: 1 maja 2009, 16:09
autor: dw998
Bardzo miło czyta się o rozmiarach i wielkościach ale powiedzcie mi jaki rozstaw śrub jest w seryjnej 5 ? Bo chcę do swojej wrzucić na lato 175/65 R13 aha no i czy te całe ET czy ma znaczenie ? Jeżdżę klasyczną 5 z 1989r pozdrawiam i dzięki wielkie z góry ;)

: 1 maja 2009, 16:24
autor: tommies
Oj ma, ma. Poszukaj na forum, zanim sie zapytasz.
Standardowe przy "zwykłych silnikach" w R5 to rozstaw 4x100 otwor centrujacy 60,1 ET 36 155/70/13

Opony ktore chcesz zalozyc beda w obwodzie o ponad 10 mm mniejsze, ale jest to dopuszczalne a blad wskazania licznika bedzie minimalny praktycznie bez roznicy

: 2 maja 2009, 12:35
autor: lodoo
każde ranault ma taki rozmiar otworów / piasty

o et dużo było - jak Ci się nie chce poszukać i poczytać od początku to nie wiesz o tym....

ja jeździłem na 175/60/13 - fajniutki rozmiar do R5, ale z hamowaniem na suchym troszkę kłopot - łatwo blokuje koła - za wąskie kółko do mocniejszych silników