Strona 2 z 2

: 5 sierpnia 2007, 09:17
autor: Yakkul
Kabar pisze:W jakim schemacie??
w tym który opisałem słownie na tej stronie, cztery posty powyżej Twojego

: 5 sierpnia 2007, 09:20
autor: kabar
Wymyślałeś go sam czy jak?
Wg mnie zbyt mocno go skomplikowałeś, nie ma potrzeby stosowania 4 przekaźników do 2 szyb. Wogóle nie ma konieczności stosowania przekaźników.

PS. Na próbę podłącz tak jak pisałem. W momencie zwolnienia przycisku pojawia sie masa na obu biegunach silnika, przy tych 4 przekaźnikach to żaden problem podłączyć na próbę.

: 5 sierpnia 2007, 09:23
autor: Yakkul
gufner pisze:A ja na Miedzianej przenioslem oryginalna wiazke z szyb elektrycznych i jest ona rozwiazana tak:

- pociagniety zolty kabelek, czyli + po przekreceniu kluczyka w stacyjce do dwoch 25A bezpiecznikow, kazdy bezpiecznik to inne drzwi
- z bezpiecznikow na srodkowe piny do przelacznikow sterowania szybami
- dwa brzegowe piny w przelacnzikach sa odpowiedzialne za podnoszenie i opuszczanie szyb. i od tych pinow poprowadzone sa zielone i pomaranczowe kable do wiazki do drzwi
- podswietlenie przyciskow czyli piny te obok srodkowego wogole nie podlaczylem.

I wszytsko dziala, bez przekaznikow, zabezpieczone bezpiecznikami.
Nie wiem jak jest oryginalnie dalej prowadzona wiązka od przełącznika, ja podałem alternatywne rozwiązanie dla silniczka z dwoma kabelkami i wyżej wymienionego przęłącznika który na środek ma podany (+)

Jak ktoś ma inne rozwiązanie bez przekaźników na silniczek z dwoma kabelkami to byłbym ciekaw

: 5 sierpnia 2007, 09:28
autor: Yakkul
Kabar pisze:Wymyślałeś go sam czy jak?
Wg mnie zbyt mocno go skomplikowałeś, nie ma potrzeby stosowania 4 przekaźników do 2 szyb. Wogóle nie ma konieczności stosowania przekaźników.

PS. Na próbę podłącz tak jak pisałem. W momencie zwolnienia przycisku pojawia sie masa na obu biegunach silnika, przy tych 4 przekaźnikach to żaden problem podłączyć na próbę.
właściwie 4 przekaźniki do jednej szyby :lol: mój patent
postaram się rozrysować to wieczorkiem ja też byłbym wdzięczny za schemacik nie kojarzę tych minusów jak mają się pojawić po zwolnieniu przycisku, bo w moim silniczku wystają 2 kable

: 5 sierpnia 2007, 09:37
autor: kabar
Hehe.. kupujesz po prostu przyciski do sterowania szybami i podłączasz.
Muszą być od starego auta, bo nowe mają wszystko sterowane przez centralki i nie są w stanie przenieść takich obciążeń.

Ładnie nakombinowałeś z tymi przekaźnikami, to przykład jak można najprostszą rzecz zrobić w najbardziej skomplikowany sposób ;-)

Narysuj ten schemat, popatrzymy co gdzie wpiąć.

: 5 sierpnia 2007, 09:40
autor: misiek
moze i nakombinowal ale ma najbardziej zabezpieczona instalacje

: 5 sierpnia 2007, 09:43
autor: kabar
Przed czym?

Od kiedy przekaźnik zabezpiecza przed czymkolwiek?

: 5 sierpnia 2007, 09:52
autor: misiek
przekaznik jest wytrzymalszy niz te wlaczniki

: 5 sierpnia 2007, 09:58
autor: kabar
Jakoś nie słyszałem żeby kiedykowiek taki włącznik się zużył/wypalił.

: 5 sierpnia 2007, 10:55
autor: misiek
a ja widzialem i nawet wymienialem u klienta i to orygilnalne

: 5 sierpnia 2007, 11:09
autor: Yakkul
misiek pisze:przekaznik jest wytrzymalszy niz te wlaczniki
zgadza się dwa przekaźniki są 40A i dwa 80A wieczorkiem wrzucę schemacik, zgadza się jest trochę skomplikowane i chętnie uproszczę o ile ktoś zapoda schemacik, przełączniki nie wytrzymują takich przeciążeń zwłaszcza gdy jest zimno na dworze szyby ciężej chodzą a zarazem jest to większe obciążenie dla układu elektrycznego.

Części przekaźniki i przełączniki mam ze złomowiska często udaje mi się co nieco wyciągnąć ze starych szrotów ;-) grosze kosztuje a w większości sprawne

Obrazek

jakbyście wymyślili coś mniej skomplikowanego byłbym zainteresowany.

Z tego co wiem oryginalne przełączniki do szyb po środku miały (+) na krawędziach lewej i prawej (+) który się załączał po przyciśnięciu przycisku. Oprócz tego były jeszcze dwa kabelki między nimi jeden od podświetlenia przycisku a drugi ?