Strona 2 z 4

: 26 lutego 2008, 17:54
autor: Karol
ODGRZEBUJĘ :P [ jako że to techniczny ;) ]

czy w budzie GTT są takie same łożyska piast przednich jak w zwykłej piątce??

czyli 35x65x35 mm??

tłucze mi to jak cholera, jak ściągnąłem koło wczoraj to luz jest okropny. cała tarcza się rusza :(

jutro jadę do hurtowni po łożysko, tylko wolałbym mieć pewność, że kupię dobre.

: 26 lutego 2008, 18:15
autor: lodoo
z tego co kojarze to sa 2 typy kozysk i nie zalezu to od tego czy GTT czy nie tylko jak w wiekszosci przypadkow w R5 - widzimisie francuzow :-D

: 26 lutego 2008, 18:18
autor: Karol
kurde ;)

może ktoś wie, jak sprawdzić bez wyjmowania łożyska, jakie to ma być ;)

: 26 lutego 2008, 22:02
autor: lodoo
zmierzyc od wewnatrz po wyjeciu polosi - sa 2 rodzaje tylko ;-)
ale z tego co pamietam to jedno jest taki bardzo popularne a drugie to tak sporadycznie....

: 26 lutego 2008, 22:17
autor: Karol
:lol: a bez wyjmowania półosi?? nie chcę auta rozbierać, bo nie mam garażu, i pod domem wszystko robię...

: 26 lutego 2008, 22:29
autor: lodoo
to nie da rady.... od zewnatrz sie nie ostaniesz... ale wystarczy odkrecic srube polosi 2 sruby od amorka, 2 od zacisku 1 od sworznia i 1 od drazka kierowniczego - i masz piastew reku :-) ja ksie sprezysz to pol godzinki roboty

: 26 lutego 2008, 22:54
autor: Karol
żuwik mi pomógł :lol:

skf vkba 3496 :) i jest git :) znaczy, będzie jak je kupię jutro ;)

: 26 lutego 2008, 23:22
autor: lodoo
no i oby to bylo to ;-)

: 29 lutego 2008, 01:10
autor: Karol
dobra ;) jak to ustrojstwo wymienić??

macie jakieś patenty na wybicie łożyska??

1. auto do góry, podstawka, ściągam koło
2. odkręcam tarczę ( może być kłopot, bo orginalna jeszcze), chyba by trzeba klocki hamulcowe wyjąć, nie??
3.wyciągam piastę, po odkręceniu nakrętki (klucz 34 czy 35?? )
4.osłona out,
5. odkręcam przegub wachacza, przegub drazka, mcphersona, i mam zwrotnicę w łapie, tak??

6. jak wybić łożyko?? można np. rurą?? z rury o średnicy łożyska zrobić 'majzel', i wybić??

MA KTOŚ JAKIŚ MYK NA TO??
7. NAbijanie łożyska: imadłem. ma ktoś jakiś myk?? kumpel mówił, żeby wymoczyć w oleju łożysko, lepiej wejdzie. ktoś coś wie na ten temat??

jakieś pułapki poza tym, że śruby zapieczone??

pozdrawiam 8-)

: 29 lutego 2008, 08:58
autor: żuwik
Dopóki nie zobaczę w katalogu jakimkolwiek dwóch typów łożysk przednich do R5 będę szedł w zaparte, że jest jeden. Dwa są z tyłu.

: 29 lutego 2008, 14:07
autor: lodoo
o fak... kurde pomylilo mi sie !! :-D masz calkowita racje :oops:
sorki za wprowadzanie w blad :oops:

lozysk SIE NIE WYBIJA A NI NIE WBIJA

wez piaste i jedz do jakiegos warsztatu z prasa hydrauliczna i niech wycisna i wcisna nowe... nie wolno stukac w lozyska ;-)

: 29 lutego 2008, 14:29
autor: Karol
w stare chyba wolno??:P

a nowe bym imadłem wsadził ;) no ale fakt, znajomy mi to chyba wciśnie, tak mówił przynajmniej ;)

: 29 lutego 2008, 15:06
autor: wsmpw
Karol, imadłem łożyska nie dasz rady za mała siła klucz to 30
imadłem da sie wyjać tulejki z wachacza

: 29 lutego 2008, 15:27
autor: lodoo
no imadlem zapomnij ;-)

w stare tez sie nie powinno stukac ale jak juz musisz...
to jak znajomy moze wcisnac to wycisnac nie moze?? wystarczy tylko odpowiednia rurka koniecznie rowniutenko ucieta zeby cala powierzchnia naciskala tak samo ;-)

za wymiane lozysk wezma ci w zakladzie jakims 2 dychy jak przyniesiesz im gotowe piasty i beidze cacy - nie sadzisz ze warto ;-)

: 29 lutego 2008, 15:29
autor: wsmpw
no ja wiem jak u nas jak wyciskam stare i wciskam nowe to taka operacja jak ktoś przywiezie piasty to 30 zł max