Strona 2 z 9
: 30 marca 2008, 13:47
autor: unikorn
Uwież mi też byłem w ciężkim szoku. Tylko wiesz... to był tak zwany "peak" jak do tej pory. Poza tym mam niewyregulowaną dobrze instalację (wogóle jest wątpliwa). Fakt faktem pomiar był od stacji do zgaśnięcia silnika.
: 9 kwietnia 2008, 20:08
autor: osamiec
Wracając do tematu, to zamierzam teraz zakupić oponki i felgi, myślałem o 15'/7' felga a na to 185/60... Wejdzie to do gtli? chce 15, o jak najwyższym balonie.
A co do ot co się tu pojawił, to chyba Panowie nie zdajecie sobie sprawy jakie kolosalne znaczenie na opory toczenia ma szerokość, wysokość, obwód i przede wszystkim ciśnienie w oponie na jakiej jeździmy... Tak samo jak skład frakcyjny gumy, rzeźba bieżnika itd itd... ogumienie, jego rodzaj i stan ogromnie rzutuje na spalanie.
: 9 kwietnia 2008, 20:18
autor: Piotrek
podobno ta zimowa mieszanka gazu w ciepłe dni jest bardziej ekonomiczna
: 9 kwietnia 2008, 20:21
autor: wsmpw
nom też tak słyszałem bo jest bardziej kaloryczna
: 9 kwietnia 2008, 20:24
autor: Piotrek
przy wyższych temp bardziej wybuchowa. lecz z 2 strony opony tez odgrywają znaczenie.
zmieniłem u siebie z letnich na zimowe na dodatek szersze(bo takie ładniej leżały na feldze) i teraz nie moge zejść poniżej 11l gdzie wcześniej mieścił sie w 8lpg
: 9 kwietnia 2008, 20:48
autor: Hormon
Ja po zmianie na letnie oponki zszedłem do 9l

: 9 kwietnia 2008, 20:49
autor: Hormon
osamiec pisze:Wracając do tematu, to zamierzam teraz zakupić oponki i felgi, myślałem o 15'/7' felga a na to 185/60... Wejdzie to do gtli? chce 15, o jak najwyższym balonie.
A co do ot co się tu pojawił, to chyba Panowie nie zdajecie sobie sprawy jakie kolosalne znaczenie na opory toczenia ma szerokość, wysokość, obwód i przede wszystkim ciśnienie w oponie na jakiej jeździmy... Tak samo jak skład frakcyjny gumy, rzeźba bieżnika itd itd... ogumienie, jego rodzaj i stan ogromnie rzutuje na spalanie.
coś wątpię żeby taka opona weszła, najlepiej pojechać gdzieś żeby ci założyli taka oponę, założyć do samochodu i sprawdzić czy nie obciera.
: 9 kwietnia 2008, 20:56
autor: kucu
osamiec pisze:Wracając do tematu, to zamierzam teraz zakupić oponki i felgi, myślałem o 15'/7' felga a na to 185/60... Wejdzie to do gtli? chce 15, o jak najwyższym balonie.
Na wprost moze i pojezdzisz, ale ze skrecaniem moze byc problem. Juz przy profilu 50 bylo do niczego...
: 9 kwietnia 2008, 21:16
autor: żuwik
osamiec pisze:A co do ot co się tu pojawił, to chyba Panowie nie zdajecie sobie sprawy jakie kolosalne znaczenie na opory toczenia ma szerokość, wysokość, obwód i przede wszystkim ciśnienie w oponie na jakiej jeździmy...
Dopiero co walnąłem o tym wykład na KKP. Wkleić? Ciśnienie tak. Obwód też (bo zmienia się przełożenie). Ale szerokość i wysokość nie mają prawie żadnego znaczenia.
Nie mitujcie o tych nieekonomicznych zimówkach, pcha się też gorzej? Po prostu płyny są zimniejsze w zimie i dłużej się nagrzewają. Różnica 3l/100km to by musiała być płynna guma do klejenia.
: 9 kwietnia 2008, 21:22
autor: Hormon
żuwik co do tych zimówek to sie ż Tobą nie zgodzę, prosty przykład, puszczam na luzie autko z górki, zamiast autko przyspieszać czuć jak delikatnie opony stawiają opór i prędkość nie wzrasta a nawet maleje.
Po zmianie na letnie puszczam an luz i autko sie toczy jak głupie.
: 9 kwietnia 2008, 21:23
autor: wsmpw
może zimówki masz słabo napompowane...
: 9 kwietnia 2008, 21:28
autor: osamiec
kucu pisze:osamiec pisze:Wracając do tematu, to zamierzam teraz zakupić oponki i felgi, myślałem o 15'/7' felga a na to 185/60... Wejdzie to do gtli? chce 15, o jak najwyższym balonie.
Na wprost moze i pojezdzisz, ale ze skrecaniem moze byc problem. Juz przy profilu 50 bylo do niczego...
a węższe opony? Tylko nie chce by się trapez z kapcia robił... Np 175? Tak widziałem, że min Wasq kula się na 15, z tym że ma gwint także to inaczej też, z resztą zawias ma inny całkiem.
: 9 kwietnia 2008, 21:32
autor: żuwik
Hormon pisze:żuwik co do tych zimówek to sie ż Tobą nie zgodzę, prosty przykład, puszczam na luzie autko z górki, zamiast autko przyspieszać czuć jak delikatnie opony stawiają opór i prędkość nie wzrasta a nawet maleje.
Po zmianie na letnie puszczam an luz i autko sie toczy jak głupie.
No widocznie masz płynną gumę zamiast opon.
Podaj mi markę tych opon - nigdy tego nie kupię.
Jak auto zaczyna palić 3l więcej, to opór musiałby być kilkukrotnie większy. Auta byś wtedy nie przepchnął, a już na pewno po rozkulaniu szybko stanęłoby samo.
: 9 kwietnia 2008, 21:36
autor: supermonster
opona o średnicy 15 cali do Renault 5 musi mieć profil 45 przy szerokości 195 oraz profil 50 przy szerokości 185. tylko takie zachowują oryginalną średnicę koła R5 i nie powoduje przekłamań licznika.
: 9 kwietnia 2008, 21:45
autor: osamiec
żuwik pisze:osamiec pisze:A co do ot co się tu pojawił, to chyba Panowie nie zdajecie sobie sprawy jakie kolosalne znaczenie na opory toczenia ma szerokość, wysokość, obwód i przede wszystkim ciśnienie w oponie na jakiej jeździmy...
Dopiero co walnąłem o tym wykład na KKP. Wkleić? Ciśnienie tak. Obwód też (bo zmienia się przełożenie). Ale szerokość i wysokość nie mają prawie żadnego znaczenia.
Wysokość nie ma znaczenia? A czy czasem im wyższa średnica koła, tym większy jego obwód?
Szerokość też? To wg tego nie zmienia się wtedy wyższy współczynnik tarcia który rzekomo wzrasta przy zastosowaniu szerszych niż normalne opony. A jak wiadomo im on wyższy, tym wiekszy opór opona stawia nawierzchni i tym samym jest przyczepniejsza...