Strona 2 z 4

: 14 maja 2009, 07:56
autor: lodoo
w głowicy :-P nie wiem gdzie dokałdnie w 1,4...
w 1,7 jest wkręcony z tyłu głowicy po stronie skrzyni biegów

: 14 maja 2009, 08:22
autor: unikorn
1,4? W pompie wody, po prawej stronie silnika, pod przewodami idącymi do nagrzewnicy :P

: 14 maja 2009, 09:20
autor: pako
unikorn pisze:1,4? W pompie wody, po prawej stronie silnika, pod przewodami idącymi do nagrzewnicy :P
obok pompy , pod przewodami do nagrzewnicy jest czujnik od temperatury , ale on załącza kontrolkę od przegrzania silnika która jest obok kontrolki ładowania i ciśnienia oleju.sprawdzałem.zdjąłem wtyczkę z czujnika , zwarłem do masy i lampka się zapaliła. zresztą i tak dałem ciała bo 2 dni temu kupiłem ten czujnik , wymieniłem i jest bez zmian..amoże to jednak sonda lambda?

: 14 maja 2009, 10:04
autor: unikorn
Oczywiście... co ja za pierdoły piszę.
Nie jestem w takim razie pewien ale jest taki czujnik z przodu silnika. Zobacz sobie przewody wychodzące z tego peszla pomiędzy chłodnicą a blokiem. Nie jestem pewien czy to ten ale tak mi się coś wydaje.

: 14 maja 2009, 11:57
autor: pako
unikorn pisze:Oczywiście... co ja za pierdoły piszę.
Nie jestem w takim razie pewien ale jest taki czujnik z przodu silnika. Zobacz sobie przewody wychodzące z tego peszla pomiędzy chłodnicą a blokiem. Nie jestem pewien czy to ten ale tak mi się coś wydaje.
Z przodu silnika jest czujnik temperatury ale on jest od kontrolki ciśnienia oleju. Dochodzi do niego jeden przewód. na razie zrobiłem taki numer, że zapryskałem wd-40 wszystkie możliwe wtyczki i gniazdka od czujników oraz na module zapłonowym. zobaczymy, jaki będzie tego efekt. a jak myślisz, co z tą sondą?

: 14 maja 2009, 12:18
autor: pako
mam jeszcze jedno pytanie, czy ktoś może mi wytłumaczyć, czy wskazania sondy Lambda są ważne przy odpalaniu silnika, szczególnie zimnego, jak w moim przypadku.

: 14 maja 2009, 13:27
autor: jjmag
jeżeli masz sondę to zawsze będą ważne ale z walnięta sonda bedzie chodził tylko że bedziesz miał wir w baku

: 14 maja 2009, 14:14
autor: lodoo
błąd...
komputer zaczyna korzystać z sondy po 30 sekundach od uruchomienia silnika

: 15 maja 2009, 09:59
autor: wsmpw
chyba wyjaśnia ..
Obrazek

: 15 maja 2009, 10:25
autor: pako
ale ja mam silnik na wtrysku. ten czujnik na zdjęciu wkręcony jest podobnie jak tutaj, w kolektor ssący. to znaczy nie ma różnicy między silnikiem na wtrysku a na gaźniku jeśli chodzi o ten czujnik? bo na zdjęciu pokazany jest silnik na gaźniku. czy rzeczywiście jest to czujnik od temperatury silnika, który odpowiada za ssanie?

: 15 maja 2009, 13:16
autor: lodoo
wsmpw - co to za ustrojstwo??
czemu to jest w kolektorze?
to czujnik powietrza zasysanego raczej - a nie czujnik temperatury silnika...

: 15 maja 2009, 16:25
autor: maciekc
pako pisze:mam jeszcze jedno pytanie, czy ktoś może mi wytłumaczyć, czy wskazania sondy Lambda są ważne przy odpalaniu silnika, szczególnie zimnego, jak w moim przypadku.
Nie. Przy odpalaniu i tak sonda jest zimna wiec nie dziala.
Ja bym przeczyscil zlacze od kompa, u mnie byl z tym problem

: 15 maja 2009, 20:37
autor: wsmpw
Lodoo pisze:wsmpw - co to za ustrojstwo??
czemu to jest w kolektorze?
to czujnik powietrza zasysanego raczej - a nie czujnik temperatury silnika...
KOLEKTOR JEST OD C3J TYLKO Z PRZEKŁADKĄ POD GAŹNIK..!!
nie zasysającego powietrze jest wkręcony z drugiej strony pod kątem prostym do tego .. od góry kolektora..

a co to jest na kolektorze to zenith... ,jeszcze jak walczyłem z dużym spalaniem... ;-)

: 18 maja 2009, 07:48
autor: lodoo
no dobra więc co to jest to co jest zaznaczone strzałką??

: 18 maja 2009, 07:59
autor: wsmpw
termistor ntc o wartości 3.3k ;-)
i on jest odpowiedzialny za ssanie i jest czujnikiem na kalkulator wtrysku.. jak pisał Kabar