Strona 2 z 7

: 30 listopada 2009, 13:46
autor: jjmag
panowie bawię się w to od lat 10 czyli skup aut z przeznaczeniem na cześci jeszcze nie miałem kłopotów pod warunkiem że wypowiedziałem oc baza istnieje od 2 lat bodajże w tym że ściga samochody które oficjalnie są w użytkowane w ruchu drogowym a żeby tego uniknąć wystarczy napisać na umowie kupna sprzedaży że auto zostało zakupione na części wydział komunikacji przy zgłoszeniu takiej umowy ma obowiązek to odnotować a my obowiązek z czasem dostarczyć zaświadczenie o kasacji pojazdu co stanowi pełną dokumentacje o wycofaniu z obiegu, czesć firm wystawiających kasację żąda kompletnego auta inne aby masa się zgadzała i nr vin były widoczne a brak możesz uzupełnić pordzewiałymi wiadrami do stanu masy własnej pojazdu

: 30 listopada 2009, 13:57
autor: corey16
i tu się zgodzę, ale jak raz wyrejestrujesz to już nie zarejestrujesz na nowo, a mi chodzi o taki patent żeby auto było zarejestrowane cały czas ale na czas remontu nie płacić OC no bo po co płacić za coś co stoi w garage

: 30 listopada 2009, 16:47
autor: Robcio_GTT
jedynym sposobem wyrejestrowania auta jest jego sprzedaż lub złomowanie :!:
przerabiałem to ze swoimm polonezem, nie ma czegoś takiego jak umowa o sprzedaży auta na części
chybaże na innego właściciela lub "lumpa" ;-)
więc jj piszesz nieprawdę :-P

: 30 listopada 2009, 16:59
autor: kabar
Zgodzę się z Robcio_GTT. Nie istnieje w naszym prawie pojęcie "sprzedaż auta zarejestrowanego na części".

: 30 listopada 2009, 19:25
autor: rat-med5
można sprzedać auto z przeznaczeniem na części i z tego co wiem nie można go potem zarejestrować!!

trzeba płacić OC jak chce się tym autem jeździć za jakiś czas sam to place za GTT masakra a do tego aby zarejestrować auto musiałem mieć ważne OC inaczej sprawa idzie od razu do funduszu gwarancyjnego!!

auta zabytkowe najkrótszy termin płatności OC jeden miesiąc z tego co się orientuje czyli żółte tablice inne auta nawet mające 25 lat i zwykle tablice nie są z tego przykrego obowiązku zwolnione!!

auta które nawet weźmiemy ze złomu a są wiekowymi np nasza r5 babcia i ja wyremontujemy mimo że byla wczesniej wyrejestrowana z przeznaczeniem na kasacje a my ja ratujemy to możemy ja zarejestrowac na żółte to jest jedyny przypadek zarejestrowania auta drugi raz!!


czyli w przypadku super R5 nie da się tego zrobić chyba że będziesz miał GTT ELF COUPE z 1985 to możne w nowym roku by się udało zarejestrować! dlaczego? mimo nie spełnionego warunku 15 lat od zakończenia produkcji?? bo cenny pojazd zabytkowy by był!!


do tego są wyjątki jak maluch wczoraj oglądając Legendy PRL-u były maluszki na żółtych tablicach a jak wiemy produkcje zakończono w 2000 r


pozdro!!

: 30 listopada 2009, 19:35
autor: vino1986
dobra podlacze sie i ja... wiec jak sie bedzie miala sprawa u mnie... ja posiadam Alpine ktora juz z 5 lat nie ma placonego OC tak mi wychodzi po ostatnim przegladzie... i ja jestem wdg umowy jej wlascicielem od roku z malym hakiem... to co oplaty i kara za ich nie placenia obowiazuje mnie od podjecie mojej umowy czy od czasu kiedy wlasciciel wczesniejszy go nie placil :?: :roll:

: 30 listopada 2009, 19:45
autor: kureckie30
vino1986 pisze:dobra podlacze sie i ja... wiec jak sie bedzie miala sprawa u mnie... ja posiadam Alpine ktora juz z 5 lat nie ma placonego OC tak mi wychodzi po ostatnim przegladzie... i ja jestem wdg umowy jej wlascicielem od roku z malym hakiem... to co oplaty i kara za ich nie placenia obowiazuje mnie od podjecie mojej umowy czy od czasu kiedy wlasciciel wczesniejszy go nie placil :?: :roll:
zapłacisz oc od np. dzisiejszej daty plus 3000zł na fundusz gwarancyjny

: 30 listopada 2009, 19:49
autor: rat-med5
dokładnie albo zarejestrujesz na żółte tablice i nic Ciebie nie obchodzi!! płacisz kiedy chcesz jeździć !!

: 30 listopada 2009, 19:49
autor: vino1986
a to 3000zl to apropo czego niby :?:

: 30 listopada 2009, 19:49
autor: rat-med5
kara za nie płacenie OC

: 30 listopada 2009, 19:55
autor: vino1986
o zesz kurwa a poza zoltymi da sie to obejsc :?: bo jak nie spodoba sie cos konserwatorowi to pewnie nie wyda zaswiadczenia o wpisie do rejestru zabytkow...

: 30 listopada 2009, 19:58
autor: kabar
Właściwy jest tutaj artykuł 88 Ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych z dnia 22 maja 2003 (Dz.U. z 2003r. Nr 124, poz. 1152 z pózn zm).

Art. 88
1. Osoba, która nie spełniła obowiązku zawarcia umowy
ubezpieczenia obowiązkowego, zgodnie z warunkami tego ubezpieczenia określonymi w ustawie, jest obowiązana wnieść opłatę.
2. Wysokość opłaty, o której mowa w ust. 1, obowiązującej w każdym roku kalendarzowym, stanowi równowartość w złotych:
1) w ubezpieczeniu OC posiadaczy pojazdów mechanicznych:
a) samochody osobowe - 500 euro,
b) samochody ciężarowe i autobusy - 800 euro,
c) pozostałe pojazdy - 100 euro,
2) w ubezpieczeniu OC rolników - 30 euro,
3) w ubezpieczeniu budynków
rolniczych - 100 euro
- ustalana przy zastosowaniu kursu średniego ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski według tabeli kursów nr 1 w roku kontroli.
3. W przypadku posiadaczy pojazdów mechanicznych, którzy nie spełnili obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych zgodnie z warunkami tego ubezpieczenia, wysokość opłaty jest uzależniona od okresu pozostawania tego posiadacza bez ochrony ubezpieczeniowej w każdym roku kalendarzowym i wynosi:
1) 20 % opłaty w wysokości określonej w ust. 2 pkt 1 - w przypadku gdy okres ten nie przekracza 3 dni;
2) 50 % opłaty w wysokości określonej w ust. 2 pkt 1 - w przypadku gdy okres ten nie przekracza 14 dni;
3) 100 % opłaty w wysokości określonej w ust. 2 pkt 1 - w przypadku gdy okres ten przekracza 14 dni.
4. Jeżeli osoba, o której mowa w ust. 1, nie przedstawi dokumentów stanowiących podstawę do ustalenia wysokości opłaty zgodnie z ust. 3, jest ona obowiązana wnieść opłatę w wysokości określonej w ust. 2 pkt 1.
5. Kwoty wyliczane zgodnie z ust. 2 i 3 zaokrągla się do pełnych 10 zł.
6. Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny ustala przynależność pojazdów do kategorii wymienionej w ust. 2 pkt 1, kierując się przepisami ustawy - Prawo o ruchu drogowym.
7. Opłata za niespełnienie obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia obowiązkowego, o którym mowa w art. 4 pkt 1 i 2, jest wnoszona na rzecz Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego.
8. Opłata za niespełnienie obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia obowiązkowego, o którym mowa w art. 4 pkt 3, jest wnoszona na rzecz gminy właściwej ze względu na miejsce położenia gospodarstwa
rolnego.


Czyli jak widać na dzień dzisiejszy wynosi to ok. 2100 zł.

: 30 listopada 2009, 20:01
autor: corey16
o rzesz kurwa jego mać, czyli albo na części albo szukać kogoś kto ma kurewne zniżki i weźmie R5 na siebie :-/ :-/ :-/

: 30 listopada 2009, 20:03
autor: vino1986
no w sumie ladnie to prawnie brzmi... ale jak to sie mnie ma tyczyc jak ja zadnej umowy nie zawieralem poza kupnem - sprzedarza juz 3 lata po fakcie nie placenia OC :?:

: 30 listopada 2009, 20:06
autor: corey16
koleś na pewno zgłosił w urzędzie miasta że sprzedał auto