Strona 5 z 9
: 10 kwietnia 2008, 21:46
autor: żuwik
arex2006 pisze:
Wiesz co żuwik ja miałem 3 semestry astronomii na uczelni ale nikomu nie próbuję wmawiać że Ziemia jest kulą a Słońce obraca się wokół niej.
A co byś zrobił, gdyby ktoś Ci wmawiał że tak jest?
Mnie już to nie śmieszy. Ani nie bawi. Tacy jak Ty odliczają złotówy i stwierdzają - chciałbym mieć sportowe auto, ale optimum będzie 155 bo spalanie mnie nie zabije. Tacy jak ja wsadzają 195 i dojeżdżają do pracy z uśmiechem, który nie znika na stacji benzynowej. A "publika" obierze tą drogę, którą chce.
PS. A nie? Na każdą teorię dostajesz argument, ale jak Tobie ich brakuje leci pyskówka. Mogę to inaczej nazwać jak plucie się nie podoba.
: 10 kwietnia 2008, 23:32
autor: Ronin317
żuwik pisze:Ronin, respect, [...]
Dziękuję
żuwik pisze:Więc czemu niby w tych samych warunkach szersza opona wywoływałaby większe tarcie statyczne?
Nie nie mogłaby takiego wywołać - troszkę wybiegliśmy, bo siła tarcia nie zależy od powierzchni styku (opisuje to proste doświadczenie fizyczne z klockiem o różnych powierzchniach styku z podłożem - można sobie poszukac)
Powinniśmy się bardziej skupić na oporach toczenia - opór toczenia odpowiada ugięciu ścian opony oraz powierzchni kontaktu z podłożem - po prostu szersza opona ma większe opory toczenia i jest potrzebna większa siła na pokonanie tych oporów i dlatego wzrasta zuzycie paliwa.
żuwik pisze:[...]odliczają złotówy i stwierdzają - chciałbym mieć sportowe auto, ale optimum będzie 155 bo spalanie mnie nie zabije. [...] wsadzają 195 i dojeżdżają do pracy z uśmiechem, który nie znika na stacji benzynowej.
A w tej kwestii popre - mając 195, możliwe, że niedługo 205 nie przejmuję się wzrostem zużycia paliwa w stosunku do opon węższych, albo inaczej: nie rozpatruję doboru szerokosci opony pod kątem zużycia paliwa - chcesz jechać - MUSISZ nalać i tyle, a kwestia, że może częściej to juz urok samochodów, które takie opony mają, bo wiadomo, że nie założy się takich do samochodu, który lwią część mocy swojego silnika musiałby zużyć na pokonanie oporów toczenia szerszej opony.
I polecam jeszcze jeden adres:
TARCIE TOCZNE
: 11 kwietnia 2008, 05:38
autor: arex2006
łoł ale teraz pojechałes Żuwik. Jakbym chciał mieć sportowe auto to bym sobie kupił GT Turbo i jeździł na jaknajwiększych kołach. Z drugiej strony jakbym chciał oszczędnie to bym jeździł jakimś dieslel'em od VW. Na jedno i drugie na razie mnie nie stać więc jeżdżę tym co mam i w sumie ch*j CI do tego.
sorry za offtopa
bajo
: 11 kwietnia 2008, 09:53
autor: żuwik
Heh, wsadzacie mi do gęby nie moje słowa
Powiedziałem: Wsadziłem 195 zamiast 155 i spalanie NIE WZROSŁO
Tarcie toczne nie ma związku z powierzchnią styku (co podpiera każdy z linków).
Ugięcie opony przy poszerzeniu jej nie wzrasta, a wręcz, co pisałem, może zmaleć ze względu na sztywniejszy bok prz yniższym profilu.
arex jak argumenty Ci się skończyły to nie używaj opcji odpowiedz. I masz rację, ch*j mnie obchodzi czym jeździsz i nigdy nie twierdziłem inaczej.
: 11 kwietnia 2008, 12:46
autor: lodoo
za chuja jest warn...
o tarcziu tocznm ronin wrzucalem strone wczesniej i zuwik mi wyjasnil o co chodzi... i dzieki

: 11 kwietnia 2008, 15:20
autor: żuwik
Dodam tylko, opór toczenia to zwykły moment wynikający z przesunięcia względem siebie środka pola sił styku opony z nawierzchnią (czyli punktu, z którego wychodzi reakcja) i środka koła. Opór toczenia (tzw. tarcie toczne) w ogóle nie ma żadnego związku z tarciem.
: 20 kwietnia 2008, 20:50
autor: osamiec
Dobra, Panowie, a czy wiecie może czy do zwykłej GTLi wejdą mi 15 7 calowe? Wasq kiedyś pisał, że wejdą 15, z ET pomiędzy 35 a 38... Doba, biorę takie fele zakładam na nie gumy 175/55 i czy na tym pojadę? Tak co liczyłem teraz mam 155/70/13, opona wysoka na 54,7 cm, te 175/55/15 są o średnicy 57,3, co daje 1,3 cm więcej przy promieniu koła. Na wysokość bedą jak ulał, bo nisko mam kielich mcphera z przodu. Tyle tylko czy felgi 7J z et 35-38 wejdą...
: 20 kwietnia 2008, 21:21
autor: lodoo
wasq ma nadkola ze zwyklej R5 i mu wchodza na glebie wiec czemu maja nie wejsc tobie

: 1 maja 2008, 00:08
autor: osamiec
No i dupcia, kupiłem 15, 7 cali szerokie ET35 i będą tarły z przodu o mcphera... o samą kolumnę, będe musiał dystanse dać, min 1,5 cm na stronę...
: 1 maja 2008, 00:46
autor: lodoo
nie ma takiej opcji.... cos zle parametry odczytales albo zle przymierzyles....
: 1 maja 2008, 09:39
autor: supermonster
albo sprzedający Ci złe parametry podał.
: 1 maja 2008, 15:11
autor: osamiec
Na bank dobrze wszystko odczytałem... Felgi enzo, takie jak wasqowe, 15"7J na Et 35, piasta pasuje rozstaw też, tylko będą trzeć... zapodam foty później. Z resztą wszystko wyjdzie jak opony przyjadą...
Mały upgrade.
Zrobiłem fotki telefonem, chodzi o to ze moze sama felga nie bedzie obcierała, ale opona może przycierać:
Przód:

Przód od dołu:

Przód perspektywa:

Tył:

Tył z góry:
Opony to 175 o profilu 55 z rantem ochronnym na felgę. Tak jak mniej więcej mierzyłem odległość między kolumną a wew. rantem felgi z przodu wyszło mi ok 1 cm, może nieco więcej, tak samo jest z tyłem...
: 1 maja 2008, 20:57
autor: arex2006
felgi fajniuchne ale nie będą wystawały poza "karoserię"

: 1 maja 2008, 21:08
autor: osamiec
Właśnie że nie, moge jeszcze poszerzyć ze 2 cm spokojnie bo głęboko wchodzą, że się tak wyrażę. To zdjęcie poglądowe jest mylące mocno, bo sięładnie chowają do środka
: 1 maja 2008, 21:47
autor: lodoo
eee przeciez tam miejca jest wpizdu

175/55 z rantem jest tak naciagnieta, ze nie wystaje poza felge

i uklada sie w trapez - przy biezniku jest wezsza niz przy feldze...
