Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Turbo do silnika wolnossącego

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jackal
Posty: 256
Rejestracja: 4 lutego 2010, 23:00
Lokalizacja: Dêbica // Rzeszów

Turbo do silnika wolnossącego

Post autor: Jackal »

Witam ;) Mając chwilkę zacząłem dociekle rozważać montaż turbo do silnika wolnossącego. Na myśl od razu przyszedł mi znany silnik 1.8 16v z clio 136 KM w serii.

Wiadomo, najpierw zaczyna się kwestia montażu osprzętu turbo, czyli kolektor wydechowy pod turbo, samo turbo, zawory upustowy spalin oraz ciśnienia w dolocie (pssst ;d), orurowanie, intercooler, smarowanie turbiny.. czyli głównie strona mechaniczna, coś co każdy człowiek z głową i sprzętem jest w stanie wyczarować w garażu.

Ale dobra, co dalej ? Głównym problemem jest dla mnie elektronika. Jakie czujniki dodatkowe? Jaki komputer ? Chciałbym, aby ludzie którzy mają o tym pojęcie opisali mi co trzeba zmienić, zamontować, jak co z czym się po kolei je, jak to wystroić. Myślę, że wiele osób jest ciekawe i długo się zastanawiało nad tym. Czytałem wiele for, artykułów na ten temat, ale dalej mało rozumiem, bo każdy pisze jakimiś skrótami, dziwnymi nazwami i takie coś, dla człowieka (np. dla mnie) który chce coś zrozumieć z tego jest czymś z kosmosu. Z góry dzięki za odpowiedzi :)
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Najlepiej i najprościej komputer typu stand-alone. W kpl będziesz miał czujnik ciśnienia, wiązkę itp.
Może lodówa się wypowie - zagłębiał się w temat.
carmaker

Post autor: carmaker »

Przyjacielu silnik F7P...Sam robiłem symulacje kosztów związanych z uturbieniem:
korby woessner
śruby korb ARP
panewki ACL Race
tłoki z wklęsłym denkiem dla odprężenia (koszt kanapki odprężającej na 2 uszczelkach competition)
uszczelka
ogólne graty:
uszczelki
honowanie
obróbka głowicy
podstawka + filtr i chłodnica oleju
IC
MBC
BOV rury nierdzewne + kolanka silikonowe
elektronika
turbina jakieś T3 + kolektory + wydech + termika
wydajniejsza chłodnica
podstawka + chłodnica oleju
wzmocniona skrzynia (okulary w/g renault sport)
wzmocnione sprzęgło
to tak na dzieńdobry + X nieprzewidzianych przeszkód pewnie można zrobić bez problemu z 350PS tylko ze nie zrobisz tego samym osprzętem.F7P niestety nawet w formie soft turbo myśle że miałoby sens tylko pod warunkiem budowy na idealnej w stanie jednostce.Chcąc robić coś wyżej to tylko z betami wypisanymi wyżej czyli wszystko noje i to w dobrym wydaniu...do kompletu naprawde problem z upakowaniem tego silnika pod maską.Widziałem kilkadziesiąt projektów i niejest to najszczęśliwszy silnik do R5 osobiście poszedłbym w b18ft lub silnik z clio sport 172 taniej prościej i skuteczniej...
Awatar użytkownika
Jackal
Posty: 256
Rejestracja: 4 lutego 2010, 23:00
Lokalizacja: Dêbica // Rzeszów

Post autor: Jackal »

Carmaker: ja rozumiem to wszystko, część mechaniczną ogarniam, bo to typowe sprawy związane z dłubaniem mechanicznym, lecz mnie nurtuje problem zestrojenia tego, kwestia elektroniki. Aczkolwiek nie mówię, że źle piszesz. Dobrze, że rozwijasz temat głębiej, bo o to chodzi w tym wątku :)

Czytając różne fora, doszedłem do wniosku, że chodzi głównie o to, aby dostarczyć odpowiednio większą ilość benzyny, do odpowiednio większej ilości powietrza. No dobra, ale jak to zrobić ? Jakie są sposoby na to ?
carmaker

Post autor: carmaker »

ecu z silnika turbo z czujnikiem położenia wału takim jak w silniku który chcesz uturbić + wydajniejsze wtryski i odpowiedni regulator ciśnienia paliwa i kogoś kto to zestroi albo jakiś smt6 lub coś w tym stylu
ODPOWIEDZ