Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

kontrolka ładowania

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

Krzysiek92
Posty: 178
Rejestracja: 25 listopada 2010, 13:10
Lokalizacja: Wsola

kontrolka ładowania

Post autor: Krzysiek92 »

Dziasiaj podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka ładowania, zgasiłem postał troszę ale po odpaleniu dalej sie swieci. Pasek cały, akumulator nowy, czy mógł wysiąść alternator?? czy jakieś zwarcie się zrobiło??
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Zmierz napięcie na aku w czasie pracy silnika i będziesz wiedział. Powinno być ~14V.
krzysiek1285
Posty: 49
Rejestracja: 30 października 2012, 18:44
Lokalizacja: Wroc³aw

Post autor: krzysiek1285 »

Dokładnie 14.4 V skoro nadal świeci to albo szczotki, regulator napięcia albo diody prostownicze :]
serrwieprzu
Posty: 19
Rejestracja: 16 stycznia 2013, 02:26
Lokalizacja: wo³omin

Post autor: serrwieprzu »

Taa ... Mnie też to wnerwia już drugi raz ... Nie wszystko jest ok ... ostatnio zgasiłem to dotykając kabelków przy alternatorze to tam siedzi '' diabeł '' Ale dokładnie co i jak ... cholera wie ... Teraz raz się pali raz nie :[
serrwieprzu
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

krzysiek1285 pisze:Dokładnie 14.4 V
Niekoniecznie. Powinno być 13,8 - 14,4V w zależności od obciążenia alternatora.
Krzysiek92
Posty: 178
Rejestracja: 25 listopada 2010, 13:10
Lokalizacja: Wsola

Post autor: Krzysiek92 »

Jutro rano pomierzę tylko ciekawe czy do domu wrócę bo jadąc do roboty się już świeciła zobaczymy rano bo jak alternator nie trybi to będzie kicha ( w razie co linka i na podmianę alternatora :P ) I odrazu pytanko bo mam alternator po remoncie z 1,7 mono oczywiście R5 czy to bedzie pasowało do gaźnikowca badź mam też od 19. doradźcie
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

serrwieprzu pisze:Taa ... Mnie też to wnerwia już drugi raz ... Nie wszystko jest ok ... ostatnio zgasiłem to dotykając kabelków przy alternatorze to tam siedzi '' diabeł '' Ale dokładnie co i jak ... cholera wie ... Teraz raz się pali raz nie :[
bo do regulatora dochodzi + po stacyjce oraz Lampka z deski. pewno coś zaśniedziałe styki masz lub kostka przy lampie

[ Dodano: 15 Luty 2013, 22:52 ]
Krzysiek92 pisze:Jutro rano pomierzę tylko ciekawe czy do domu wrócę bo jadąc do roboty się już świeciła zobaczymy rano bo jak alternator nie trybi to będzie kicha ( w razie co linka i na podmianę alternatora :P ) I odrazu pytanko bo mam alternator po remoncie z 1,7 mono oczywiście R5 czy to bedzie pasowało do gaźnikowca badź mam też od 19. doradźcie
alternator z R19 ma inną przednią tarczę tzn ucho jest na wprost a w r5 jest przesunięte.
jak chce ci się bawić to zamień tarcze i będzie cacy .
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Mogą być szpilki, które lubią się luzować.Te do których kable się przykręca. Trzeba odkręcić czarną plastikową osłonę i dopiero dokręcić wszystko. Ile jak się kiedyś nawnerwiałem przez ten przypadek - raz było ładowanie a innym razem nie, lub coś mrygało i wkurwiało :)
A jak już doszedłem co, to cała robota zamknęła się w kwadransie bo nawet paska nie trzeba luzować i można zrobić nie zdejmując altka.
Krzysiek92
Posty: 178
Rejestracja: 25 listopada 2010, 13:10
Lokalizacja: Wsola

Post autor: Krzysiek92 »

Problem rozwiązany. Urwała się końcówka od kabla prądowego. Kamień z serca że to nie alternator:)
Jessus
Posty: 17
Rejestracja: 19 października 2013, 17:14
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: Jessus »

Nie będę zakładał nowego tematu, a więc:


przy dużym obciążeniu (światła, nawiew full, światło stop, kierunkowskaz) zapala się kontrolka ładowania, zmierzyłem napięcie na akumulatorze na wolnych obrotach bez obciążania światłami itd. - 13,7V, nie wzrasta powyżej tego poziomu wraz z obrotami silnika. W którym elemencie alternatora szukać nieprawidłowości?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

Zaczął bym w takiej kolejności:

- na początek połączenia przewodów do alternatora i masa do silnika, potem
- szczotki i pierścienie na wirniku,
- diody,
- regulator napięcia.

Nie wiem czy coś pomogłem? :)
dredzioch1
Posty: 644
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
Lokalizacja: Poznañ

Post autor: dredzioch1 »

To ja też się podepnę. Czy ta kontrolka w Campusie ma się palić zawsze i cały czas jak mam stacyjkę na kontrolki przekręconą?? Razem z ciśnieniem oleju i temperatura? Bo u mnie czasem się zapala, ale zazwyczaj nie. Rzekłbym nawet, że zapala się sporadycznie. Żadnych kłopotów z ładowaniem nie ma.
Awatar użytkownika
J23G
Posty: 563
Rejestracja: 6 maja 2011, 18:48
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: J23G »

u mnie tez tak jest :) czyli mozna powiedziec ze ten typ tak ma ;P
juz kiedys byl poruszany ten temat i o ile pamietam bylo tam kilka pomocnych porad.
wystarczy odszukac temat. :mysli:
Jessus
Posty: 17
Rejestracja: 19 października 2013, 17:14
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: Jessus »

TQT pisze:Zaczął bym w takiej kolejności:

- na początek połączenia przewodów do alternatora i masa do silnika, potem
- szczotki i pierścienie na wirniku,
- diody,
- regulator napięcia.

Nie wiem czy coś pomogłem?
Oczywiście, dziękuję za odzew. :)
Byłbym wdzięczny za podpowiedź jak sprawdzić diody i regulator? Na przykład miernikiem uniwersalnym.
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Jak świeci lampka przy takiej konfiguracji radzę sprawdzić jakie napięcie jest na dodatkowym + regulatora bo coś mi się zdaje że w skrzynce bezpieczników jest zbyt duży spadek napięcia i głupieje regulator rozżarzając lampkę ale mimo to ładuje .

Na razie popraw masę alternatora jak i plus .
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
ODPOWIEDZ