Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Pytanie o wartości pomiarowe

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

mar244
Posty: 36
Rejestracja: 25 grudnia 2010, 18:50
Lokalizacja: Czêstochowa

Pytanie o wartości pomiarowe

Post autor: mar244 »

Witam,

Ponieważ mam troszkę czasu to wziołem sie za wymiane uszczelki pomiędzy kolektorami. No i żeby wszystko było jak to się mówi tiptop to chciałem sprawdzić czy czujnik który jest wkręcony przy kolektorze wysyła poprawne wartosci, zeby w razie nie powodzenia naprawy wykluczyć już jego z gry, a więc moje pytanko brzmi.

w jaki sposób sprawdzić czy ten czujnik jest sprawny

zamieszczam zdjęcie poglądowe

https://dl.dropbox.com/u/44160162/2013- ... .29.29.JPG

oraz mam jeszcze jedno pytanko, może i głupie ale jak to się mówi, kto pyta nie błądzi, a mianowicie chodzi mi w jakim celu jest zamontowana ta osłona:

zaznaczyłem na czerwono, oczywiście zdjęcie jest poglądowe od całkiem innego kolektora

https://dl.dropbox.com/u/44160162/23229-3.jpg

no i wiadomo do czego ona służy, no i w co podłączyć ten wylot od niej.

Pozdrawiam
RYCHO35
Posty: 1052
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

ten czujnik to chyba temp. zasysanej mieszanki lub powietrza-różżne czujniki w różnych autach mają różną charakterystyke
a blaszana osłona jest po to żeby silnik zasysał ogrzane powietrze
mar244
Posty: 36
Rejestracja: 25 grudnia 2010, 18:50
Lokalizacja: Czêstochowa

Post autor: mar244 »

RYCHO35 pisze:ten czujnik to chyba temp. zasysanej mieszanki lub powietrza-różżne czujniki w różnych autach mają różną charakterystyke
a blaszana osłona jest po to żeby silnik zasysał ogrzane powietrze

Co do czujnika, to w jaki sposób mam sprawdzić czy on działa?

co do osłony, to stanie się coś jeżeli jej nie będzie?
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

czujnik mierzysz omomierzem przy czym rezystancja będzie zależna od temperatury popatrz w serwisówce jest tabelka z temperaturą i rezystancją , wystarczy poszukać .
Osłonę zostaw i podłącz do puszki filtra powietrza, silnik będzie przy niższych temperaturach zasysał ciepłe powietrze i szybciej się nagrzeje i nie znacznie spadnie spalanie .
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
mar244
Posty: 36
Rejestracja: 25 grudnia 2010, 18:50
Lokalizacja: Czêstochowa

Post autor: mar244 »

djmonkey pisze:czujnik mierzysz omomierzem przy czym rezystancja będzie zależna od temperatury popatrz w serwisówce jest tabelka z temperaturą i rezystancją , wystarczy poszukać .
Znalazłem coś, czy chodzi o to?

Obrazek
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Raczej dobrze znalazłeś .
te zdjęcie kolektoa to z silnika 1,4?
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
mar244
Posty: 36
Rejestracja: 25 grudnia 2010, 18:50
Lokalizacja: Czêstochowa

Post autor: mar244 »

jeśli chodzi o to:

https://dl.dropbox.com/u/44160162/2013- ... .29.29.JPG

to tak, jest z silnika C3J

to drugie zdjęcie jest podglądowe znalazłem na necie by pokazać o co mi chodzi :)
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Podobna osłona była montowana i podłączało się rurę zasysajacą powietrze aby silnik szybciej się nagrzewał.
Czujnik mierzy temperaturę zasysanej mieszanki i sprawdzisz go omomierzem.
mar244
Posty: 36
Rejestracja: 25 grudnia 2010, 18:50
Lokalizacja: Czêstochowa

Post autor: mar244 »

A czy ten czujnik co jest po lewej stronie na kolektroze

Obrazek

Też zmierzę tymi samymi wartościami ?

[ Dodano: 19 Luty 2013, 11:53 ]
Pomierzyłem ten pierwszy czujnik i zakres temperatur 66-70 stopnie ma około 830-850ohm

dmuchałem suszarką na niego uprzednio patrząc temperaturę innym czujnikiem, no chyba ze macie jakieś inne lepsze sposoby na pewne sprawdzenie ?
ODPOWIEDZ