Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Zbyt wysokie obroty na postoju 1.4 mono - rozwiazanie

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Xixero
Posty: 27
Rejestracja: 26 maja 2012, 19:28
Lokalizacja: moñki

Zbyt wysokie obroty na postoju 1.4 mono - rozwiazanie

Post autor: Xixero »

Otóż, przez pewien czas wnerwiały mnie wysokie obroty silnika na postoju. Oscylowaly w granicach 1,3-1,7 tys. w zaleznosci od temperatury silnika. Da się przyzwyczaic dopóki nie zaczeło świszczeć co konkretnie drażniło mnie i osoby mnie mijające...

Rozwiązaniem okazała się uszczelka pod wtryskiwaczem, w tym miejscu również dochodzi do wlotu spalin spowrotem na kolektor ssący, czyli EGR.
Zdemontowałem wtrysk, zniszczyłem uszczelkę i mus to mus trzeba ją wymienić. Zakupiłem klingierit zbrojony, wyciąłem usczelkę i wpadłem na pomysł zlikwidowania EGR'u po konsultacji z tatusiem :)

Obroty spadły, przyspieszenie wyraznie wzrosło i dzwiek silnika zmienił się na lepsze, co do negatywów to napisze za jakis czas bo po 2 dniach narazie nic nie wywnioskuję.
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Gdybyś poczytał forum, to dowiedział byś się, że to powszechna przypadłość tego silnika, naprawa dawno opisana i dawno byś przypadłość wyeliminował. Gdybyś poczytał, to przy okazji wymiany uszczelki zaślepił byś EGR i wymienił uszczelkę POMIĘDZY kolektorami - masz około 80% szansy że te 2 rzeczy masz do zrobienia a część roboty taka sama :)
ODPOWIEDZ