Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

światło cofania nie gaśnie (przeważnie)

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

Krokodyl
Posty: 117
Rejestracja: 2 lipca 2012, 20:55
Lokalizacja: Warmia i Mazury

światło cofania nie gaśnie (przeważnie)

Post autor: Krokodyl »

Kłaniam się Koleżankom i Kolegom :)
Problem w Mym Pięknym i Niezawodnym Autku wystąpił taki jak w temacie czyli jadę do przodu - świeci do tyłu ;) Czasami gaśnie... Na mój babski rozum to 22-letni czujnik chyba się zawiesza. Pytanie dotyczy tego czy mam fizycznemu rozkazać go wykręcić, oczyścić, zamontować z powrotem - i GRA, czy wymienić na nowy (wolałabym nie)? Z tego co na Forum wyczytałam byłam, to ww. czujnik z lewej strony, na skrzyni, przy półosi się znajduje. Tak?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za porady
Ilonka.
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Wygląda na czujnik. Trzeba by jeszcze miernikiem sprawdzić aby mieć 100% pewności. Wymiana o tyle upierdliwa, że po odkręceniu czujnika leje się olej ze skrzyni. Trzeba więc najpierw spuścić olej a następnie wymienić czujnik. Przy okazji można wymienić olej bo pewnie jest od nowości :)
Krokodyl
Posty: 117
Rejestracja: 2 lipca 2012, 20:55
Lokalizacja: Warmia i Mazury

Post autor: Krokodyl »

A ma ktoś może jakieś sugestie co do oleju - jaki, ile, ile powinien kosztować?
skrzynia to JB1 036 RS5 1,4 CAT 1991r.
Znalazłam też dwa numery czujnika - 7700732506 i 7701348716 i nie za bardzo wiem, który jest odpowiedni...
Pozdrawiam i z góry dziękuję.
Ilonka.
P.S. Dzięki tommies :okok:
Awatar użytkownika
cyklista
Posty: 350
Rejestracja: 4 lutego 2010, 19:36
Lokalizacja: £ ó d ¼

Post autor: cyklista »

można gumowym korkiem zatkać otwór lub szmatką
przy wymianie sprawnym to między jednym a drugim czujnikiem może wylecieć około 100 gram oleju
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

Wymieniałem czujnik bez spuszczania oleju.
Metoda trochę "druciarska" ale zadziałało. Na wężyk odpowietrzenia skrzyni biegów założyłem trochę dłuższą rurkę, której drugi koniec owinięty szmatą dla uszczelnienia podłączyłem do odkurzacza ustawionego na małe ciśnienie ssania. Podciśnienie wytworzone przez odkurzacz nie pozwoliło wylać się olejowi po odkręceniu wyłącznika. Wykapały w trakcie całej operacji ze cztery krople oleju. Tak było. :)
Awatar użytkownika
MIKUZZ
Posty: 216
Rejestracja: 9 stycznia 2011, 01:47
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: MIKUZZ »

TQT pisze:(...) Tak było. :)
No, no... :brawo: Wuj MacGyver byłby z Ciebie dumny! :rotfl:
Krokodyl
Posty: 117
Rejestracja: 2 lipca 2012, 20:55
Lokalizacja: Warmia i Mazury

Post autor: Krokodyl »

Dzięki wszystkim za przydatne porady :) Pozostaje mi jeszcze problem z numerem katalogowym czujnika....
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

Wuj MacGyver byłby z Ciebie dumny!
He, he miałem za młodu taką ksywkę :)

Ale wracając do tematu.

Nie do końca wiem czy mam rację ale te dwa podane przez Ciebie numery katalogowe mogą się różnić jedynie rodzajem gniazda do podłączenia do wiązki elektrycznej.
Pierwotnie mieliśmy w oryginalnym czujniku gniazdo prostokątne, a w nowym czujniku mamy owalne hermetyczne. Wymiana czujnika na nowy, wiązała się z wymianą wtyczki na owalną hermetyczną.
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Z tego co widzę to dwa takie same czujniki. Podłączane na dwa niezależne konektorki 4,8 mm. Cena koło 20 zł z EPSa
ODPOWIEDZ