Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Niewiadoma przepustnica w niewiadomym silniku

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Fryc
Posty: 29
Rejestracja: 28 września 2013, 13:30
Lokalizacja: Krosno

Niewiadoma przepustnica w niewiadomym silniku

Post autor: Fryc »

Mam 1990 r silnik niby 1.4 z gazem.Jaki to jest patent z tą cała przepustnicą.Jest regulator obrotów elektryczny,wtrysk na srodku przed klapką.
Nie wiem jaki to typ silnika i jaka ta przepustnica,Czy tam jest jakaś srubka od regulacji obrotów bo chciałbym je troche podnieśc wedlug ksiązki i rysunku silnika co mam do auta jest srubka tam .Ale ja jej nie widze jedynie to srubka na tym regulatorze która wychyla ramie przepustnicy.
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Na 99% masz C3J z monowtryskiem. W tym silniku nie reguluje się obrotów, bo robi to silnik krokowy na podstawie odczytu z czujników. To co wychyla przepustnice to właśnie silniczek krokowy. Jak obroty są za niskie (takie około 500-600) to może być padnięty silniczek krokowy.
dredzioch1
Posty: 644
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
Lokalizacja: Poznañ

Post autor: dredzioch1 »

Hmmm, ja na tym forum lub R19 teraz dokładnie nie pamiętam wyczytałem, że jednak jakoś się ustawia.
Odpinasz kostkę z nastawnika przepustnicy (krokowego). Odpalasz, sprawdzasz obroty - trzeba mieć obrotomierz podpięty lub jakiś sprzęt do pomiaru prędkości obrotowej. Gasisz, śrubką w bolcu nastawnika obroty ustawiasz, aż w końcu uda się, aby były 3000 bez podpiętej kostki. Jak już jest 3000 po odpaleniu to gasisz, podpinasz kostkę, odpalasz i niby wtedy powinny być odpowiednie obroty jałowe pod warunkiem oczywiście, że wszystkie inne czynniki na nie wpływające są ok, a kilka ich jest.
Fryc
Posty: 29
Rejestracja: 28 września 2013, 13:30
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Fryc »

Znaczy ja to obadałem ,że jest tam elektryczny regulator(silnik krokowy to nie te lata i nie w ten sposob tylko bezposrednio na ramieniu przepustnicy)

Sprawa jest taka ,że na fotce w książce jest określona jakaś śrubka ,mam gaz to nie wiem czy tam jest coś odjete z przepustnicy a coś dołożone no bo rura do gazu jest doprowadzona do otworu ponad przepustnicą a nie wyglada on na nawiercony w orginalnej.
Sprawa wyglada tak ,że nastawnik działa podstawia się po wyłączeniu silnika oraz opada wraz ze wzrostem temperatury-może nie zawsze działą idealnie ale działa.

dredzioch1, dobrze prawisz trzeba elektryke odłączyć kwestia tego czy regulować tylko tą srubką od regulatora co podstawia ramię czy gdzieś powinna być jeszcze inna srubka pod obudową filtra??
tommies, w ksiązce serwisowej mam podane c407 to jest campus a w książce na rysunku taki jak ja mam pisze C1E C1G C1J BEZ TURBA(może silnik zmieniany) albo przepustnica??
Obrotomierza w tym złomie nie ma(nienawidze takiego patentu)to tak na słuch aby nie gasł na krzyżówce jak bedą troche wieksze to nie przeszkadza.
Czesciej też gaśnie na gazie spalanie gazu 10.5 po mieście w ciepłym sezonie-może też gaz troszke skręcic?Bo w zimie to ile będzie
Dziękuje za odpowiedzi zachecam do dalszej dyskucji :)
dredzioch1
Posty: 644
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
Lokalizacja: Poznañ

Post autor: dredzioch1 »

Ja kręciłem właśnie tą śrubką co jest w bolec wkręcona co dotyka ramienia przepustnicy.
Ale na LPG to obroty ustawia się na reduktorze, a nie przepustnicą.
Fryc
Posty: 29
Rejestracja: 28 września 2013, 13:30
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Fryc »

No narazie ja tez ta srubka efekt jakis jest ale by pojezdzic troszke.
co do gazu to na reduktorze jest jedna srubka metalowa a na tym duzym ustrojstwie jak to sie zwie mixer?-jest druga srubka plastikowa
dredzioch1
Posty: 644
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
Lokalizacja: Poznañ

Post autor: dredzioch1 »

Reduktor to jest to okrągłe do którego doprowadzona jest też ciecz chłodząca. I tam się ustawia wolne na LPG. Mikser to jest w puszcze filtra.
Fryc
Posty: 29
Rejestracja: 28 września 2013, 13:30
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Fryc »

Gaz stary i prosty ale gazem sie nigdy nie interesowałem wogole bo nie miałem ale trzeba bedzie poczytać chyba.
Daje zdjecie pod maską jak to wyglada
Obrazek[/img]
dredzioch1
Posty: 644
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
Lokalizacja: Poznañ

Post autor: dredzioch1 »

Reduktor to wygląda na Tomasetto AT07. Regulujesz wolne obroty śrubą zaznaczoną na zdjęciu.
Załączniki
AT07.jpg
AT07.jpg (38.46 KiB) Przejrzano 850 razy
Fryc
Posty: 29
Rejestracja: 28 września 2013, 13:30
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Fryc »

Ok dzieki za pomoc kolego ale juz chyba za duzo o gazie w tym temacie.Jak bede mial jeszcze watpliwości to bede pisał w dziale gaz :)

Co do tematu czy jest ktoś w stanie z tego zdjecia powiedzieć jaki to typ silnika na sto procent?
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Czy nazwiemy go siłownikiem czy silnikiem krokowym to obojętne - robi robotę silnika krokowego tyle że nie na rurce powietrza a uchylając przepustnicę.
Silnik to z pewnością C3J 1.4 z monowtryskiem.
Wcześniej o gazie nie wspominałeś i tak jak koledzy powiedzieli od regulacji obrotów na LPG są śrubki na parowniku.
Jak znam życie to jest coś spaprane z uszczelnieniami miksera od gazu pod przepustnica i pewnie "patenty" elektryczne panów montujących gaz.
Przy prawidłowo działających czujnikach (w tym sondy lambda) i szczelnym układzie dolotowym obroty są zawsze prawidłowe bo to komputer nimi steruje odpowiednio uchylając przepustnicę tym silniczkiem i regulując czas otwarcia wtrysku i śrubka nie ma tu nic do gadania :)
Fryc
Posty: 29
Rejestracja: 28 września 2013, 13:30
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Fryc »

No dzis gadałem troche z dredzioch1 wiem gdzie juz tabliczka jak ty napisałeś tak to jest C3J z mono.Obadałem też instalke LPG głownym dopływem steruje silnik krokowy,nie ma zadnej srubki na wężu to też wszystkiego sobie sam tam nie zrobie-niestety elektryka padła alternator zaraz rozkrecam.
tommies, Możliwe ,że coś tam jest pokombinowane nie znam instalacji LPG ,troche to samoróbka no ale działa dobrze i plynnie tylko te obroty czasem..
Auto za 700 zl z gazem jeszcze na 3 lata i buda spoko stan silnik i skrzynia gites.


Co do śruby zależy która śrubka he he teraz już wiem ,że w tym silniku nie ma nic wiecej do regulacji oprucz tego sterownika,maksymalne zamkniecie sterownika to wolne obroty(oczywiscie na rozgrzanym bo od podstawy by zacząć)
Moge wtedy wykrecać srube co jest tam do regulacji minimalnych obrotów na sterowniku tak jak pisał dredzioch1, zapewne jest tam w srodku styk "wolne obroty" wtedy ECU używa mapy do wolnych obrotów-to proste rozwiazanie tam filozofii nie ma z roku 1990 .Jak bedzie potrzeba to to rozbiore i wytlumacze o co chodzi dokladnie z rusunkami.Widać też tam styk na max obciążenie przepustnicy.
tommies pisze:Czy nazwiemy go siłownikiem czy silnikiem krokowym to obojętne - robi robotę silnika krokowego tyle że nie na rurce powietrza a uchylając przepustnicę
-znaczy do tego stwierdzenia to jets taka sprawa nie wiem dlaczego w Polsce jest jakaś fobia z tymi silnikami krokowymi silnik krokowy to silnik krokowy tak jak silnik indukcyjny to indukcyjny i tak dalej..Silnik krokowy posiada minimum 4 wyprowadzenia myśle ,że pewnie wikipedia pisze o tym troche.Nie można nazywać coś tam silnikiem krokowym jako elektryka troche mnie to irytuje wszedzie ludzie widza silnik krokowy ;P

Kwestia tego w czasie jazdy i w miare zagrzewania sie silnika czy czujniki temperatury sprawne-bo to wyglada nieraz jakby poprostu za szybko sterownik dawał minimalne ustawienie przepustnicy.
Jest gdzies na forum jakaś książka serisowa lub ktoś ją ma?,lub czy można wywołać jakieś błędy w tym aucie czy jest taka opcja?Jakies wartości jakie powinny mieć czujniki przy danych temperaturach?
Ale sie spisałem bede informował o postepach
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Trochę o wartościach czujników jest na forum R19. Ogólnie to bardzo dobry silnik i jak na swoje lata bardzo ekonomiczny. Ważne jest jednak aby wszystkie czujniki były sprawne i nie było "lewego powietrza". Nagminna usterką jest przepalanie się uszczelki POMIĘDZY kolektorami i zacinanie się EGR (wywalić i zaślepić).
Pomimo, że trochę juz R5 przerobiłem :) to uważam że to znakomity silnik do normalnej codziennej jazdy. Łączy dobra dynamikę i niskie spalanie nie posiadając wad gaźnika. Jednocześnie rozrząd na łańcuchu i proste rozwiązania obniżają koszty eksploatacji.
Fryc
Posty: 29
Rejestracja: 28 września 2013, 13:30
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Fryc »

Z Egr pomysle zobacze jak to bedzie wygladało po zimie i ile bede zamierzał jezdzić wiadomo że EGR to zło ktore trzeba wyeliminować ale powoli ;)
Czyli coś grzebac na r19 w sprawie elektroniki?W r19 tez byly takie silniki jak ja mam czy to juz inna bajka???
Obecnie auto stoi i konczy ladowanie aku .Diagnoza alternator rozebralem calkowicie : spalony pierscien ślizgowy,szczotki ,przegrzany -moze uszkodzony regulator.Takze zafunduje mu odnowę żeby nie wracać do tematu.pozniej jak odpale na dniach zajme sie ta regulacja jeszcze.
Pozdrawiam
dredzioch1
Posty: 644
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
Lokalizacja: Poznañ

Post autor: dredzioch1 »

EGR wypadałoby wywalić od razu.
ODPOWIEDZ