Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

wymiana sprzęgła 1.1, skrzynia 4b

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Jessus
Posty: 17
Rejestracja: 19 października 2013, 17:14
Lokalizacja: Wieliczka

wymiana sprzęgła 1.1, skrzynia 4b

Post autor: Jessus »

Cześć, sprzęgło strasznie ślizga, takie auto kupiłem. Moje jedyne doświadczenie z tym zabiegiem to wymiana sprzęgła w sc900. W Renacie ściągnąłem rozrusznik, wyciągnąłem lewą półoś, odkręciłem lewą łapę skrzyni, odpiąłem linkę sprzęgła. Nie mogę odpiąć cięgna zmiany biegów, seger wyciągnąłem, ale później nie ma jak wyciągnąć. Zauważyłem też drugą łapę, środkową. Auto mam od 3 dni, robię na kanale. Proszę o wskazówki co jeszcze odkręcić/odpiąć aby najmniej się narobić, w którą stronę skrzynię wyciągnąć i żeby mi silnik na łeb nie spadł :D

Druga sprawa to lewy mieszek przekładni kierowniczej, jak go wymienić?

Dziękuję i pozdrawiam
Karol

Post autor: Karol »

wyciąganie skrzynie biegów. zs\decydowanie łatwiej wytargać wszystko :)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/022 ... 73396.html
tak wiec na kanale ze skrzynią nie da rady. dołem skrzyni nie wyciągniesz
albo wyciągasz cały silnik ze skrzynią górą
albo odkręcasz sanki, mc persony, kolumnę od przekładni oraz wydech i przewody paliwowe i robisz tak jak na foto:) czyli całą bodę przenosisz nad przednim całym osprzętem z silnikiem i zawieszeniem :)
lub odkręcasz sanki od strony skrzyni, wyciągasz mcpersona i tamtędy wyciągasz .
moim zdaniem łatwiejsza opcja jak na foto :)

jak co służę pomocą :)
Jessus
Posty: 17
Rejestracja: 19 października 2013, 17:14
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: Jessus »

Dzięki za konkretną odpowiedź :)

Sanki z lewej strony trzeba całkiem odkręcić, czy wystarczy na śrubach opuścić?

Czym wybić kołek prawej półosi?

Wyciągnąłem zabezpieczenie (ten pręt) linki prędkościomierza, ale nie wychodzi, pociągnąć mocniej?

Pozdrawiam :)
Karol

Post autor: Karol »

ja bym proponował opuścić cale sanki, trzeba je odkręcić samo poluzowanie śrub dużo nie dalo, z takim manewrowaniem to się można tylko na wkurwiać:) w sumie przy 1,1 najłatwiej wytargać cały silnik do góry:) Co do linki, jak zawleczka wyjęta to musi iść jak nie po dobroci to troszeczkę mocniej:) byleby jej nie urwać:).
a ten kołek z półośki, gwóźdź i młotek albo coś innego dopasować i wybijać :)
Jessus
Posty: 17
Rejestracja: 19 października 2013, 17:14
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: Jessus »

Psia mać, skrzynia już złazi, ale półoś prawa trzyma, pina wybiłem. Jak ją oddzielić od skrzyni?
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

Spróbuj podważyć jakąś "lagą" zapierając ją o skrzynię biegów. Pewnie na wielowypuśćie pojawiło się sporo rdzy i ta trzyma półoś. U nas było podobnie i "laga" pomogła :) .
Awatar użytkownika
kurylek
Posty: 316
Rejestracja: 4 sierpnia 2010, 14:19
Lokalizacja: W³oc³awek/Wawa

Post autor: kurylek »

Ja też się męczyłem z tą półosią i okazało się, że wyciągnąłem tylko jedną cześć pina tą cieńszą
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

O, to miałeś w aucie jeszcze oryginał.
Do nowych półosi to już dają tylko jeden kołek rozprężny.
Jessus
Posty: 17
Rejestracja: 19 października 2013, 17:14
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: Jessus »

Okazało się, że również miałem oryginalny kołek, po wybiciu obu części półoś zeszła.

Sprzęgło już nowe siedzi, skrzynia założona, zaskoczyła mnie tylna prawa śruba sanek, o ile odkręcała się bez większych problemów to przy skręcaniu coś strzeliło i kręci się w kółko. Co tam za patent siedzi, co proponujecie?
carmaker

Post autor: carmaker »

od tyłu jest nakrętka zabezpieczona blaszką zawsze się to ukręca jedynie dospawanie tej nakrętki do budy.Zastanawiam się jedynie po co to odkręcanie sanek mi skrzynia w 1.4 wyszła i weszła bez problemu górą po odkręceniu poduszki pod alternatorem i przesunięciu podwieszonego silnika...
Jessus
Posty: 17
Rejestracja: 19 października 2013, 17:14
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: Jessus »

Nie mam żurawia do silników, tak to bym całość do góry wytargał, dzięki za odpowiedź.
carmaker

Post autor: carmaker »

ja też nie mam :) silnik podwieszałem na rurce opartej o karoserie
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Polecam takie coś, kilka razy się przydało: Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Jessus
Posty: 17
Rejestracja: 19 października 2013, 17:14
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: Jessus »

Używałem tej belki raz na praktykach, fajna rzecz.


Zapomniałem co i gdzie ma być podpięte do rozrusznika. Dochodzą gruby przewód + prosto z aku, dodatkowo równie gruby przewód z wiązki (alternator?) razem z cienkim (wtyczka, to jasne gdzie wpiąć). Nie mam wątpliwości gdzie + z aku podpiąć, ale co z tym drugim równie grubym. Pozdrawiam :)


edit: znalazłem
jak z oczkami to są plusy jeden idzie prosto do aku a drugi idzie do alternatora one są razem plusy i wsówka normalnie też + 12v po kluczyku
Tak na początku podpiąłem, tylko przy zakładaniu klem na aku coś za bardzo iskrzyło jak dla mnie...
vino1986

Post autor: vino1986 »

a no belka fajna sprawa. niejednokrotnie sie przydala a wcale nie takie bardzo duze pieniadze za nia...
ODPOWIEDZ