Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Belka od rapida - jakie amorki, co z przodem?

Wszystko to co nie dotyczy napędu

Moderator: Moderatorzy

thradya
Posty: 14
Rejestracja: 18 kwietnia 2011, 15:56
Lokalizacja: Toruñ

Belka od rapida - jakie amorki, co z przodem?

Post autor: thradya »

Witam!

Autko (1.4SPI) prowadzi sie tragicznie - plywa po drodze, zawieszenie jest komicznie wrecz miekkie, powyzej 120km/h naprawde strach zaglada w oczy.

W zwiazku z tym zakupilem belke od rapida i zabieram sie za remont trupa.

I teraz:
- jakie amortyzatory do tej belki?
- co zrobic z przodem, aby bylo sztywno i stabilnie

W skrocie - co zrobic z zawieszeniem (poza 4-drazkowa belka) aby auto prowadzilo sie pewnie?

W poniedzialek oddaje auto do mechanika i zbieram informacje. Jutro chcialbym zaczac zbierac czesci.

Z gory dzieki za pomoc - naprawde ciezko wyciagnac sensowne wnioski przebijajac sie przez archiwum :(
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Wymień gumy w zawieszeniu na nowe. Do tego gazowe amorki i nie poznasz auta. Belkę możesz zmienić, ale nie jest to konieczne.
thradya
Posty: 14
Rejestracja: 18 kwietnia 2011, 15:56
Lokalizacja: Toruñ

Post autor: thradya »

Belke musze wymienic, bo tylnim prawym kolem zahaczylem o kraweznik o jeden raz za duzo i bardzo nierowno zuzywa sie opona. Z tego co wyczytalem, seryjna belka do niczego sie nie nadaje, stad belka od rapida.

Rozumiem, ze na tyl beda pasowac zwykle amorki? (EDIT: zwykle amorki do sztywniejszej belki wystarcza? Nie potrzeba sztywniejszych, np. wlasnie od rapida?)

Czyli, gumy do wymiany, 4 sachsy do zwyklej R5 i bedzie ok?
thradya
Posty: 14
Rejestracja: 18 kwietnia 2011, 15:56
Lokalizacja: Toruñ

Post autor: thradya »

Bump!

Dodatkowe pytania, bo archiwum jest strasznie chaotyczne:

- podczas poszukiwan doszedlem do wniosku, ze optymalne do belki od rapida beda amorki od GTE/GTT. Maja one krotszy skok i sa sztywniejsze. Prawda to?

- Jak tylnie amorki od GTE/GTT maja sie do amorkow od rapida?

- Gdybym chcial opuscic przod o 30mm sprezynami, to amortyzatory od GTE/GTT rowniez beda optymalne - ale zaleznie od rocznika/fazy niekoniecznie beda pasowac. Moglby mi to ktos wyjasnic?

- obnizenie belki 4 drazkowej jest proste, tak?
Awatar użytkownika
kurylek
Posty: 316
Rejestracja: 4 sierpnia 2010, 14:19
Lokalizacja: W³oc³awek/Wawa

Post autor: kurylek »

nie jestem pewien ale do obniżenia belki chyba potrzebna będzie prasa i to taka porządna, żeby rozłożyć przestawić drążki o kilka ząbków, jeżeli to w ogóle możliwe. amortyzatory na przód od gtt i gte mają inne mocowanie górne i inne mocowanie w zwrotnicy
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Że tak powiem - proszę nie wprowadzać w błąd.
Wyłącznie górne mocowanie od GTT Ph2 jest inne. Pozostałe elementy mocujące są takie same jak w wersjach cywilnych. Naturalnie inne są amortyzatory i sprężyny od wersji sportowych.

A wracając do tematu. Belka od Rapida pasuje, ale po pierwsze jest ustawiona wyżej no i drążki są grubsze - bo w końcu Rapid to dostawczak. Sprowadza się to do tego że taka belka po obniżeniu będzie twardsza niż GTE/GTT. Na stronach francuskich i angielskich można znaleźć informacje że chłopaki robili tak ale gównie do sportu.

Montaż takiej belki ma sens jedynie wówczas gdy chcemy obniżyć i znacznie utwardzić auto.
Aby dostosować taką belkę należy ją obniżyć - dokładny poradnik jest w serwisówce do ściągniecia na forum.

Należy kupić nowe tuleje gumowe oraz potrzebny będzie patent z młotkiem bezwładnościowym, dużo cierpliwości aby zmagać się z przyrdzewiałym draństwem i modlitwa aby było gdzie wkręcić patentowy młotek. Jak modlitwa zawiedzie, to przyda się spawarka aby go przyspawać - olśni Cię o czym mówię jak zobaczysz w serwisówce.
Zdaje się że wsm remontował belke i w jego temacie są foty.
Amortyzatory na tył od GTE/GTT - mocowanie pasuje.

Na przód należy zaopatrzeć się w sprężyny i amortyzatory od GTE/GTT Ph1 reszta taka sama, ale...
ale z uwagi że pod koniec produkcji trafiały się zwrotnice z tzw "skośnym" mocowaniem może okazać się konieczna także wymiana zwrotnic - szanse na skośne daje w Twoim '92 na jakieś 10%

Nawet nie próbuj ograniczyć się tylko do tyłu, bo samochód będzie gubił trakcję przez miękki przód.


Po tej operacji będziesz lżejszy o kilkaset albo i ponad tysiąc złotych , zawieszenie będzie co prawda ładnie trzymało auto, szczególnie na zakrętach, ale komfort będzie porównywalny z wozem drabiniastym na drewnianych kołach.

Moim zdaniem poszukaj standardowej belki w dobrym stanie.
thradya
Posty: 14
Rejestracja: 18 kwietnia 2011, 15:56
Lokalizacja: Toruñ

Post autor: thradya »

Dzieki Tommies za wyczerpujaca odpowiedz, duzo rozjasnilo.

Sprobuje jednak z ta belka od rapida. Nie mam narzedzi ani mozliwosci aby zrobic to samemu, takze bede jutro obdzwanial okoliczne warsztaty ktore specjalizuja sie w remontach belek. Czesto pisza na stronie wprost, ze regulacja wysokosci jest jednym z kluczowym elementow remontu, takze powinni sobie z tym poradzic lepiej niz ja.

Amorki na tyl poszukam od GTE, jesli sie okaze ze mocowanie przodu jest proste a nie skosne, to na przod tez. Na allegro zwrotnic nie widze, takze jesli sie okaze, ze jest skosne, to beda musialy wystarczyc zwykle sachsy. Sprezyny zaleznie od dostepnosci od GTE lub obnizajace za dwie stowy z allegro.

No nic, zdam raport z poszukiwan w tygodniu :)

To, ze komfort jazdy spadnie, przesadnie mi nie przeszkadza, bo chcialbym aby niedlugo w aucie zawital duzo mocniejszy silnik (ponownie - zaleznie czy znajde warsztat ktory sie tego podejmie), a przy wzroscie mocy o 100% dla wlasnego bezpieczenstwa przyczepnosc wydaje mi sie bardziej istotna od komfortu.
bukowskira
Posty: 19
Rejestracja: 3 września 2012, 23:48
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Post autor: bukowskira »

Kolego thradya zamontowałeś tą belkę od rapida?
Jakie wrażenia?

P.S. Zastanawiam się wstawieniem do mojej 120-konnej bestii właśnie belki od rapida.
ceny takie same jak za belke gtt a zawsze sztywniej ;]
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Moim zdaniem w przypadku belki z Rapida będzie za sztywno i tylko trakcja się pogorszy. Lepsza inwestycja to gazowe porządne amorki.
bukowskira
Posty: 19
Rejestracja: 3 września 2012, 23:48
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Post autor: bukowskira »

fakt ale campusowe dwa drążki są tak miękkie, że przy trzech osobach na pokładzie tylne koła zaczynają przycierać ;]
thradya
Posty: 14
Rejestracja: 18 kwietnia 2011, 15:56
Lokalizacja: Toruñ

Post autor: thradya »

Poki co zrobiony remont przedniego zawieszenia - wszystkie gumy, tyleje wahacza, amorki (bodaj delphi, wybor na allegro byl niespecjalny), sprezyny KYB i nowe opony zimowe. W prowadzeniu bez roznicy, dalej plywa. Takze zdecydowanie problem z belka.

Edit: oczywiscie okazalo sie, ze mocowanie do zwrotnicy jest "skosne", takze wybor amorkow mialem mocno ograniczony.

W tygodniu mam podjechac na przymierzenie (i wymiane jesli pasuje) owej belki od rapida. Wlasnie obdzwaniam hurtownie czesci za amorkami rowniez do rapida (logika wskazuje, ze twardsza belka = twardsze amortyzatory, nie chce skakac na dziurach z seria).

Przez chwile zmienilem zdanie odnosnie rapidowej belki tak jak Tommies sugerowal, ale regeneracja obecnej rurowej jest kosmicznie wrecz droga i nie mam warsztatu w okolicy. Urlopu brac nie bede aby jechach 100km w jedna strone na remont tego padla. Takze wsadzamy belke od rapida. Jak bedzie kupiascie, to rzucam tego trupa w cholere i kupuje Clio 182.
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

To jedź od razu. Zaoszczędzisz na kosztach belki. To nie ma prawa być dobrze. Przód od miękkiego kanapowca, a tył od dostawczaka.
Poszukaj po prostu na szrotach belki w przyzwoitym stanie albo dogadaj sie z kimś mechanikowatym z forum co do naprawy - np. wsmpw
Jeśli napaliłeś się na Clio SPORTA, to dopiero są koszty :) Jako posiadacz takowego mogę zapewnić Cię że jeśli nie stać na regenerację belki do taniutkiej 5 , to przy pierwszej awarii Sporta zostawisz go w pokrzywach. Dla przykładu - rozrządzik z kołem ZFR i uszczelniaczami oraz paskiem osprzętu i napinaczami z robocizną (bo trzeba specjalne blokady i ustrojstwa) to około 3 tys ( w ASO 6,5 tys)
Sport tylko z wyglądu przypomina zwykłe Clio - calutkie zawieszenie i napęd to unikatowa sprawa = droga. Aczkolwiek w swojej klasie to i tak najtańsze auto sportowe w zakupie i utrzymaniu.
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

I co z tego że kupisz belkę z rapida gumy w niej też pewno będą zajeżdżone i jak pływał tak będzie pływać .
Tommies z tym rozrządem to da się taniej zależy od mechanika czy nie pobiera dodatkowego profitu że jest napis sport w 2tys się zamkniesz co do blokad nie są takie specjalne bo tymi ogarniasz większość 16v Renault.
w 3.0v6 24V rozrząd zarąbiście drogi niekiedy demontują silnik bo niby nie ma miejsca .
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Co do belki to zapytaj w Antałex - nr 1 w PL jeśli chodzi o belki z drążkami skrętnymi. Od jakiegoś czasu robią też Renault nie tylko auta PSA. Robią to naprawdę znakomicie.

A co do Sporta to napisałem, że razem z paskiem osprzętu i jego rolkami i napinaczami. Nie ma bata - 3 tysie znikają a robota parszywa bo miejsca mało.
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

djmonkey pisze:w 3.0v6 24V rozrząd zarąbiście drogi niekiedy demontują silnik bo niby nie ma miejsca .
Eeee.. zmieniałem juz parę razy i zdecydowanie wolę robić rozrząd w Vce niż np. łańcuch w Oplu 3cyl. :)
ODPOWIEDZ