Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Problemy z odpalaniem

Dział poświęcony tylko Renault 5 GT Turbo.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
krysiun
Posty: 1660
Rejestracja: 2 lutego 2010, 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Problemy z odpalaniem

Post autor: krysiun »

Więc od jakiegoś czasu mam straszne problemy z odpaleniem rano turbaweczki - kręcę kręcę i nic nawet bez ssania jak by chciała a nie mogła nakręcę filmik i wrzucę na youtube to moze ktoś coś podpowie. jak już ząłapie to prawie wogóle nie moge dodac gazu bo od razu gaśnie. jak jest rozgrzana to wszystko OK.
Ostatnio zmieniony 17 kwietnia 2014, 13:43 przez krysiun, łącznie zmieniany 1 raz.
R5 1.4 - GTT




GG: 645045
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

Krystian, z tego co pamiętam, jak ją wieczorem uruchamialiśmy na akumulatorze z Focusa, to iskra była jak złoto a świece były ewidentnie zalane. Fakt, że wtedy długo kręciłeś :) .
Z objawów, które opisujesz (dławienie/gaśnięcie przy dodawaniu gazu) wskazywało by, że na zimno, dostaje za dużo paliwa w stosunku do powietrza. Moim zdaniem może być coś nie tak z gaźnikiem albo dolotem powietrza (zamulony filtr powietrza, ale żeby tak nagle to raczej mało prawdopodobne). Próbowałeś może zapalić bez włączonego ssania, albo z odłączonym przewodem wlotowym powietrza do gaźnika?
Ot, to takie moje pomysły na szybko. :)
Awatar użytkownika
krysiun
Posty: 1660
Rejestracja: 2 lutego 2010, 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krysiun »

łapie ostatnio tak jak się udało odpalić - ale on już tak kiedyś miał - zaskakiwał na chwilę i gasl - ze moze się cofać paliwo lub walniety regulator cisnienia paliwa ??? Chyba zdejmę gaźnik coś tak mi się wydaje
Moduł moze być walnięty ??
R5 1.4 - GTT




GG: 645045
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

Tak, na mój rozum, to paliwo nie ma jak się cofnąć.
Walnięty regulator ciśnienia paliwa? Hmm, on daje wyższe ciśnienie dopiero wtedy, gdy zaczyna działać turbina a ona przy rozruchu nie działa. Chyba, że regulator daje cały czas wysokie ciśnienie paliwa, ale z kolei zawór paliwa nie powinien dopuścić do nadmiernego wzrostu poziomu paliwa w komorze pływakowej.
Może zawór się przycina? W zestawie naprawczym gaźnika oprócz uszczelek i przepon dodają nowy zawór paliwa, czyli chyba zakładają jego zużycie?
Moduł - chyba nie. Sprawdzaliśmy i iskra przy kręceniu rozrusznikiem była elegancka.
Ja chyba w takiej sytuacji rozebrał bym gaźnik i przyjrzał się zwłaszcza zaworowi paliwa i pływakowi czy się czasem gdzieś nie przycina.
Tak sobie myślę czy nie zrobić takiej próby. Zdjąć przewód powietrza z gaźnika, wlać do gardzieli gaźnika odrobinę paliwa i spróbować odpalić bez włączonego ssania. Oczywiście na zimnym silniku i bez wcześniejszego kręcenia rozrusznikiem. Ot, takie inne pierwsze odpalenie rankiem :)
Awatar użytkownika
krysiun
Posty: 1660
Rejestracja: 2 lutego 2010, 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krysiun »

Dzieki bedę coś modził - też własnie chyba zdejmę gaźnik i go poprzeczyszczam
R5 1.4 - GTT




GG: 645045
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

Powodzenia :)
Awatar użytkownika
krysiun
Posty: 1660
Rejestracja: 2 lutego 2010, 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krysiun »

I już wszystko jasne - taka nakręteczka na pręcik od pompki z prawej strony wyszła i miałem cały czas ten króciec od pompki wcisniety max na membranę ta pompeczka co jest pod wężem paliwowym . zrobione i działa jak nówka nie dusi się odpala ładnie.
R5 1.4 - GTT




GG: 645045
Awatar użytkownika
rat-med5
Posty: 874
Rejestracja: 2 lutego 2010, 21:13
Lokalizacja: Mszana 44-325
Gender:

Post autor: rat-med5 »

To gartuluje i czekam na info ;-)
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

:okok: :okok: :okok: :)
ODPOWIEDZ