Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Kilka problemów z samochodem

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

pzengota
Posty: 51
Rejestracja: 15 maja 2014, 21:48
Lokalizacja: Gdynia

Kilka problemów z samochodem

Post autor: pzengota »

Witam
Od niedawna zostałem posiadaczem Renault 5 1.1 z 1989, samochód naprawdę mnie cieszy i nie spodziewałem się że jazda nim jest taka fajna :D Ale niestety samochód ma kilka usterek które chciałbym się pozbyć:
1. Nie włącza się wentylator chłodnicy- czytałem żeby wentylator pracował to musi być włączony zapłon, to też mam, podpoiłem wentylator na krótko i ruszył, ale co może być, bo nie chciałbym się zagotować w korku.
2.Cały czas mam ciepły nawiew, nie ważna jaką temperaturę ustawię i głównie dmucha na nogi, jak próbuję przestawić np. na szybę to nic się nie zmienia.
3.Kolejną niedogodnością jest to że przycisk do świateł awaryjnych nie chcę się załączyć, żeby paliły się światła awaryjne musiałbym je cały czas trzymać ale to chyba trochę mija się z celem.
4.Jak jechałem samochodem na rezerwie to strzałka stanu paliwa zeszła poniżej oznaczeń, natomiast jak zatankowałem do pełna to strzałka nie uzyskała maksymalnej wartości.
5.Nie działa podgrzewanie tylnej szyby, klikam przycisk i nic się nie zapala ani nie działa (wiem że w lato to praktycznie zbędne, ale fajnie się przygotować na to :D)
6. Dosyć mnie irytuję że za każdym razem jak gaszę silnik to muszę od nowa ustawiać stację radiową mimo tego że kazałem mu zapamiętać, to może być wina radia czy podłączenia (radio grundig, będę planować je zmieniać ale fajnie było by wiedzieć co może być nie tak)

To chyba wszystkie usterki puki co, bardzo byłbym wdzięczny za odpowiedź i pomoc w ich rozwiązaniu, przede wszystkim mi zależy na tym wiatraku chłodnicy, bo nie chce zagotować silnika.
Z góry bardzo dziękuję i pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

Ad 1. Najprawdopodobniej uszkodzony wyłącznik termiczny - wkręcony z boku w chłodnicę.
Ad 2. Urwane mocowanie linki sterującej przy nagrzewnicy lub przy panelu sterowania ogrzewaniem.
Ad 3. Przycisk do wymiany - w środku wyłącznika awaryjnych, urywa się taki mały pręcik blokujący wyłącznik w pozycji "włączone".
Ad 4. Prawdopodobnie zużyty czujnik paliwa w baku.
Ad 5. Zobacz czy masz zasilanie na którymś z kabli prowadzących do wyłącznika ogrzewania tylnej szyby.
Ad 6. Masz nie podpięty do radia kabel podtrzymujący napięcie na pamięci w radiu. Powinieneś mieć podłączone z tyłu radia przewody czerwony i żółty.

Powodzenia w działaniach :)
pzengota
Posty: 51
Rejestracja: 15 maja 2014, 21:48
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: pzengota »

Dzięki wielkie, od jutra będę walczył i zobaczymy jak to pójdzie :D Mam jeszcze tylko jedno pytanie, co mogło się wyrobić przy dźwigni zmiany biegów, bo jest za bardzo luźna i czasem mało precyzyjnie wrzuca się biegi.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

jest za bardzo luźna i czasem mało precyzyjnie wrzuca się biegi
Typowa usterka w wiekowej piątce :)
Najprawdopodobniej masz wyrobioną tzw. "tulejkę wybieraka". Siedzi sobie ona w otworze w skrzyni biegów. Na szczęście jest bardzo łatwa do wymiany i nie jest droga. Wygląda tak:
http://allegro.pl/tulejka-wybieraka-skr ... 48188.html

Drugie miejsce odpowiedzialne za opisaną przez Ciebie usterkę to zużycie elementów prowadzenia dźwigni zmiany biegów. Można bez problemu kupić za małe pieniądze zestaw naprawczy. Wygląda on tak:
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-dzwi ... 56778.html

Trzecie najmniej prawdopodobne to zużycie połączeń dźwigni zmiany biegów z drążkiem zmiany biegów i drążka zmiany biegów z wybierakiem przy skrzyni.

W naszej wymieniliśmy tulejkę oraz prowadzenie dźwigni zmiany biegów i chodzi teraz pięknie. Przed wymiana nigdy nie było wiadomo, jaki bieg był łaskaw akurat wejść i piąty bieg "wypadał" podczas jazdy

Powodzenia w działaniach :)
Awatar użytkownika
majhutt
Posty: 32
Rejestracja: 4 października 2013, 18:58
Lokalizacja: ESI

Post autor: majhutt »

TQT pisze:Ad 1. Najprawdopodobniej uszkodzony wyłącznik termiczny - wkręcony z boku w chłodnicę.
Mam podobny problem z wentylatorem, odkąd mam Rene, jeszcze nie widziałem, zeby sie krecił. Auto nie grzeje się... jedynie w korku wskazówka wychodzi minimalnie poza 2 kreskę
Obrazek

Czy jest możliwość sprawdzenia takiego termowłącznika?? Mam się w ogóle tym martwić???
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

majhutt,
Z Twojego opisu to raczej wynika, że wentylator działa. :)
Może po prostu otwierając maskę nie trafiłeś na "ten czas", w którym wentylator działa?
pzengota
Posty: 51
Rejestracja: 15 maja 2014, 21:48
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: pzengota »

Z tego co wiem to wentylator pracuję w 5 tylko wtedy jak jest włączony zapłon. A co do mojej sprawy, zwarłem kable które przychodzą do czujnika w chłodnicy i wentylator ożył :D, tak więc jest to wina czujnika. Czy mogę sprawdzić w warunkach domowych czy czujnik faktycznie jest walnięty, np podłączyć do niego miernik i podgrzać go, tylko w jakiej temperaturze od zwiera? Ewentualnie gdzie mogę taki czujnik dostać, najlepiej tanio bo niestety finanse na najwyższym poziomie ostatnio nie stoją :( Puki co sprawdziłem jeszcze tylko radio, niby przychodzą do niego prąd stały i prąd ze stacyjki, sprawdzałem miernikiem, ale muszę sprawdzić na innym radiu bo to chyba jest felerne.
Pozdrawiam
dredzioch1
Posty: 644
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
Lokalizacja: Poznañ

Post autor: dredzioch1 »

Wkładasz do garnka z wodą i gotujesz. Podłącz go w obwód z aku i jakąś żaróweczkę. Jak się zapali to jest git, a jak nie to śmietnik.
Awatar użytkownika
majhutt
Posty: 32
Rejestracja: 4 października 2013, 18:58
Lokalizacja: ESI

Post autor: majhutt »

TQT pisze:majhutt,
Z Twojego opisu to raczej wynika, że wentylator działa. :)
Może po prostu otwierając maskę nie trafiłeś na "ten czas", w którym wentylator działa?

Może masz rację, mimo wszystko nie słyszałem nawet charakterystycznego szumu wentylatora po dłuższej jeździe. W wolnym czasie sprawdzę ten termowłącznik metodą dredziocha//

Dzięki :)
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

Tylko sobie najpierw spuść płyn z układu chłodzenia :)
pzengota
Posty: 51
Rejestracja: 15 maja 2014, 21:48
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: pzengota »

Wkręciłem czujnik od chłodnicy, podłączyłem go do miernika i wrzuciłem do garnka z wodą, przejście było przy około 95 stopniach, czyli raczej działa. Zrobiłem też ogrzewanie i kierunek dmuchania powietrza, okazało się że cięgła pospadały z mocowań, teraz zrobiłem tak że nigdy nie spadną :D Generalnie zauważyłem że brakuję mi jednego cięgła od temperatury, jak mam ustawione na zimno, przekręcę na ciepło i z powrotem na zimno to już na zimno nie chce powrócić. Muszę teraz albo gdzieś zdobyć to cięgło albo je zrobić z czegoś, ale puki lato to zostawiam na zimnym :D
Pozdrawiam

[ Dodano: 21 Maj 2014, 21:59 ]
Podczas naprawy tych cięgieł zauważyłem że było kilka niepodłączonych kabli, są pojedyncze kable niebieski i czarny, oraz jest też kostka z 3 przewodami, od czego mogą one być, gniazdko zapalniczki nie było podłączone.
Pozdrawiam :)
Robcio_GTT

Post autor: Robcio_GTT »

pzengota pisze:Z tego co wiem to wentylator pracuję w 5 tylko wtedy jak jest włączony zapłon.
To jednak nie wiesz ;P Wentylator pracuje nawet bez zapłonu, aż temperatura spadnie do właściwej.
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

Wentylator pracuje nawet bez zapłonu, aż temperatura spadnie do właściwej.
A u nas fabrycznie nie pracuje :(
Robcio_GTT

Post autor: Robcio_GTT »

TQT pisze:
Wentylator pracuje nawet bez zapłonu, aż temperatura spadnie do właściwej.
A u nas fabrycznie nie pracuje :(
W mojej byłej GTT działał aż temperatura spadła poniżej 75* (inny termowłącznik) bez zapłonu. Zresztą w każdym aucie którym jeździłem tak było.
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

Zresztą w każdym aucie którym jeździłem tak było.
Skoro tak Twierdzicie, to sobie zmienię trochę instalację. Bo faktycznie stać i czekać aż wentylator się łaskawie wyłączy to trochę głupawe :) Przewód od plusa przy alternatorze i już :)
ODPOWIEDZ