Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

brak wskazan temp.na desce lokalizacja i test czujników.

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

michcioms1
Posty: 5
Rejestracja: 19 lipca 2014, 11:03
Lokalizacja: Lub

brak wskazan temp.na desce lokalizacja i test czujników.

Post autor: michcioms1 »

Witam serdecznie w r 5 dziadka 1985r. płyn chłodniczy wypłynął ,ale silnik żyje,wentylator chłodnicy się zatarł(ledwo kreci na krótko) i główne pytanie jest o czujniki temp.jeden jest w chłodnicy podobno tylko załącza wentylator, drugi zauważyłem w pompie wody i nie wiem czy to ten od kontrolki przegrzania czy wskazań na desce(jedno pinowy) nie wiem jak sprawdzić i od czego są w w jednym sklepie mówili ,że są dwa, a w drugim twierdzili ,że ten w chłodnicy jest od wszystkiego.I gdyby ktoś znał kolory kabli (popaliły sie od temp silnika) też byłbym wdzięczny i jak ten silnik zrobić jak jest nitowany;(.dziękuje z góry i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 22 lipca 2014, 16:56 przez michcioms1, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

Ten w chłodnicy włącza wentylator, ten na pompie wody (nie na pompie paliwa :) ) jest o wskaźnika (lampki) na desce rozdzielczej. Oba czujniki po wstawieniu do wrzącej wody powinny zamknąć obwód (czyli zrobić "zwarcie"). Jeśli jest wskaźnik temperatury silnika to czujnik na pompie wody zdaje się powinien być dwupinowy.
Jeśli silnik jest nitowany to pewnie trzeba roznitować :)
michcioms1
Posty: 5
Rejestracja: 19 lipca 2014, 11:03
Lokalizacja: Lub

Post autor: michcioms1 »

dziekuje bardzo, pompe wody łatwo namierzyc.to ta od pasazaera z paskiem klinowym?zreszta tam weze ida wiec logiczne,rozumiem,ze czujnik od deski ma plynna zmiane oporu z temp.tylko jak go zmierzyc gdy tam jest 1 pin tylko?pozdrówka

ps.czy piszac "lampka" masz na mysli wskaznik temp.(ten płynny)? czy lampke przegrzania? i czy w takim razie niema jeszcze jednego czujnika np.w głowicy jak w renault 19?ten na pompie wody byl odłaczony,lecz po podłaczeniu na rozgrzanym silniku wskazówka nadal jest na minimum.pozdro

ps2.poprawiłem literówkę oczywiscie chodzi o pompe wody.i mam jeszcze problem,podświetlenie zegarów gaśnie po odpaleniu silnika:(pomocy
ps3.prosiłbym o jakas ksiazke do r5 zeby Wam głowy nie zawracać tyle,szukałem termostatu i nie wiem gdzie jest.pozdrowka
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

szukałem termostatu i nie wiem gdzie jest.
W środku grubego węża gumowego prowadzącego do chłodnicy - ot taka francuska fanaberia konstrukcyjna.
prosiłbym o jakas ksiazke do r5
Masz manuale w dziale "download" :)
michcioms1
Posty: 5
Rejestracja: 19 lipca 2014, 11:03
Lokalizacja: Lub

Post autor: michcioms1 »

Podziekował:) Mógłbyś jeszcze uściślić czy czujnik w pompie wody tam mam jedno pinowy,czy on jest od wskazówki jaka jest temp.silnika? czy tylko od przegrzania? no i jak go sprawdzic skoro ma jeden pin? i czemu gaśnie podświetlaie zegarów po odpaleniu?prosiłbym o szybką pomoc.dziękuję i pozdrawiam

ps.czy jest tez jakis dajacy dane do komputera?
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

Po pierwsze poza tym, że to Renaul5 i że na leży do dziadka to nic więcej nie wiadomo. Jaki typ i rodzaj silnika - zakładam, że silnik 1,4.
Dla tego rodzaju silników Dialogys przewiduje trzy rodzaje czujników. Dwa rodzaje z pojedynczym pinem do lampki kontrolnej/alarmowej temperatury wody i jeden rodzaj czujnika z dwoma pinami do zarówno wyżej wymienionej lampki oraz do wskaźnika/zegara temperatury wody.

Masz to na zdjęciu poniżej.

Obrazek

Czemu podświetlenie zegarów gaśnie po odpaleniu - hmm, tego nawet nie mogę sobie wyobrazić :(
Chyba, że chodzi o podświetlenie wskaźnika poziomu oleju, które faktycznie gaśnie po odpaleniu ale nie wiem czy tak jest we wszystkich rodzajach zegarów?

Jak "dasz" adres mailowy to mogę Ci przesłać schematy i serwisówkę.
michcioms1
Posty: 5
Rejestracja: 19 lipca 2014, 11:03
Lokalizacja: Lub

Post autor: michcioms1 »

Dziękuję Ci bardzo.gasną podświetlenia wszystkich zegarów i wskaźników.To jest r5 z 1985 roku silnik 1.4 .Prawdopodobnie to jakiś składak ,ale mogę spisać numer nadwozia/silnika.Będę wdzięczny za schematy itp na mail.oto adres michcioms1@o2.pl Jeszcze wentyl chłodnicy padł i jest nierozbieralny, gdyby ktoś miał to chętnie o tym porozmawiam.pozdrówka

poszukam na pompie wody tego czujnika bo jeden tylko znalazłem ten z num.13 jedno pinowy ze schematu który wstawiłeś,i ten w chłodnicy od wentylatora na 2 piny.najgorsze,że w kilku sklepah byłem i jedni mówią ,że są dwa tylko,inni, że jeden,a któryś też jest od kompa.dzieki jeszcze raz i pozdrawiam;]
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

Wyślę Ci jutro rano. W tej chwili siedzę pod kompem, w którym tego nie mam.
Jeszcze wentyl chłodnicy padł i jest nierozbieralny, gdyby ktoś miał to chętnie o tym porozmawiam.
Chodzi Ci o korek chłodnicy, czy może o korek wlewu płynu chłodniczego na zbiorniczku wyrównawczym? Bo wentyla to nie kojarzę :)
michcioms1
Posty: 5
Rejestracja: 19 lipca 2014, 11:03
Lokalizacja: Lub

Post autor: michcioms1 »

hej,chodziło mi o wentylator,sorki za głupi skrót ,ale już dobrałem inny.Najgorsze jest to ,że zgłupiałem już całkiem.zarówno jeden sprzedawca jak i mechanik twierdzą ,że czujnik w chłodnicy nie tylko załącza wentylator ,ale też daje wskazania na deskę rozdzielczą.W takim razie nie mam pojęcia ile i jakie kable do niego dołączyć,jeden mam bo został we wtyczce stopionej na 2 piny.no i jaka powinna być jego charakterystyka?jeśli daje na wskazówkę to jego opór musi sie zmieniać z temp,a przy okazji robić zwarcie żeby włączać wentylator.Czujnik w pompie jednopinowy to jak zrozumiałem ze schematu jest od przegrzania tylko,juz sie gubie w tym bo każdy mowi co innego,dla tego szukam pomocy tutaj.pozdrawiam.
Krzysiek92
Posty: 178
Rejestracja: 25 listopada 2010, 13:10
Lokalizacja: Wsola

Post autor: Krzysiek92 »

W piątce.1,7 za wskazania na zegarach odpowiada czujnik w głowicy wiec pewnie w twoim silniczku choc nie napisales jaka pojemnosc jest podobnie. Dochodza do niego dwa kabelki zakonczone wsuwkami
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

Wybacz ale raczej/zdecydowanie nie zgodzę się zarówno ze sprzedawcą, jak i mechanikiem.
Czujnik wkręcony w chłodnicę jest czujnikiem typu on/off i ma jedynie sterować włączeniem i wyłączeniem wentylatora chłodnicy. Ma dwa piny bo wkręcony jest w plastikową część chłodnicy i gdyby miał jeden pin to nie miał by do czego "zwierać". W wersjach ze "słabszym" silnikiem wentylatora chłodnicy włącza bezpośredni tenże wentylator a w wersjach z "silniejszym" silnikiem wentylatora steruje przekaźnikiem włączającym wentylator.

Za starowanie wskaźnikiem temperatury (zegar) i wskazaniem przekroczenia temperatury (lampka) odpowiada dwupinowy czujnik wkręcony w pompę wody, dla zegarów wyposażonych we wskaźnik (zegar), temperatury wody. Jeden pin steruje zegarem a drugi lampką.
Być może skoro w pompie masz wkręcony czujnik jednopinowy (sterowanie lampką), to ktoś kiedyś nie mając na wymianę uszkodzonego czujnika dwupinowego wkręcił jednopinowy, godząc się z tym, że nie będzie miał odczytu (zegar) temperatury wody.
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

W ubogich wersjach nie było w ogóle wskaźnika temperatury, tylko lampka - zatem i czujnik wystarczył jednopinowy.
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

Nie ma dedykowanych do R5. Każdy uniwersalny będzie pasował.

Poparz na Al...drogo.
ODPOWIEDZ