Strona 1 z 1

Wskaźnik i czujnik poziomu oleju

: 17 września 2014, 13:44
autor: picia
Po przekładce zegarów na GTT chciałem uruchomić wskaźnik poziomu oleju. Znalazłem na forum, że piny do wskaźnika to są te zaznaczone w czerwonym kółku. Miałem oryginalnie puszczone kable z miejsca koło miski do kostki pod lampą, resztę sobie dorobiłem. Założyłem czujnik do miski z GTT i wskaźnik ani drgnie. Zauważyłem, że w licznikach latał luźno pęknięty opornik który wymieniłem i wlutowałem ale nic to nie zmieniło. Ktoś mógłby mi podać sposób w jaki mógłbym sprawdzić sprawność wskaźnika oraz zakres oporności czujnika w misce? Ewentualnie pomóc która nóżka (zaznaczone na zdjęciu) z czym się łączy/za co odpowiada?

Obrazek

: 17 września 2014, 16:32
autor: TQT
Też z tym walczyłem. W sumie oprócz zespołu wskaźników zakupionego z samochodem kupiłem jeszcze dwa inne. W jednym nie działał wskaźnik poziomu oleju i nie pokazywał ciśnienia oleju, a w dwóch pozostałych jeden wskazywał poziomu oleju,a nie wskazywał ciśnienia, a w kolejnym było odwrotnie.
Skończyło się na tym, że wstawiłem ten wskazujący ciśnienie oleju.
W zespole zegarów za te wskazania (poziom/ciśnienie) odpowiada układ scalony, który występuje w dwóch rodzajach. Nie pamiętam dokładnie, ale jeden z typów zaczyna się na SN i dalej jakieś cztery cyfry produkcji Teksas Instruments a drugi rodzaj zaczyna się na NA i dalej jakieś cztery cyfry.
Szukałem w necie - nikt o nich nic nie wie :( . Nawet na stronach producenta nic o nich nie wiadomo. Tajne?
Te same typy układów scalonych występowały w starszych typach Peugeotów i Citroenów i też są z nimi kłopoty.
Czujnik poziomu musi mieć po prostu, jakiś opór (dokładnie, jaki to nie pamiętam, ale chyba coś koło 12 omów) to jest cienki drut oporowy nawinięty wewnątrz czujnika.

Działa na takiej zasadzie, że po włączeniu stacyjki układ scalony przepuszcza przez czujnik prąd około 1A powodując silne nagrzanie tej części czujnika wystającej ponad olej, następnie tenże układ scalony wyłącza przepływ prądu i mierzy opór czujnika. Im mniej oleju tym zmierzony opór jest większy.

To co zaznaczyłeś to leci do czujnika poziomu.

Gdzieś mam rozpiskę, co i jak jest podłączone i jak znajdę to Ci wyślę.

: 17 września 2014, 19:09
autor: picia
Aha. Dzięki z góry ;) A jest jakiś prosty sposób żeby sprawdzić poprawność działania tego wskaźnika? I w takim razie gdzie znajduje się czujnik ciśnienia oleju do tego wskaźnika? Bo rozumiem, że jest osobny niż do kontrolki ciśnienia oleju.

: 17 września 2014, 19:37
autor: TQT
Są dwie wersje czujnika oleju:
1. Czujnik zespolony takie dwa w jednym ma dwa piny i wkręcony jest w metalową część przewodu olejowego prowadzącego do turbiny

2. Dwa czujniki, od wskaźnika ciśnienia oleju (jeden pin) wkręcony jak powyżej i drugi czujnik (na lampkę ciśnienia) wkręcony w otwór w bloku silnika pod alternatorem.

Kurcze nie mogę znaleźć tej rozpiski. Gdzieś to kiedyś ściągnąłem z netu.
A jest jakiś prosty sposób żeby sprawdzić poprawność działania tego wskaźnika?
Prostego sposobu nie ma - musisz zasymulować wszystkie obwody dołączone do płytki drukowanej z układem scalonym w zegarach.

: 28 października 2015, 21:52
autor: TQT
Czujnika ciśnienia oleju to tam nie znalazłem :(

Ale znalazłem takie cosie

http://www.ebay.co.uk/itm/Renault-5-gt- ... SwgQ9V3zsW

i

http://www.ebay.co.uk/itm/RENAULT-5-GT- ... Sw3ydV3GRJ

A tak naprawdę, potrzebujesz czujnika dwufunkcyjnego, czy wystarczy tylko do informacji o braku ciśnienia oleju? :)

: 29 października 2015, 00:17
autor: kujtek
TQT, raczej potrzebuje kary za spam reklamowy, przejrzyj posty, zero treści i konkretów same reklamy sklepów :)